چگونه قوانین افشای آب و هوا در کالیفرنیا می تواند بر مراکز داده تأثیر بگذارد | دانش مرکز داده

در اوایل اکتبر، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، دو لایحه قانونی را امضا کرد، قانون پاسخگویی اطلاعات شرکتی آب و هوا (SB 253) و قانون گازهای گلخانه ای: قانون ریسک مالی مرتبط با آب و هوا (SB 261). هر دو SB 253 و SB 261 از شرکت‌ها می‌خواهند که تأثیرات قابل توجهی را که بر آب و هوا می‌گذارند گزارش دهند و در برخی موارد حتی سخت‌تر از قوانین افشای آب و هوا هستند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مارس 2022 معرفی کرد.

این دو لایحه، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) را مسئول اتخاذ مقرراتی می‌کند که شرکت‌هایی را که در کالیفرنیا تجارت می‌کنند ملزم می‌کند تا از سال 2026 الزامات گزارش‌دهی اضافی را برآورده کنند.

SB 253 از شرکت‌های بزرگ می‌خواهد که هم انتشار گازهای گلخانه‌ای مستقیم و هم غیرمستقیم (GHG) خود را افشا کنند. این بدان معناست که اپراتورهای مرکز داده باید انتشار گازهای گلخانه‌ای از تاسیسات خود را گزارش کنند و باید ردپای کربن تمام سرورها، ذخیره‌سازی، شبکه، UPS، HVAC و سایر تجهیزات موجود در مرکز داده را در نظر بگیرند. علاوه بر این، آنها همچنین باید انتشار گازهای گلخانه ای از زنجیره تامین، حمل و نقل و فعالیت های تجاری خود را گزارش کنند.

SB 261 از نهادهای تحت پوشش می‌خواهد گزارشی تهیه کنند که ریسک‌های مالی مرتبط با آب و هوا – اعم از خودشان و زنجیره تامینشان – و اقداماتی که برای رفع مشکل انجام داده‌اند را افشا کند.

معنای قوانین افشای آب و هوا برای مراکز داده کالیفرنیا چیست؟

خبر خوب این است که SB 253 برای “شخصیت های گزارش دهنده” با درآمد سالانه بیش از 1 میلیارد دلار و انجام تجارت در کالیفرنیا اعمال می شود. این قطع 1 میلیارد دلاری به این معنی است که ارائه دهندگان مراکز داده کوچکتر معاف خواهند شد – یعنی تا زمانی که تجارت به 1 میلیارد دلار افزایش یابد. اما این لایحه بدون شک بر مقیاس‌کننده‌ها و ارائه‌دهندگان اصلی هم‌اکومیشن تأثیر خواهد گذاشت.

اکنون این سوال مطرح می شود که آیا این یک پدیده کالیفرنیا خواهد بود یا اینکه این ایده به سایر ایالت ها گسترش خواهد یافت یا حتی ملی خواهد شد.

اتاق بازرگانی کالیفرنیا از تصویب این قانون خشنود نبود و در بیانیه ای گفت: “ما از امضای SB 253 و SB 261 امروز ناامید شدیم. SB 253 و SB 261 تغییرات عمده ای در سیاست آب و هوا هستند و تعهدات قابل توجهی را اضافه خواهند کرد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با دفتر فرماندار در مورد قانون پاکسازی SB 253 هستیم که به برخی از نگرانی های اصلی اعضای ما، به ویژه تأثیر بر مشاغل کوچک رسیدگی می کند.

احمد نقل قول را کشید

ارتیاز احمد، مدیر عامل Solomon Partners نیز نگرانی هایی در مورد مشاغل کالیفرنیا داشت. او گفت: «در حالی که پایداری به هسته مرکزی ابر مقیاس ابر و دیگر مستاجران فناوری بزرگ تبدیل شده است، نظارت و اطمینان از انطباق اجباری در سراسر زنجیره تأمین کامل، بار ناخواسته دیگری برای ایجاد یک مرکز داده جدید در کالیفرنیا است.»

احمد گفت: همچنین در مورد اینکه چه کسی واقعاً این بار را به دوش می‌کشد سردرگمی وجود دارد و نمی‌داند که آیا این اپراتور مرکز داده است که مالک املاک زیربنایی است یا مستاجر است که ملک را اشغال کرده و با سرورها و سایر تجهیزات رایانه‌ای انتخابی خود تجهیز می‌کند.

چگونه قانون افشای آب و هوا برای بقیه کشور مفید خواهد بود

احمد معتقد نیست که این نوع قانون به ایالت های دیگر سرایت کند. او گفت: «این قانون بیش از حد کالیفرنیا است. ایالت‌های دیگر مشوق‌هایی را برای ایجاد مراکز داده بیشتر ارائه می‌کنند.»

این قوانین افشای آب و هوا در زمانی می آیند که هزینه های بالای برق، زمین، عملیات و مالیات هر چیزی را فراتر از حساس ترین و تاخیر محورترین تحولات جدید از کالیفرنیا و بازارهای منطقه ای مجاور، یعنی فینیکس سوق داده است. لاس وگاس؛ هیلزبورو، اورگان؛ و حتی دالاس، او اشاره کرد.

اپراتورهایی مانند Compass Datacenters، Aligned Data Centers، STACK Infrastructure و Flexential برخی از ذینفعان روند پرواز کالیفرنیا با حضور قوی خود در تعدادی از این بازارهای جایگزین بوده اند.

احمد گفت: «افزایش مقررات در کالیفرنیا احتمالاً تأثیر مثبتی در ادامه رشد این بازارها خواهد داشت، در حالی که پیشرفت‌های عمده‌فروشی در دره و سایر بازارهای فرعی کالیفرنیا را محدود می‌کند».

تحلیلگران بر این باورند که این نوع قوانین حداقل در حال حاضر در کالیفرنیا منزوی خواهد شد، در حالی که SEC اطلاعاتی را در مورد سیاست های افشای آب و هوا دریافت می کند.

“کالیفرنیا معمولاً کشور را در زمینه پایداری زیست محیطی، یا در مورد آنچه که من در مورد مسائل زیست محیطی می گویم، رهبری می کند، دقیقاً مانند آنها … قوانین تخصصی انتشار کربن در خودروها دارند. و این به دلیل تمرکز شرکت های فناوری اطلاعات است که در کالیفرنیا وجود دارد، آنها همچنین هستند. شان گراهام، مدیر تحقیقات، Cloud to Edge Datacenter Trends، در IDC می گوید: تلاش می کنیم جاه طلب تر باشیم.

Abhijit Sunil، تحلیلگر ارشد Forrester Research، این مقررات را مثبت می بیند. “برای مراکز داده، آنها قطعا نیاز به داشتن یک مرکز خوب دارند [ESG] او گفت: “اما من احساس می‌کنم مقررات بیشتر به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به زنجیره تامین خود نگاه کنند، با فروشندگان خود بیشتر کار کنند و بنابراین گفتگوهای بیشتری را در مورد اندازه‌گیری معیارها آغاز کنند.”

گراهام، با این حال، بر این باور نیست که یک حسابداری کامل از هر جزء امکان پذیر است. او گفت: «من فکر نمی‌کنم که شرکت‌ها در مورد نحوه نسبت دادن هزینه کلی انرژی در سطح محصول، مدیریت خوبی داشته باشند. فرض کنید مجموع انتشار کربن من 1 میلیون تن است و من یک تولید کننده سرور هستم. اما من پنج خط تولید مختلف دارم. لزوماً نمی دانم چگونه آن را در سطح محصول به آن نسبت دهم.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور