سه شنبه 5 مارس 2024
امروز ما بهروزرسانی اصلی مارس 2024 را اعلام کردیم. این برای بهبود کیفیت جستجو با نشان دادن محتوای کمتری که احساس میکند برای جذب کلیک ایجاد شده است و محتوای بیشتری را که افراد مفید میدانند، طراحی شده است. همچنین به اشتراک گذاشتیم که خطمشیهای هرزنامه جدیدی برای مدیریت بهتر رویههایی داریم که میتوانند بر نتایج جستجوی Google تأثیر منفی بگذارند. در این پست، جزئیات بیشتری را برای سازندگان درباره بهروزرسانی و سیاستهای هرزنامه توضیح خواهیم داد.
به روز رسانی اصلی ما در ماه مارس 2024
بهروزرسانی اصلی مارس 2024 بهروزرسانی پیچیدهتری نسبت به بهروزرسانیهای اصلی معمول ما است که شامل تغییرات در چندین سیستم هستهای است. همچنین نشان دهنده تحولی در نحوه شناسایی مفید بودن محتوا است.
همانطور که ما از چندین سیستم برای شناسایی اطلاعات قابل اعتماد استفاده می کنیم، سیستم های رتبه بندی اصلی خود را برای نشان دادن نتایج مفیدتر با استفاده از انواع سیگنال ها و رویکردهای نوآورانه ارتقا داده ایم. دیگر از یک سیگنال یا سیستم برای انجام این کار استفاده نمی شود، و همچنین یک صفحه پرسش و پاسخ جدید برای کمک به توضیح این تغییر اضافه کرده ایم.
از آنجایی که این یک بهروزرسانی پیچیده است، عرضه ممکن است تا یک ماه طول بکشد. این احتمال وجود دارد که نوسانات بیشتری در رتبه بندی نسبت به یک به روز رسانی هسته معمولی وجود داشته باشد، زیرا سیستم های مختلف به طور کامل به روز می شوند و یکدیگر را تقویت می کنند. پس از اتمام بهروزرسانی، به داشبورد وضعیت جستجوی Google پست میکنیم.
تا زمانی که سازندگان محتوای رضایتبخشی را برای مردم تولید میکنند، هیچ چیز جدید یا خاصی برای این بهروزرسانی انجام نمیدهند. برای کسانی که ممکن است رتبهبندی هم نداشته باشند، ما قویاً توصیه میکنیم صفحه راهنمای محتوای مفید، قابل اعتماد و برای افراد را بخوانند.
خط مشی های جدید هرزنامه ما
خطمشیهای هرزنامه ما برای رسیدگی به اقداماتی طراحی شدهاند که میتوانند بر کیفیت نتایج جستجوی Google تأثیر منفی بگذارند. امروز، سه خط مشی جدید هرزنامه را در برابر اقدامات بدی که شاهد محبوبیت آنها بوده ایم، اعلام می کنیم: سوء استفاده از دامنه منقضی شده، سوء استفاده از محتوای مقیاس پذیر و سوء استفاده از اعتبار سایت.
ما سازندگان محتوا را تشویق میکنیم که همه خطمشیهای هرزنامه ما را بررسی کنند و مطمئن شوند که درگیر چنین اقداماتی نیستند. سایت هایی که خط مشی های هرزنامه ما را نقض می کنند ممکن است در نتایج رتبه پایین تری داشته باشند یا اصلاً در نتایج ظاهر نشوند. اگر تحت تأثیر یک اقدام دستی هرزنامه قرار گیرند، صاحبان سایت اخطاریه ای را از طریق حساب کنسول جستجوی ثبت شده خود دریافت می کنند و می توانند برای بررسی مجدد اقدام درخواست دهند.
همراه با خط مشی های جدید هرزنامه ما، امروز به روز رسانی هرزنامه مارس 2024 را نیز راه اندازی می کنیم.
سوء استفاده از دامنه منقضی شده است
سوء استفاده از دامنه منقضی شده جایی است که یک نام دامنه منقضی شده خریداری می شود و در درجه اول برای دستکاری رتبه بندی جستجو با میزبانی محتوایی که ارزش کمی برای کاربران ایجاد می کند، تغییر کاربری داده می شود. برای مثال، شخصی ممکن است دامنهای را خریداری کند که قبلاً توسط یک سایت پزشکی استفاده میشده است و آن را برای میزبانی محتوای مرتبط با کازینو با کیفیت پایین استفاده میکند، به این امید که بر اساس شهرت دامنه از مالکیت قبلی، در جستجو موفق باشد.
سوء استفاده از دامنه منقضی شده کاری نیست که مردم به طور تصادفی انجام دهند. این روشی است که توسط افرادی استفاده می شود که امیدوارند با استفاده از شهرت گذشته یک نام دامنه، در جستجو با محتوای کم ارزش رتبه خوبی کسب کنند. این دامنه ها عموماً برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته نشده اند که آنها را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. استفاده از یک نام دامنه قدیمی برای یک سایت جدید و اصلی که ابتدا برای خدمات رسانی به مردم طراحی شده است، خوب است.
سوء استفاده از محتوای مقیاسپذیر
سوء استفاده از محتوای مقیاسپذیر زمانی است که بسیاری از صفحات با هدف اصلی دستکاری رتبهبندی جستجو و عدم کمک به کاربران ایجاد میشوند. این عمل توهینآمیز معمولاً بر ایجاد حجم زیادی از محتوای غیراصلی متمرکز است که صرف نظر از اینکه چگونه ایجاد شده است، ارزش کمی برای کاربران فراهم میکند.
این خطمشی جدید مبتنی بر خطمشی هرزنامه قبلی ما در مورد محتوای تولید شده خودکار است، و تضمین میکند که میتوانیم در صورت نیاز در مورد سوءاستفاده از محتوای مقیاسبندی شده، بدون توجه به اینکه محتوا از طریق اتوماسیون، تلاشهای انسانی، یا ترکیبی از فرآیندهای انسانی و خودکار تولید شده باشد، اقدام کنیم.
-
آیا این تغییری در نحوه مشاهده محتوای هوش مصنوعی توسط گوگل از نظر اسپم است؟
-
خط مشی طولانی مدت ما برای هرزنامه این بوده است که اگر هدف اصلی دستکاری رتبه در نتایج جستجو باشد، استفاده از اتوماسیون، از جمله هوش مصنوعی مولد، هرزنامه است. خط مشی به روز شده با همان روح سیاست قبلی ما و بر اساس همان اصل است. گسترش یافته است تا روشهای پیچیدهتر ایجاد محتوای مقیاسپذیر را در نظر بگیرد، جایی که همیشه مشخص نیست محتوای با کیفیت پایین صرفاً از طریق اتوماسیون ایجاد شده است یا خیر.
-
چه تفاوتی با خط مشی قدیمی در برابر “محتوای تولید شده به صورت خودکار” و خط مشی به روز شده در برابر “سوء استفاده مقیاس بندی شده” دارد؟
-
خط مشی جدید ما به این منظور کمک می کند که افراد با وضوح بیشتری روی این ایده تمرکز کنند که تولید محتوا در مقیاس در صورتی که با هدف دستکاری رتبه بندی جستجو انجام شود، سوء استفاده می کند و این که چه اتوماسیون و چه انسان ها در آن دخیل هستند، اعمال می شود.
سوء استفاده از شهرت سایت
سوء استفاده از شهرت سایت زمانی است که صفحات شخص ثالث با نظارت یا دخالت کم یا بدون دخالت شخص اول منتشر می شوند، جایی که هدف دستکاری رتبه بندی جستجو با استفاده از سیگنال های رتبه بندی سایت شخص اول است. چنین صفحات شخص ثالثی شامل صفحات حمایت شده، تبلیغاتی، شریک یا سایر صفحات شخص ثالث است که معمولاً مستقل از هدف اصلی سایت میزبان هستند یا بدون نظارت دقیق یا دخالت سایت میزبان تولید می شوند و ارزش کمی برای کاربران ارائه می دهند.
خطمشی جدید ما همه محتوای شخص ثالث را نقض نمیکند، بلکه فقط محتوایی را که بدون نظارت دقیق میزبانی میشود و هدف آن دستکاری رتبهبندی جستجو است، در نظر نمیگیرد. برای مثال، بسیاری از نشریات محتوای تبلیغاتی را میزبانی می کنند که برای خوانندگان معمولی آنها در نظر گرفته شده است، نه اینکه در درجه اول رتبه بندی جستجو را دستکاری کنند. این نوع محتوا که گاهی «تبلیغات بومی» یا «تبلیغات» نامیده میشود، معمولاً خوانندگان معمولی نشریه را وقتی مستقیماً در سایت ناشر پیدا میکنند یا از نتایج جستجوی Google به آن میرسند، سردرگم نمیکند. لازم نیست از جستجوی Google مسدود شود.
صفحه خطمشیهای هرزنامه ما چند نمونه گویا از سوء استفاده از شهرت سایت را فهرست میکند. برای جلوگیری از نقض خطمشیهای هرزنامه ما، چنین محتوایی باید از جستجوی Google مسدود شود. برای اینکه صاحبان سایت برای این تغییر زمان آماده شوند، این خطمشی جدید از 5 مه 2024 اعمال میشود.
-
یک سایت دارای چه سیگنال های رتبه بندی است؟
-
سیستم های رتبه بندی اصلی ما در درجه اول برای کار در سطح صفحه طراحی شده اند و از سیگنال ها و سیستم های مختلفی برای درک نحوه رتبه بندی صفحات جداگانه استفاده می کنند. ما برخی از سیگنالهای سراسر سایت را داریم که در نظر گرفته شدهاند. لطفاً توجه داشته باشید: برخی از خدمات شخص ثالث امتیازهای “شهرت” یا “مرجعیت” را برای سایت ها ارائه می دهند. اینها با هیچ یک از سیگنال های خود Google مطابقت ندارند و از طرف Google نمی آیند.
-
سایت من دارای یک منطقه کوپن است که بخشی از آن را با همکاری با شخص ثالث تولید می کنیم. آیا این اسپم محسوب می شود؟
-
بسیاری از نشریات کوپن هایی را برای خوانندگان خود میزبانی می کنند. اگر نشریه به طور فعال در تولید منطقه کوپن مشارکت داشته باشد، نیازی به مسدود کردن این محتوا از جستجوی Google نیست. خوانندگان باید به وضوح درک کنند که نشریه چگونه کوپن های خود را منبع می کند و چگونه کار می کند تا اطمینان حاصل شود که کوپن ها برای خوانندگان ارزش ارائه می کنند.
هدف ما از خطمشیهای جدید و پیشرفتهای مداوم ما در سیستمهای مبارزه با هرزنامهها، فقط اطمینان از دریافت محتوای عالی و مفید توسط کاربران نیست. همچنین این اطمینان حاصل می شود که کسانی که محتوای مفید تولید می کنند در جستجو موفق تر از کسانی هستند که درگیر هرزنامه هستند.
داشبورد وضعیت جستجو را بهروزرسانی میکنیم تا تأیید کنیم که عرضهها کامل شد. ما همچنین پس از پایان بهروزرسانی، فرمی را برای بازخوردهای خاصی که افراد ممکن است داشته باشند، اعلام و باز میکنیم.