تورم TVL در پروتکل های وام نیز خود را به حملات فلاش کرش بیشتر وام می دهد

عکس پروفایل Sofia S Hacker Noon

@alicemeetsbobصوفیا اس

تجزیه و تحلیل ناهنجاری و دستکاری بازار در Inca Digital

در نوامبر سال 2020 ، تیم تحقیقاتی اینکا متوجه الگوهای معاملات غیرمعمول در پروتکل مرکب در Ethereum شدند. این معاملات غیرمعمول به طور بالقوه نشان می دهد که نهنگ های رمزنگاری مقدار زیادی از DAI را از طریق پروتکل Compound حرکت می دهند تا شاخص اصلی پذیرش DeFi – TVL را بالا ببرند.

TVL یک معیار مشهور در اکوسیستم DeFi است که ارزش کل دارایی های قفل شده یا عرضه شده در قراردادهای هوشمند یک برنامه DeFi را نشان می دهد. برای ارزیابی میزان نقدینگی موجود در پروتکل مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب به عنوان معیار قدرت پروژه در نظر گرفته می شود.

در زمان نوشتن مقاله ، TVL در کل اکوسیستم Ethereum کمی بیش از 30 میلیارد دلار بود که فقط در سه ماه گذشته بیش از 20 میلیارد دلار بود. سهولت دسترسی به وام DAI این جهش را تسهیل کرد.

ابتدا یک نهاد 45 میلیون دلار از پروتکل Maker به DAI وام می گیرد. سپس آنها انتقال 31M DAI به پروتکل مرکب. پس از آن ، آنها 21M DAI را از همان پروتکل مرکب وام می گیرند.

برای سودآوری ، آنها 21M DAI را در یک آدرس Ethereum جداگانه پارک می کنند و این دستکاری عرضه-وام را پنج بار تکرار می کنند و به طور مداوم وجوه را به آدرس جدید منتقل می کنند.

اساساً این تاجر حدود 67٪ از مبلغ سپرده را وام گرفته و وام را واریز کرده است …