کلمات کلیدی رقیب کلمات کلیدی هستند که رقبای شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کنند. آنها ممکن است به صورت ارگانیک رتبه بندی کنند یا برای رتبه بندی Google Ads در نتایج پولی هزینه کنند.
دانستن کلمات کلیدی رقبای خود ساده ترین راه است تحقیق کلمه کلیدی. اگر رقبای شما برای کلمات کلیدی خاصی رتبه بندی می کنند یا آنها را هدف قرار می دهند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که شما آنها را نیز هدف قرار دهید.
بدون ابزاری مانند Ahrefs که دارای پایگاه داده ای از کلمات کلیدی و سایت هایی است که برای آنها رتبه بندی می کنند، راهی برای دیدن کلمات کلیدی رقبا وجود ندارد. تا آنجا که ما می دانیم، Ahrefs دارای این است بزرگترین پایگاه داده این کلمات کلیدی.
چگونه تمام کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند پیدا کنید
- برو به Ahrefs' کاوشگر سایت
- دامنه رقیب خود را وارد کنید
- برو به کلمات کلیدی ارگانیک گزارش
این گزارش بر اساس ترافیک مرتب شده است تا کلمات کلیدی را به شما نشان دهد که بیشترین بازدید را برای رقیب شما ارسال می کند. به عنوان مثال، Mailchimp بیشتر ترافیک ارگانیک خود را از کلمه کلیدی “mailchimp” دریافت می کند.
از آنجایی که بعید است برای برند رقیب خود رتبه بندی کنید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مارک را از گزارش حذف کنید. شما می توانید این کار را با اضافه کردن a انجام دهید کلمه کلیدی > شامل نمی شود فیلتر در این مثال، کلمات کلیدی حاوی “mailchimp” یا هرگونه غلط املایی احتمالی را فیلتر می کنیم:
اگر برند جدیدی هستید که با برندی که تاسیس شده رقابت می کند، ممکن است بخواهید به دنبال کلمات کلیدی محبوب کم مشکل باشید. می توانید این کار را با تنظیم کردن انجام دهید جلد فیلتر به حداقل 500 و KD حداکثر تا 10 فیلتر کنید.
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند، اما شما این کار را نمی کنید
- رفتن به تحلیل رقابتی
- دامنه خود را در این هدف رتبه ای برای بخش
- دامنه رقیب خود را در این قسمت وارد کنید اما این رقبا انجام می دهند بخش
روی «نمایش فرصتهای کلمه کلیدی» ضربه بزنید، و همه کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبهبندی میکند، میبینید، اما شما نمیبینید.
شما همچنین می توانید یک را اضافه کنید جلد و KD برای یافتن کلمات کلیدی محبوب و کم مشکل در این گزارش فیلتر کنید.
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم که چندین رقیب برای آنها رتبه بندی می کنند، اما شما این کار را نمی کنید
- رفتن به تحلیل رقابتی
- دامنه خود را در این هدف رتبه ای برای بخش
- دامنه های چند رقیب را وارد کنید اما این رقبا انجام می دهند بخش
شما تمام کلمات کلیدی را خواهید دید که حداقل یکی از این رقبا رتبه بندی می کنند، اما شما اینطور نیستید.
شما همچنین می توانید لیست را به کلمات کلیدی که همه رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند محدود کنید. کلیک کنید روی موقعیت های رقبا فیلتر کنید و انتخاب کنید هر 3 رقیب:
- برو به Ahrefs' کاوشگر سایت
- دامنه رقیب خود را وارد کنید
- برو به کلمات کلیدی پولی گزارش
این گزارش کلمات کلیدی را که رقبای شما از طریق Google Ads هدف قرار می دهند به شما نشان می دهد.
از آنجایی که رقیب شما برای ترافیک از این کلمات کلیدی هزینه می کند، ممکن است نشان دهد که آنها برای آنها سودآور هستند – و می تواند برای شما نیز باشد.
شما می دانید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند یا برای آنها پیشنهاد می کنند. اما با آنها چه کار می کنید؟ اساساً سه گزینه وجود دارد.
1. صفحاتی برای هدف قرار دادن این کلمات کلیدی ایجاد کنید
فقط در صورتی می توانید برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید که در مورد آنها مطالبی داشته باشید. بنابراین، ساده ترین کاری که می توانید برای کلمات کلیدی رقبا که می خواهید رتبه بندی کنید، ایجاد صفحاتی برای هدف قرار دادن آنهاست.
با این حال، قبل از انجام این کار، ارزش آن را دارد که کلمات کلیدی رقیب خود را بر اساس موضوع والدین دسته بندی کنید. این کار کلمات کلیدی را که به معنای یکسان یا مشابه هستند گروه بندی می کند تا بتوانید همه آنها را با یک صفحه هدف قرار دهید.
در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
- کلمات کلیدی رقیب خود را صادر کنید، یا از کلمات کلیدی ارگانیک یا شکاف محتوا گزارش
- آنها را در آن بچسبانید کاوشگر کلمات کلیدی
- روی تب “Clusters by Parent Topic” کلیک کنید
به عنوان مثال، MailChimp برای کلمات کلیدی مانند “بازاریابی دیجیتال چیست” و “تعریف بازاریابی دیجیتال” رتبه بندی می کند. اینها و بسیاری دیگر تحت عنوان اصلی «بازاریابی دیجیتال» قرار می گیرند زیرا افرادی که آنها را جستجو می کنند همه به دنبال یک چیز هستند: تعریف بازاریابی دیجیتال. شما فقط باید یک صفحه ایجاد کنید تا به طور بالقوه برای همه این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.
2. محتوای موجود را با پر کردن موضوعات فرعی بهینه کنید
شما همیشه نیازی به ایجاد محتوای جدید برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقبا ندارید. گاهی اوقات، میتوانید محتوایی را که قبلاً باید برای آنها رتبهبندی کنید، بهینه کنید.
چگونه می دانید برای کدام کلمات کلیدی می توانید این کار را انجام دهید؟ این را امتحان کن:
- کلمات کلیدی رقیب خود را صادر کنید
- آنها را در آن بچسبانید کاوشگر کلمات کلیدی
- روی تب “Clusters by Parent Topic” کلیک کنید
- به دنبال موضوعات والدینی باشید که قبلاً در مورد آنها مطالبی دارید
به عنوان مثال، اگر رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنیم، میتوانیم ببینیم که هفت کلمه کلیدی که برای آنها رتبهبندی میشوند، تحت عنوان اصلی «الگوی انتشار مطبوعاتی» قرار میگیرند.
اگر در سایت خود جستجو کنیم، می بینیم که قبلاً صفحه ای در مورد این موضوع داریم.
اگر روی caret کلیک کنیم و کلمات کلیدی را در خوشه بررسی کنیم، کلمات کلیدی مانند “مثال انتشار مطبوعاتی” و “فرمت انتشار مطبوعاتی” را مشاهده می کنیم.
برای رتبهبندی کلمات کلیدی در خوشه، احتمالاً میتوانیم صفحهای را که قبلاً در اختیار داریم با افزودن بخشهایی درباره موضوعات فرعی «نمونههای انتشار مطبوعاتی» و «قالب انتشار مطبوعاتی» بهینه کنیم.
3. این کلمات کلیدی را با تبلیغات گوگل هدف قرار دهید
کلیدواژه های پولی ساده ترین هستند – به گزارش نگاه کنید و ببینید آیا کلمات کلیدی مرتبطی وجود دارد که بخواهید نیز هدف قرار دهید.
به عنوان مثال، Mailchimp برای کلمه کلیدی “چگونه یک خبرنامه ایجاد کنیم” پیشنهاد می دهد.
اگر ConvertKit هستید، ممکن است بخواهید این کلمه کلیدی را نیز هدف قرار دهید زیرا مرتبط است.
اگر تصمیم دارید کلمه کلیدی مشابهی را از طریق Google Ads هدف قرار دهید، میتوانید روی ذره بین قرار بگیرید تا تبلیغاتی را که رقیب شما استفاده میکند ببینید.
همچنین میتوانید صفحه فرود را که رقیب شما ترافیک تبلیغاتی را به آن هدایت میکند، در زیر ستون URL ببینید.
بیشتر بدانید
آموزش های بیشتر در مورد نحوه انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب را بررسی کنید: