چگونه هوش مصنوعی در اتاق های خبر در سراسر جهان تغییر ایجاد می کند

یادداشت سردبیر: چارلی بکت مدیر JournalismAI است، یک ابتکار جهانی پولیس اتاق فکر روزنامه نگاری در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) – JournalismAI توسط سازمان پشتیبانی می شود Google News Initiative.

در سال 2019، ما اولین نظرسنجی جهانی خود را در مورد نحوه استفاده اتاق های خبر از هوش مصنوعی در کار خود انجام دادیم. در آن زمان، حتی برخی از کاربران اولیه در ابتدای فرآیند ادغام هوش مصنوعی بودند. از آن زمان تاکنون، تغییرات زیادی در دنیای هوش مصنوعی و نحوه برخورد و استفاده سازندگان رسانه از این فناوری ها ایجاد شده است.

در آخرین گزارش تحقیقاتی خود، Generating Change، آنچه را که اتاق های خبر امروز با هوش مصنوعی انجام می دهند را به اشتراک می گذاریم. ما می‌خواستیم امسال به گروه بزرگ‌تر و متنوع‌تری از متخصصان رسانه دسترسی پیدا کنیم. بین آوریل و ژوئیه 2023، ما 105 سازمان خبری از 46 کشور را در مورد تعامل آنها با هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط بررسی کردیم. JournalismAI یک ابتکار جهانی از Polis، اتاق فکر روزنامه نگاری در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) است و توسط Google News Initiative پشتیبانی می شود.

آخرین گزارش قرار است به عنوان یک تمرین مقایسه ای به ما کمک کند تا برخی از روندهایی را که در اتاق خبر در مورد هوش مصنوعی می بینیم بهتر درک کنیم. حال، بیایید وارد یافته ها شویم:

تقریباً سه چهارم (73 درصد) از سازمان‌های خبری مورد بررسی معتقدند که برنامه‌های هوش مصنوعی مولد، مانند Bard یا ChatGPT، فرصت‌های جدیدی را برای روزنامه‌نگاری ارائه می‌دهند.

حدود 85 درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی – از جمله روزنامه‌نگاران، فن‌آوران و مدیران سازمان‌های خبری- حداقل هوش مصنوعی مولد را برای کمک به کارهایی مانند نوشتن کد، تولید تصویر و خلاصه‌نویسی آزمایش کرده‌اند.

برخی از پاسخ دهندگان خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی می تواند با کمک به کارهای وقت گیر مانند رونویسی مصاحبه و بررسی واقعیت، به آزادسازی ظرفیت برای کارهای خلاقانه تر کمک کند. پاسخ دهندگان خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی مولد در دسترس است، نیازهای کمی برای مهارت های فنی دارد، و آنچه به عنوان توانایی آنها در درک «مطابق» توصیف شد. آنها می گویند این باعث می شود که هوش مصنوعی مولد از سایر فناوری های هوش مصنوعی متمایز شود که عموماً به تخصص عمیق متخصص در زمینه هایی مانند برنامه نویسی نیاز دارند.

علی‌رغم این فرصت‌ها، پاسخ‌دهندگان نیاز به بررسی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی توسط انسان برای کاهش آسیب‌های احتمالی مانند سوگیری و عدم دقت را تشخیص دادند. بیش از 60 درصد از پاسخ دهندگان به نگرانی خود در مورد پیامدهای اخلاقی هوش مصنوعی بر ارزش های روزنامه نگاری از جمله دقت، انصاف و شفافیت و سایر جنبه های روزنامه نگاری اشاره کردند.

در حالی که اتاق‌های خبر در سطح جهانی با چالش‌های مرتبط با ادغام هوش مصنوعی مواجه هستند، چالش‌ها برای اتاق‌های خبر در جنوب جهانی (به عنوان مثال برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) بارزتر است. پاسخ دهندگان زبان، زیرساخت ها و چالش های سیاسی را برجسته کردند. آنها اشاره کردند که چگونه مزایای اجتماعی و اقتصادی هوش مصنوعی از نظر جغرافیایی در کشورهای شمالی متمرکز است، جایی که زیرساخت بهتر و دسترسی آسان‌تر به منابع وجود دارد.

با توجه به اینکه 80 درصد از پاسخ دهندگان انتظار افزایش استفاده از هوش مصنوعی در اتاق های خبری خود را دارند، نویسندگان گزارش معتقدند که این فرصتی حیاتی برای کسانی است که آنها را روزنامه نگاران خوب می نامند تا با پشتیبانی بیشتر کارهای «انسانی» انجام دهند. از هوش مصنوعی

با این نتایج، ما سؤالات جدیدی در مورد آینده هوش مصنوعی روزنامه نگاری داریم. به عنوان مثال، آیا تکیه بر فناوری‌های هوش مصنوعی مولد در وظایف تحریریه به یک هنجار صنعت تبدیل می‌شود؟ یا ممکن است به یک عمل غیرقابل قبول تبدیل شود؟ می توانید گزارش کامل را در وب سایت JournalismAI دانلود کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور