سفر فوق العاده ایزاک آسیموف در زندگی واقعی: IoBNT برای تحویل هدفمند دارو

میکروب های بیولوژیکی (میکرو/نانو ربات ها) به دستگاه های حمل بار متصل شده و می توانند داروهای ضد بیماری را منتقل کرده ، به تومورها حمله کرده یا سایر عملکردهای مفید را انجام دهند. هدف دارورسانی هدفمند محافظت از سلولهای سالم بدن تنها با هدف قرار دادن سلولهای تومور تنها با ارائه داروهای موضعی در محل تومور است. سیستم های اینترنت اشیاء زیستی (IoBNT) شامل شبکه های نانویی بیولوژیکی است که تغییرات بیولوژیکی و شیمیایی در محیط را حس کرده و داده های جمع آوری شده را از طریق اینترنت برای پردازش بیشتر به مراکز داده ارسال می کند.

تصویر
عکس پروفایل سیدرا ظفر هکر ظهر

سیدرا ظفر

دیوانه سایبر | نویسنده فنی

چه کسی ایده کوچک کردن افراد را در اندازه میکروب در فیلم علمی تخیلی می دانست سفر فوق العاده (1966) مبارزه با بیماری با ظهور ربات های میکرو/نانو به واقعیتی نزدیک تبدیل می شود. در فیلم بر اساس رمان ایزاک آسیموف ، یک زیردریایی به اندازه یک میکروب کوچک شد و به مغز یک دانشمند تزریق شد تا یک لخته خطرناک را درمان کند.

چیزی مشابه امروزه به لطف میکروب ها و زیست شناسی مصنوعی یک واقعیت عملی است. میکروب های بیولوژیکی (میکرو/نانو ربات ها) به دستگاه های حمل بار متصل شده و می توانند داروهای ضد بیماری را منتقل کرده ، به تومورها حمله کرده یا سایر عملکردهای مفید را انجام دهند.

مقدمه ای بر تحویل دارویی هدفمند

تحویل دارویی هدفمند (TDD) یکی از …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور