چرا برای انجام درست آن به SEO SEO نیاز دارید! • Yoast

شاید شنیده باشید که به داده های ساختاریافته در وب سایت خود نیاز دارید. نه تنها گوگل محتوای شما را بهتر درک می کند، بلکه شانس شما را برای به دست آوردن این نتایج درخشان افزایش می دهد. در Yoast SEO، Schema را به صورت نمودار خروجی می دهیم. این بدان معناست که همه چیز به هم گره خورده است و رابطه بین عناصر مختلف روشن است. اما چرا این مهم است؟ بیایید نگاهی بیندازیم!

طرحواره زبان رایجی است که به شما کمک می کند به موتورهای جستجو توضیح دهید که محتوای شما در مورد چیست. اگر ورودی درستی ارائه دهید، یک ابزار Schema، مانند Yoast SEO خودمان، می‌تواند آن را به روشی درست خروجی دهد تا موتورهای جستجو متوجه شوند که شما چه چیزی را در وب‌سایت خود نشان می‌دهید. به عنوان مثال، با Schema می توانید به گوگل بگویید: این کتابی با این عنوان است که توسط این نویسنده نوشته شده است. این کار باعث می‌شود گوگل راحت‌تر صفحات وب را درک کند، آنها را برای جستجوی مناسب رتبه‌بندی کند یا حتی آنها را به عنوان یک نتیجه غنی برجسته کند.

اما نمودار طرحواره چیست؟

ویژگی‌های Schema در Yoast SEO، Yoast SEO Premium و افزونه‌های آن در مقایسه با سایر ابزارهای Schema چیز خاصی را انجام می‌دهند. آنها نه تنها Schema صحیح را خروجی می دهند، بلکه آن را در یک نمودار به هم گره می زنند. ابزارهای ما تمام قطعات طرحواره را در یک صفحه به هم متصل می کنند و روابطی که با یکدیگر دارند را نشان می دهند.

این خیلی انتزاعی به نظر می رسد، درست است؟ در اینجا یک مثال است. در زیر، اگر ما آن را از طریق تجسم عالی طرحواره توسط طرحواره کلاسیک اجرا کنیم، می توانید طرح پست وبلاگ ساختار سایت ما را ببینید:

همانطور که می بینید، پست ساختار سایت مقاله ای است که توسط من، Marieke van de Rakt، که برای سازمان Yoast (تأسیس شده توسط Joost de Valk و بخشی از Newfold Digital) کار می کند، نوشته شده است. وب سایت Yoast yoast.com است. حتی می توانید در BreadcrumbList جایی که این مقاله را می توانید در وب سایت پیدا کنید (صفحه اصلی → وبلاگ سئو → برچسب ساختار سایت). علاوه بر این، می‌توانید نحوه ارتباط تصاویر موجود در صفحه را با موارد دیگر مشاهده کنید: آواتار من به من متصل است، تصویر برجسته مربوط به پست وبلاگ است و غیره.

باحال، درسته؟ اکنون، بیایید به مثالی نگاه کنیم که در آن نقاط به هم متصل نیستند:

تجسم قطعات شل Schema در یک صفحه

این طرحواره یک صفحه محصول تصادفی است که ما از طریق همان ابزار اجرا کردیم. همانطور که می بینید، قطعات شناور آزاد زیادی وجود دارد. واضح است که این محصول یک تی شرت Apex است، اما چه ارتباطی با سایر تی شرت های Apex دارد؟ آیا ابزار Schema از همان محصول Schema چندین بار خروجی می دهد؟ یا محصولات هستند مربوط به اصلی محصول اما آیا رابطه نامشخص است؟

ابزارهای زیادی وجود دارند که نوع خاصی از Schema را خروجی می دهند. آنها روی یک نوع تمرکز می کنند، مانند Schema برای محصولات یا Schema برای آگهی های شغلی. این ابزارها فقط قطعات مختلف طرحواره را بیرون می اندازند. و در حالی که ممکن است آن قطعه را به درستی پیاده سازی کنند، ممکن است گوگل روابط بین بخش های مختلف Schema را درک نکند. این همه چه ربطی دارد؟ چطور این همه به هم گره خورده است؟

خروجی Schema خود را بررسی کنید!

آیا این مثال ها شما را کنجکاو می کند که طرحواره شما چگونه است؟ متوجه هستیم! فقط به ClassySchema.org بروید و روی نمایشگر داده های ساختاریافته کلیک کنید. ساده ترین راه برای بررسی صفحه خود کلیک روی آن است واکشی از یک URL و آدرس اینترنتی را که می خواهید بررسی کنید در آنجا قرار دهید:

را کلیک کنید واکشی محتوا، و تصویری مانند آنچه در بالا می بینید ظاهر می شود. اکنون می توانید به راحتی بررسی کنید که آیا Schema شما متصل است یا خیر. اگر اینطور نیست، ممکن است نه تنها درک رابطه بین قطعات برای شما سخت باشد، بلکه احتمالاً برای گوگل نیز همینطور است!

چرا مهم است که همه چیز را به هم گره بزنیم؟

البته، به نظر عالی می رسد که Yoast SEO همه چیز را به هم پیوند می دهد. و تجسم های خوبی تولید می کند. اما نمودار نه تنها به یک تجسم جالب منجر می شود، بلکه می تواند به افزایش دید شما در موتورهای جستجو نیز کمک کند. چگونه؟

خوب، همانطور که در بالا توضیح داده شد، Schema برای کمک به Google ساخته شده است تا بفهمد چه چیزی در یک صفحه است. اما اگر به گوگل نگویید مسائل چگونه به هم مرتبط هستند، گوگل نمی تواند نقاط را به هم وصل کند. در واقع، آنها حتی می توانند اشتباه کنند و قطعه های اشتباه را در موتورهای جستجو نشان دهند!

اجازه دهید این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. اگر به نمودار با تی شرت های بالا نگاه کنید، تکه تکه ها را خواهید دید. اما ما نمی دانیم محصول اصلی آن صفحه چیست. و گوگل هم این کار را نمی کند. در نتیجه، گوگل می تواند:

  • یک محصول مرتبط را به عنوان یک نتیجه غنی نشان دهید که منجر به تجربه کاربری عجیب و غریب می شود. اگر روی محصولی متفاوت از محصولی که روی آن کلیک کرده اید فرود بیایید چه؟
  • به هیچ وجه یک نتیجه غنی نشان نمی دهند، زیرا آنها فقط نمی دانند کدام یک را نشان دهند. این کاملاً محتمل است، همانطور که گوگل در دستورالعمل های فنی خود بیان می کند: “در حال حاضر، نتایج غنی از محصول فقط از صفحاتی پشتیبانی می کند که روی یک محصول واحد تمرکز می کنند.” بنابراین اگر مشخص نباشد که محصول اصلی کدام محصول است، ممکن است گوگل هیچ کدام را نشان ندهد.

نتیجه: وب سایت شما مستحق یک نمودار طرحواره است

اگر می خواهید در نتایج جستجو متمایز شوید، به داده های ساختار یافته با Schema نیاز دارید. اما افزودن قطعات کوچک Schema کافی نیست. اگر آنها را در یک نمودار به هم گره بزنید، گوگل به راحتی می تواند محتوای شما را درک کند. خوشبختانه Yoast SEO، Yoast SEO Premium و افزونه های آن این کار را به صورت خودکار انجام می دهند. شما نیازی به انجام کاری ندارید. فقط مطمئن شوید که همه چیزهایی را که از شما می خواهیم پر کنید. اگر می‌خواهید داده‌های ساخت‌یافته را به روش درست پیاده‌سازی کنید، ما از شما حمایت می‌کنیم!

آیا می خواهید درباره طرحواره، داده های ساختاریافته و نتایج غنی بیشتر بدانید؟ این راهنمای تصویری را بررسی کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور