رتبه بندی گوگل در توییتر به دنبال اقدامات ایلان ماسک سقوط کرد

با توجه به شرکت های تجزیه و تحلیل داده های متعدد، توییتر کاهش قابل توجهی در دید در گوگل را تجربه می کند.

داده های Sistrix نشان می دهد که دید جستجوی توییتر در عرض یک روز 32 درصد در ایالات متحده کاهش یافته است.

Newzdash گزارش داد که توییتر بین 12 تا 14 درصد از دید خود را در نتایج جستجوی Google در تمام جستجوهای اخبار در ایالات متحده و بریتانیا از دست داده است.

این کاهش به دنبال اقدامات اخیر مالک و مدیر عامل جدید توییتر، ایلان ماسک، برای محدود کردن تعداد توییت‌هایی است که کاربران می‌توانند در تلاش برای رفع مشکلات مربوط به حذف داده‌ها مشاهده کنند.

وضعیت هنوز در حال آشکار شدن است و توییتر ممکن است بتواند در صورت اقدام سریع برای حل مشکلات فعلی، بهبود یابد.

بسیاری از کارشناسان این را یکی از مهم‌ترین اشتباهات سئوی اخیر می‌دانند.

چی شد؟

برای کاهش خراش داده ها، ماسک محدودیت موقتی در تعداد توییت هایی که کاربران می توانند در روز بخوانند، اعلام کرد.

در ابتدا، محدودیت ها در 6000 پست برای حساب های تایید شده، 600 پست برای حساب های تایید نشده و 300 پست برای حساب های تایید نشده جدید تعیین شد.

با این حال، این محدودیت ها به زودی دو بار افزایش یافت و به 10000، 1000 و 500 پست پایان یافت.

ماسک در مصاحبه‌ای گفت: «هدف ما رسیدگی به موضوع خراش داده‌ها است که بر تجربه واقعی کاربر تأثیر گذاشته است. بیانیه. صدها سازمان به داده های توییتر دسترسی داشته اند و ما معتقدیم که این اقدامات ضروری است.

عواقب ناخواسته

در حالی که اقدامات ماسک برای بهبود تجربه کاربر در توییتر انجام شد، اما بر عملکرد خزنده‌های جستجوی گوگل تأثیر گذاشت.

خراش دادن و خزیدن داده ها برای چگونگی تعیین رتبه بندی جستجو توسط گوگل ضروری است.

گوگل روزانه داده ها را از بسیاری از URL ها می خواند تا فهرست خود را به روز نگه دارد. محدودیت های اعمال شده توسط ماسک مانع از دسترسی گوگل به توییتر می شود که منجر به کاهش دید جستجو می شود.

در نتیجه، محتوای توییتر کمتر در جستجوی گوگل برای بسیاری از کلمات کلیدی ظاهر می شود.

ضربه ناک اوت به رتبه بندی کلمات کلیدی

تجزیه و تحلیل مداوم نشان می دهد که توییتر بر اساس داده های اولیه از بازار ایالات متحده، نزدیک به 60،000 رتبه بندی کلمات کلیدی را از 10 جایگاه برتر نتایج جستجوی گوگل از دست داده است.

Sistrix گزارش می دهد که توییتر کلمات کلیدی مهمی از جمله “ralphs”، “metropcs”، “roblox”، “reddit”، “در واقع”، “white house”، “britney spears”، “steak n shake”، “kanye west” را از دست داده است. «gm»، «لیکرها»، «صورتی»، «کرم‌های کریسپی»، «کلت‌ها»، «gmc»، «تنیس»، «قطب‌نما»، «بانو»، «وطن پرستان» و «تبدیل شوندگان».

توییتر جایگاه سوم خود را برای عبارت جستجوی «yankees» از دست داد، که حجم کلیک ماهانه 1.8 میلیون در ایالات متحده را می بیند. این کلمه کلیدی با ارزش تقریبی 168 هزار کلیک در ماه، اکنون توسط espn.com به سرقت رفته است.

به دنبال کاهش دیده شدن جستجو توسط توییتر، رقبای آن به موفقیت هایی دست یافته اند.

دامنه‌هایی مانند theguardian.com، cbssports.com، usnews.com، instagram.com، facebook.com، rottentomatoes.com، linkedin.com، spotify.com و espn.com رتبه‌بندی جستجو را بهبود بخشیده‌اند.

سیستریکس در به‌روزرسانی چهارم جولای خاطرنشان کرد که زیان‌ها همچنان ادامه دارد، با داده‌های جدید که نشان می‌دهد رتبه توییتر برای کلمه کلیدی «ترامپ» از 10 رتبه برتر حذف شده است.

تاثیر بر کاربران

برای پلتفرمی مانند توییتر که با اخبار و بحث‌های لحظه‌ای در هم آمیخته است، جایگاه آن در گوگل مستقیماً بر توانایی آن در جذب کاربران و حفظ بازدیدکنندگان معمولی تأثیر می‌گذارد.

اگر به سرعت مورد توجه قرار نگیرد، وضعیت فعلی ممکن است تأثیر بلندمدتی بر رشد توییتر و معیارهای تعامل کاربر داشته باشد.

اگرچه کاربران می‌توانند مستقیماً به توییتر دسترسی داشته باشند، اما کاهش دید جستجو می‌تواند بر نحوه کشف محتوای جدید تأثیر بگذارد.

کاربرانی که برای یافتن توییت‌هایی در مورد موضوعات خاص، به ویژه آنهایی که با کلمات کلیدی گمشده مرتبط هستند، به Google متکی هستند، ممکن است به جای دیگری بروند.

کاربران بالقوه ای که از طریق موتورهای جستجو با محتوای توییتر مواجه می شوند، گاهی به این پلت فرم می پیوندند. کاهش دید ممکن است باعث شود توییتر کمتر مرتبط به نظر برسد و به طور بالقوه بر رشد آن تأثیر بگذارد.

میزان پیامدهای این کاهش ناگهانی در دید جستجو هنوز مشخص نشده است. می‌توانیم انتظار داشته باشیم اطلاعات بیشتری در مورد این رویداد در روزها و هفته‌های آینده روشن شود.

در حال حاضر، به عنوان یادآوری قوی از رابطه بین موتورهای جستجو و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و اینکه چقدر سریع ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود، عمل می‌کند.

آیا توییتر می تواند بازیابی شود؟

نحوه رسیدگی توییتر و گوگل به این وضعیت تعیین می کند که سایت رسانه اجتماعی تا چه حد بهبود می یابد.

گوگل از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند که تاریخچه سایت را در نظر می گیرد. بنابراین، کاهش طولانی مدت در دید ممکن است حتی پس از رفع مشکلات، بازیابی رتبه های از دست رفته را برای توییتر دشوارتر کند.

با این حال، اکوسیستم اینترنت پویا و انعطاف پذیر است. اگر توییتر مشکلاتی را که بر خزنده‌های جستجوی گوگل تأثیر می‌گذارد حل کند، می‌تواند به تدریج به جایی که بود بازگردد.

به طور خلاصه

افت شدید توییتر در دیده شدن جستجوی گوگل نشان می دهد که چگونه پلتفرم های اصلی فناوری به یکدیگر وابسته شده اند و چقدر سریع عواقب ناخواسته ممکن است از تغییرات هر شرکتی ایجاد شود.

به خاطر داشته باشید که وضعیت جاری و روان است. اگر توییتر و گوگل بتوانند به سرعت به مشکلات ریشه ای رسیدگی کنند، توییتر ممکن است بیشتر نمای از دست رفته جستجوی خود را به دست بیاورد و تأثیر آن را بر تجارت و کاربرانش محدود کند.

با این حال، مشکلات دید طولانی تر می تواند چالش های بزرگ تری ایجاد کند.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور