Google نمی تواند محتوای پشت Captchas را مشاهده کند

گوگل می گوید اگر وب سایت ها محتوا را در پشت captcha پنهان کنند ممکن است با مشکل مواجه شوند ، زیرا خزنده وب آنها قادر به مشاهده آن نخواهد بود.

Googlebot هنگام خزیدن صفحات وب با هیچ چیزی تعامل ندارد.

اگر روی صفحه ای قرار گیرد که captcha محتوای اصلی را مسدود کرده باشد ، فرض می کند که این تنها چیزی است که در صفحه وجود دارد.

با این وجود راه هایی برای حل این مشکل وجود دارد. در حالی که captcha مشکل ساز است ، دلیلی برای قطع استفاده از آنها وجود ندارد.

این همه توسط جان مولر گوگل در ساعات اداری Search Central SEO که در 24 سپتامبر 2021 ثبت شده است ، بیان شده است.

صاحب یک سایت دایرکتوری در درخواست از مولر می نویسد که آیا captcha هایی که برای جلوگیری از خراشیدن اجرا کرده اند می تواند بر SEO تأثیر بگذارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

به طور خلاصه – بله ، آنها می توانند بر SEO تأثیر بگذارند.

اما راهی برای استفاده از captcha مسدود کننده محتوا وجود دارد نمی کند تداخل با خزیدن یا نمایه سازی

در اینجا چیزی است که مولر توصیه می کند.

جان مولر گوگل در مورد Captchas که محتوا را مسدود می کند

مولر روشن می کند که Googlebot captcha را پر نمی کند-حتی captcha های مبتنی بر Google.

اگر قبل از دسترسی به محتوا ، captcha باید پر شود ، محتوا خزنده نمی شود.

گوگل می تواند صفحه را فهرست بندی کند ، اما هیچ یک از محتوای پشت captcha برای رتبه بندی استفاده نمی شود.

“Googlebot هیچ کپچا را پر نمی کند. حتی اگر آنها captcha مبتنی بر Google باشند ، ما آنها را پر نمی کنیم. بنابراین این چیزی است که اگر captcha باید تکمیل شود تا محتوا قابل مشاهده باشد ، ما به محتوا دسترسی نخواهیم داشت.

اگر از طرف دیگر ، محتوا در آنجا بدون نیاز به انجام کاری موجود باشد و captcha فقط در بالا نمایش داده شود ، معمولاً این خوب است. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

همانطور که مولر می گوید ، اگر محتوای اصلی به آسانی قابل دسترسی باشد ، می توانید با خیال راحت از captchas استفاده کنید.

برای اطمینان از اینکه captcha نمای Google را مسدود نمی کند ، مولر توصیه می کند از ابزار Inspect URL در Search Console استفاده کنید.

“آنچه من برای آزمایش انجام می دهم این است که در Search Console از ابزار URL بازرسی استفاده کرده و آن صفحات را بیاورم و ببینم چه چیزی برمی گردد.

از یک طرف [check] صفحه قابل مشاهده است تا مطمئن شوید که با محتوای قابل مشاهده مطابقت دارد. و [then check] HTML ای که در آنجا ارائه شده است تا مطمئن شوید محتوایی را که می خواهید نمایه شده باشد ، شامل شود. این روشی است که من در آنجا انجام می دهم. »

این یک راه حل است ، اما هنوز راه حل دیگری وجود دارد.

اگر می خواهید محتوا را به طور کامل با یک کپچا مسدود کرده و در همان زمان برای Google مناسب نگه دارید ، می توانید این کار را نیز انجام دهید.

این شامل تکنیکی است که ممکن است فکر کنید برخلاف دستورالعمل های Google است ، اما مولر تأیید می کند که هیچ سیاستی را نقض نمی کند.

به Googlebot نسخه متفاوتی از صفحه ارائه دهید تا کاربران عادی ارائه شوند.

Googlebot می تواند یک نسخه بدون کپچا از صفحه داشته باشد ، در حالی که کاربران باید قبل از مشاهده هرگونه محتوا ، کپچا را تکمیل کنند.

سپس محتوا برای رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد ، در حالی که شما هنوز می توانید هر هدفی را که دارید با captcha انجام دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

“از نظر خط مشی ، ما با شرایطی که شما محتوای کامل را در اختیار ما قرار می دهید ، و نیازی به یک captcha در سمت کاربر ندارید ، خوب است. اگر لازم است این کار را برای Googlebot یا شاید دیگر موتورهای جستجو نسبت به کاربر معمولی از دیدگاه ما کمی متفاوت انجام دهید ، خوب است. “

پاسخ کامل مولر را در ویدئوی زیر بشنوید:

https://www.youtube.com/watch؟v=LhO4M2Wsxz8


تصویر ویژه: getronydesign / Shutterstock

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید