افزایش امنیت پرداخت: استراتژی‌هایی برای حفاظت از تراکنش‌های دیجیتال

به طور باورنکردنی، 75 درصد از تمام تراکنش های مالی در سراسر جهان اکنون به صورت دیجیتالی انجام می شود. با توسعه پرداخت‌های موبایلی، شیوه‌های تراکنش تحولی اساسی را تجربه کرده‌اند که راحتی را در زندگی روزمره ما بهبود بخشیده است. با توجه به ظرفیت آن برای فعال کردن پرداخت های تلفن همراه، خرید آنلاین، و اشتراک گذاری آسان صورتحساب بین دوستان، عجیب نیست که پلتفرم های پرداخت موبایلی تا این حد محبوب شده باشند.

همچنین، با توجه به آمار اخیرپیش‌بینی می‌شود که حجم پرداخت‌های دیجیتال جهانی تا سال ۲۰۲۵ به ۵.۴ تریلیون تراکنش برسد، در حالی که در سال ۲۰۲۰، ارزش بازار جهانی پرداخت‌های دیجیتال موبایلی تقریباً ۴۱۰۹ میلیارد دلار بود. با این حال، این سرعت استفاده بهای دارد، زیرا مجرمان سایبری به اصلاح و بهبود تاکتیک های خود برای استفاده از نقاط ضعف سیستم های پرداخت موبایلی ادامه می دهند.

این نقایص امنیتی باعث رشد جدی کلاهبرداری در پرداخت تلفن همراه شده است که خطرات بالایی را برای مشاغل و مصرف کنندگان ایجاد می کند. حتی یک مورد نقض امنیتی اپلیکیشن موبایل می تواند عواقب گسترده ای داشته باشد. این موارد شامل زیان مالی قابل توجه، قرار گرفتن در معرض اطلاعات شخصی که ممکن است برای سرقت هویت مورد استفاده قرار گیرد، و آسیب قابل توجهی به نام تجاری یک شرکت که در نهایت می تواند منجر به از دست دادن اعتماد مشتری شود، می شود.

یک طرح امنیتی قوی برای پرداخت این است…

Source link