مقدمه ای بر کنترل کننده های موتور BLDC

عکس پروفایل Andrey Solovev Hacker Noon

@andreysolovevآندره سولوف

بنیانگذار و CTO در Integra Sources دکتری فیزیک و ریاضیات

موتورهای DC بدون برس دارای مزایای قابل توجهی نسبت به موتورهای برس هستند که بیشتر به دلیل تخلیه الکترونیکی است. این به کنترل کننده اجازه می دهد تا جریان را به سرعت تغییر داده و در نتیجه ویژگی های موتور را به طور موثر تنظیم کند.

در این مقاله ، ویژگی های یک کنترل کننده موتور DC بدون برس را بررسی خواهیم کرد. شما در مورد اصول کارکرد آن و همچنین ویژگی های طراحی و چالش هایی که باید در مورد آنها قبل از ساختن دستگاه خود بدانید ، یاد خواهید گرفت.

مقدمه

تاریخچه اولین موتور DC (BLDC) بدون برس به سال 1962 برمی گردد. اجرای این نوع موتور الکتریکی جدید به لطف سوئیچ ترانزیستور اندکی قبل اختراع شد. استفاده از الکترونیک به جای کموتاتور مکانیکی دارای برس ، دستیابی به موفقیت در مهندسی برق در آن زمان بود.

موتورهای BLDC کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف پیدا کرده اند – از هارد دیسک های کامپیوتر گرفته تا حمل و نقل برقی و ربات های صنعتی. در بعضی از زمینه ها ، آنها موتورهای DC (BDC) مسواک زده شده را تقریباً فشرده کرده اند. عملکرد و دوام بالا از جمله مزایای اصلی موتور DC بدون برس است. با این وجود ، به سختی موتورهای BDC را کاملاً کنار می کشد زیرا هنوز یک راه حل پرهزینه است …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور