هکرها مرکزیت را هدف قرار می دهند ، بنابراین DeFi باید به بازی خودش پایبند باشد

تصویر
عکس پروفایل ظهر Lior Lamesh Hacker

در ماه مه 2021 ، مقدار وجوهی که در سطح جهان به عنوان اکوسیستم مالی غیرمتمرکز یا DeFi قفل شده است تقریباً 89 میلیارد دلار بود. اسب که قبلا اسب تاریکی از حاشیه رمزنگار بود ، DeFi در اواخر سال 2020 و در ماه های اول سال 2021 اوج گرفت. جایی که پول سرازیر می شد ، نهنگ ها دنبال می شدند ، بازیکنان نهادی با تعداد فزاینده ای به جنگ DeFi می پیوندند.

آدمهای بد هم توجه می کردند. به گفته CipherTrace ، در سال 2020 ، DeFi هک و سرقت تقریباً نیمی از حوادث مربوط به بلاکچین را تشکیل می دهد ، علی رغم اینکه در سال 2019 تقریباً وجود نداشته است. هیچ چیز جدیدی در مورد سرمایه گذاری هکرها در یک صنعت سودآور جدید نیست. با این حال ، برای توسعه دهندگان DeFi و پزشکان امنیت سایبری ، یادداشت هایی وجود دارد که باید یادداشت شده و درسهایی آموخت. و یکی از کلیدهای اصلی باید این باشد: برای امنیت بیشتر ، DeFi باید واقعاً غیرمتمرکز شود.

بازی سیستم با قوانین آن

قراردادهای هوشمند ، خودکارآموز برنامه مدیریت دارایی ها و معاملات ، با انتشار Ethereum در سال 2015 ، که بزرگترین بستر برای پروژه های DeFi است ، به ثمر نشست. در آنجا ، این برنامه ها به صورت Solidid نوشته شده و در محیط زمان اجرا Ethereum Virtual Machine (EVM) اجرا می شوند. قراردادهای هوشمند به عنوان ستون فقرات عملیاتی DeFi عمل می کنند ، وام ها ، مبادله ارزهای رمزنگاری شده ، بیمه و …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور