هوش مصنوعی چگونه می تواند از توانمندسازی صنایع سبزتر توسط ICT پشتیبانی کند؟ | دانش مرکز داده

با نزدیک شدن به COP28 در دبی، ذینفعان در تلاش هستند تا پاسخ هایی برای شرایط اضطراری آب و هوایی در پس زمینه آب و هوای بی سابقه در سرتاسر جهان بیابند و تقاضا برای مقدار فزاینده انرژی را برآورده کنند. سپتامبر 2023 رکورد شدیدترین رکورد گرمای ماه در تاریخ را با بالاترین میانگین دمای جهانی ماهانه ثبت شده که بیش از 2.59 درجه فارنهایت (1.44 درجه سانتیگراد) بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن بود، ثبت کرد.

فرانک دای_هواوی[36].JPG

دولت ها می توانند قوانین و قوانین حاکم بر فناوری را ایجاد کنند اما راه حل ایجاد نمی کنند. مسئولیت نوآوری بر عهده شرکت ها، مشتریان آنها و به طور کلی جامعه است. با فناوری جدید و در حال تکامل سریع، چالش این است که چگونه استفاده و نیازهای آینده را پیش‌بینی کنیم و در عین حال برای یافتن راه‌حل‌های سبز نوآوری مستمر داشته باشیم. این بدان معناست که هر صنعتی تحت فشار برای اصلاح است.

امسال “فناوری و نوآوری” یکی از موضوعات اصلی در Cop28 است. در این کنفرانس، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) و شرکای سازمان ملل، دولت‌ها، کسب‌وکارها و جامعه مدنی، مسیر اقدام دیجیتال سبز را برای افزایش اقدامات اقلیمی مبتنی بر فناوری دیجیتال تشکیل خواهند داد. مسیر اقدام دیجیتال سبز نقش حیاتی فناوری‌های دیجیتال در پایش آب و هوا، سازگاری با تغییرات آب و هوا و سیستم‌های هشدار اولیه و اقدامات کاهشی را به رسمیت می‌شناسد. هدف آن گرد هم آوردن جامعه ICT برای ایجاد مشترک و سریع راه حل های عملی و اقدامات جسورانه برای حمایت از دستور کار آب و هوا است.

کشور میزبان، امارات متحده عربی نیز مشتاق است تا اکوسیستم فناوری جهانی را به سمت تلاش‌های اقلیمی تقویت کند. سلطان الجابر، رئیس COP28، در مجمع فناوری آب و هوا در ابوظبی در ماه مه، فناوری را به عنوان تنها منبع حیاتی در کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی توصیف کرد. بنابراین راه هایی که فناوری می تواند از آن پشتیبانی کند چیست؟

فناوری به صورت مجزا عمل نمی کند، اما در حال حاضر پتانسیل خود را به عنوان یک توانمند کننده نشان می دهد. به عنوان مثال، استفاده از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از دیجیتالی کردن صنایع سنتی باعث ایجاد کارایی و کاهش مصرف انرژی حتی در صنایعی که بر تولید انرژی متمرکز هستند مانند انرژی خورشیدی و استخراج معدن است. ایجاد مدل‌های زیرساخت دیجیتال مانند راه‌حل سه‌لایه عملیات سبز، شبکه‌های سبز و سایت‌های سبز، اندازه‌گیری استفاده از استانداردهای صنعتی مشترک را آسان‌تر می‌کند. افزایش میزان انرژی های تجدیدپذیر موجود برای رفع نیاز ما به دنیای دیجیتالی بسیار حیاتی است. علاوه بر این، ما می توانیم شبکه های برق را کارآمدتر کنیم.

رایانش ابری تقاضاهای فزاینده ای را برای ابرهای عمومی و خصوصی ایجاد می کند زیرا ابر مقیاس کننده ها ظرفیت فزاینده ای ایجاد می کنند، اما همچنین باید در نظر بگیرند که چقدر انرژی مصرف می کنند. برآورده کردن نیازهای محاسباتی آینده نیاز به یک ابر کم کربن دارد. این شامل تنظیم ساختارهای انرژی، اجرای عملیات هوشمند و زنجیره تامین سبز است.

مثال دیگری از نحوه استفاده از فناوری به آب و هوا مربوط می شود. پیش‌بینی‌های دقیق آب و هوا جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و هشدارهای اولیه بدترین اثرات رویدادهای شدید آب و هوایی را کاهش می‌دهد. اما پیش‌بینی آب و هوا، طبیعتاً مستعد خطا است. مدل‌های آب و هوای معمولی که از معادلات فیزیکی و مشاهدات ماهواره‌ها، رادارها و حسگرها استفاده می‌کنند، به دلیل عدم دقت، عدم جزئیات و مقیاس‌پذیری محدود می‌شوند. آنها همچنین نمی توانند رفتار پیچیده و آشفته جو ما را به تصویر بکشند. با این حال، پیش‌بینی مبتنی بر مدل‌های هوش مصنوعی به غلبه بر این کاستی‌ها کمک می‌کند و اندازه‌ها را دقت بهتری ارائه می‌دهد.

Pangu-Weather با استفاده از 43 سال داده، اولین مدل پیش‌بینی هوش مصنوعی است که دقت بالاتری را نسبت به روش‌های پیش‌بینی عددی آب و هوای سنتی نشان می‌دهد. این مدل 10000 برابر سرعت پیش‌بینی را بهبود می‌بخشد و زمان پیش‌بینی آب و هوای جهانی را به ثانیه کاهش می‌دهد. این مدل می‌تواند به دقت در چند ثانیه ویژگی‌های هواشناسی ریزدانه، از جمله رطوبت، سرعت باد، دما و فشار سطح دریا را پیش‌بینی کند. به عنوان مثال، مدل مرکز اروپا برای پیش‌بینی هوای متوسط ​​(ECMWF) که یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های پیش‌بینی عددی آب و هوا (NWP) موجود است، چندین ساعت طول می‌کشد تا هفت روز پیش‌بینی آب و هوای جهانی را با استفاده از هزاران واحد پردازش مرکزی تولید کند. (CPU). در مقابل، هواوی Cloud Pangu-Weather می‌تواند با استفاده از یک پردازنده گرافیکی تنها در عرض 10 دقیقه به نتایج مشابهی دست یابد. به عنوان مثال، Pangu-Weather توانست مسیر طوفان فوق‌العاده Doksuri را که در ژوئیه 2023 به استان فوجیان در چین برخورد کرد، به دقت پیش‌بینی کند.

هوش مصنوعی همچنین می تواند برای فعال کردن نظارت و مدیریت جنگل زدایی و از بین رفتن تنوع زیستی استفاده شود. هواوی از سال 2019 با بیش از 30 شریک جهانی از جمله IUCN برای به کارگیری فناوری‌های دیجیتالی برای دستیابی به حفاظت و احیای مؤثر در 46 منطقه حفاظت‌شده و حفاظت‌شده در سراسر جهان، از جنگل‌های بارانی استوایی در Hainan چین – خانه نادرترین گیبون جهان، تا واحه تالاب در ایتالیا، کار کرده است. ، و صخره های مرجانی در سواحل شرقی موریس. پیاده‌سازی فناوری‌های دیجیتالی نسل بعدی، مانند محاسبات ابری، اینترنت اشیا، اینترنت موبایل، داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی، جمع‌آوری و تعامل بی‌درنگ داده‌ها را ممکن می‌سازد. این برای بهبود سنجش هوشمند، تجزیه و تحلیل و مدیریت حفاظت از گونه‌ها و تلاش‌های حفاظتی مبتنی بر منطقه کلیدی است، و آنها را مؤثرتر و در نتیجه در حفاظت از طبیعت بهتر می‌کند.

نفوذ محیطی هوش مصنوعی فراتر می رود و می تواند برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و گذار به اقتصاد کم کربن استفاده شود. در هواوی، ما از ساخت اکوسیستم‌های هوش مصنوعی گسترده‌ای که بر اساس مدل‌های مشارکت عمومی-خصوصی ساخته شده‌اند، برای تقویت تحقیقات، مقررات و توسعه استعدادهای هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنیم. این همچنین می تواند کمک کند که مزایای هوش مصنوعی به طور عادلانه در بین کشورها و جوامع مختلف به اشتراک گذاشته شود.

هوش مصنوعی می‌تواند نقشی دگرگون کننده در کاهش تغییرات آب و هوا و تلاش‌های انطباق ایفا کند و بازیگران فناوری باید سهامداران کلیدی در رسیدگی به وضعیت اضطراری آب و هوا باشند. با هوش مصنوعی، ابر، ذخیره‌سازی داده‌ها و راه‌حل‌های دائماً در حال ظهور، شرکت‌های فناوری جهانی می‌توانند حرکت به سمت تحول دیجیتالی همه بخش‌ها را تسهیل کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور