تعهد 70 میلیارد دلاری گوتام آدانی اکنون شامل سبزترین مراکز داده است

(بلومبرگ) – میلیاردر گوتام آدانی می‌خواهد که شرکتش پیشرو جهانی در ذخیره‌سازی داده‌های سبز باشد، با مراکز داده‌ای که تماماً با انرژی پاک کار می‌کنند و نقشی کلیدی در جاه‌طلبی او برای بازسازی امپراتوری ساخته شده عمدتاً بر اساس استخراج زغال‌سنگ و تجارت به انرژی تجدیدپذیر دارند. غول انرژی

آدانی، رئیس گروه آدانی و دومین فرد ثروتمند آسیا، روز پنجشنبه در مجمع اقتصادی هند بلومبرگ گفت: «این امر اجتناب ناپذیر است که زیرساخت های عظیم مرکز داده تبدیل به بزرگترین صنعت مصرف کننده انرژی شود که تاکنون وجود داشته است. از آنجایی که هند به طور تصاعدی ظرفیت انرژی پاک خود را با یکی از کمترین هزینه ها افزایش می دهد، “ما را به سبزترین گزینه برای ذخیره سازی نه تنها داده های هند بلکه شاید بسیاری از داده های جهان تبدیل خواهد کرد.”

این مجموعه متعهد شده است تا سال 2030 در مجموع 70 میلیارد دلار در زنجیره ارزش انرژی سبز خود سرمایه گذاری کند تا به بزرگترین تولید کننده انرژی های تجدیدپذیر در جهان تبدیل شود. این یکی از دو بزرگ‌ترین بادهای پشت سر نخست‌وزیر نارندرا مودی است که در COP26 قول داد هند تا سال 2070 انتشار کربن خالص را به صفر برساند. Reliance Industries Ltd.، با سرپرستی ثروتمندترین مرد آسیا، موکش آمبانی، قصد دارد 10 دلار هزینه کند. میلیارد دلار در انرژی های تجدیدپذیر طی سه سال آینده.

به گفته شانتانو جیسوال، رئیس تحقیقات هند بلومبرگ NEF، آدانی با چالش های متعددی در تامین انرژی مراکز داده مواجه خواهد شد، زیرا به منبع تغذیه 24×7 نیاز دارند. جیسوال گفت: «آدانی باید در ذخیره‌سازی انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند یا منابع دیگری را برای اطمینان از تامین برق بدون وقفه زمانی که خورشید نمی‌تابد یا باد ضعیف است، بیابد».

با وجود موانع، این میلیاردر 59 ساله تقاضای رو به رشد برای مراکز داده را با گسترش خدمات فوق سریع 5G، محاسبات کوانتومی و برنامه های ذخیره سازی ابری می بیند. تراکنش‌های دیجیتال همچنین در طول همه‌گیری کووید-19 که مردم را مجبور به کار، مطالعه و خرید از خانه کرد، تقویت شد. هند در حال تبدیل شدن به بازاری داغ برای ارائه خدمات ذخیره سازی داده به شرکت های جهانی مانند Amazon.com Inc. و Alphabet Inc. Google در بحبوحه افزایش سریع استفاده از گوشی های هوشمند و تعرفه های ارزان داده تلفن همراه است.

‘تکرار کردن سخت است’

«گروه آدانی با توجه به توانایی ما در ساخت مراکز داده، اتصال مراکز داده، و ارائه 100% انرژی سبز به مراکز داده، موقعیت خوبی برای بهره مندی از این روند دارد – شرطی که تکرار آن در مقیاس اقتصادی در سایر نقاط جهان دشوار خواهد بود. سرمایه دار گفت.

شرکت آدانی به سرعت در حال افزایش سبد انرژی خورشیدی خود است و هدف کسب و کار بنادر آن این است که تا سال 2025 کربن خنثی شود. داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد که آنها بزرگترین صادرکنندگان بدهی ESG از هند هستند.

آدانی، کارآفرین نسل اول که در دهه 1980 کار خود را به عنوان یک تاجر الماس در بمبئی شروع کرد و سپس به اداره تجارت پلاستیک برادرش کمک کرد، گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا انرژی‌های تجدیدپذیر را جایگزینی مناسب و مقرون به صرفه برای سوخت‌های فسیلی کنیم. ایالت گجرات قبل از راه اندازی Adani Enterprises Ltd. — شرکت گل سرسبد گروه — به عنوان یک تاجر کالاهای کشاورزی در سال 1988.

رالی فراری

شرکت‌های آدانی در روز جمعه در بمبئی تا 2.1 درصد افزایش یافتند و رشد اقتصادی امسال را به بیش از 250 درصد رساند. Adani Green Energy Ltd. تا 2.9% پیشرفت کرد و در سال 2021 به 20% رسید.

در دو دهه گذشته، این گروه به سرعت در بنادر، تولید و توزیع برق، فرودگاه ها، مراکز داده و خدمات دیجیتال متنوع شده است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، این سرمایه دار سرمایه دار امسال 52 میلیارد دلار به دارایی خالص خود اضافه کرده است – یکی از بزرگترین سودجویان در سال 2021 – و ثروت او را به تقریباً 86 میلیارد دلار رساند.

با این حال، ادعاهای پایداری آدانی توسط مبارزان آب و هوا مورد انتقاد قرار می گیرد که به پروژه معدن زغال سنگ کارمایکل این گروه در استرالیا اشاره می کنند که منابع سوخت فسیلی بسیار آلاینده را افزایش می دهد. گروه آدانی پس از داشتن مشکل در تامین منابع مالی خارجی تصمیم به تامین مالی خود گرفت و اولین محموله را تا پایان سال جاری هدف قرار داده است.

“سوخت معجزه”

عدنی همچنین در مورد موقعیت خوب گروه خود برای تولید ارزان ترین هیدروژن سبز جهان صحبت کرد و آن را “سوخت معجزه آسا و ماده اولیه معجزه آسا” خواند که می تواند بسیاری از صنایع مانند بخش های شیمیایی و فلزات را مختل کند. Ambani’s Reliance نیز در نظر دارد هیدروژن سبز را با قیمت 1 دلار در هر کیلوگرم تا پایان این دهه به فروش برساند – قیمتی که می تواند سوخت های فسیلی را تهدید کند.

روهیت گادر، تحلیلگر BloombergNEF، گفت: «میلیاردرهای هندی اهمیت هیدروژن سبز برای کربن زدایی عمیق اقتصاد را درک می کنند. برترین تولید کننده انرژی تجدیدپذیر جهان

گروه آدانی عضله ای را به مجموعه انرژی های تجدیدپذیر خود اضافه کرده است. در می 2021، 3.5 میلیارد دلار برای خرید واحد انرژی پاک محلی SoftBank Group Corp پرداخت کرد زیرا به هدف خود برای داشتن 25 گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر تا سال 2025 از ظرفیت نصب شده 5.4 گیگاوات فعلی نزدیکتر می شود.

آدانی گفت: این مجموعه “شروع اولیه ای داشته است و مجموعه ما شامل بنادر سبز، فرودگاه های سبز، برق سبز و انتقال سبز است.” هیچ شرکت دیگری هنوز به این اندازه روی توسعه زیرساخت های پایداری خود شرط بندی نکرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور