آفکام درباره تسلط بالقوه آمازون و مایکروسافت در خدمات ابری هشدار داد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت Amazon.com و خدمات ابری شرکت مایکروسافت ممکن است با یک تحقیقات ضد تراست تمام عیار در بریتانیا مواجه شوند پس از اینکه تنظیم کننده دیجیتال این کشور گفت که شرکت ها ممکن است از قدرت بازار خود برای خنثی کردن رقابت منصفانه سوء استفاده کنند.

آفکام روز چهارشنبه گفت که به عنوان بخشی از مطالعه سالانه خود در بازار ابر، شواهدی از شیوه هایی پیدا کرده است که تغییر و استفاده از چندین تامین کننده ابر را برای مردم دشوارتر می کند. این شرکت گفت که به‌ویژه در مورد شرکت‌های فناوری ایالات متحده به دلیل موقعیت آنها در بازار “نگران است”.

فرگال فراگر، مدیر آفکام مسئول مطالعه بازار، در بیانیه‌ای گفت: «موانع بالا برای تغییر در حال حاضر به رقابت در بازاری که به سرعت در حال رشد است آسیب می‌زند. ما فکر می‌کنیم که بررسی عمیق‌تری مورد نیاز است.»

آفکام که بر پخش، مخابرات و خدمات پستی نیز نظارت دارد، در ماه اکتبر تحقیقاتی را بر اساس این نگرانی آغاز کرد که به اصطلاح ارائه دهندگان ابر مقیاس بزرگ – AWS آمازون، Azure مایکروسافت و Google Cloud شرکت آلفابت – ممکن است نوآوری و رشد را محدود کنند. . آنها چهار پنجم درآمد در بازار زیرساخت ابر عمومی بریتانیا را به خود اختصاص می دهند، که آفکام گفته است ارزش آن 15 میلیارد پوند (18.7 میلیارد دلار) است.

این آژانس گفت که بازار زیرساخت ابری را به سازمان رقابت و بازار ارجاع می دهد تا تحقیقات بازار را انجام دهد. گزارش نهایی آفکام در مورد یافته های خود و تصمیم آن در مورد ارجاع قبل از 5 اکتبر ارائه خواهد شد.

سخنگوی CMA گفت: “ما آماده انجام تحقیقات بازار در این زمینه هستیم، در صورتی که Ofcom تشخیص دهد که پس از تکمیل فرآیند مشاوره لازم است.”

CMA در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین سازمان‌های نظارتی است که به بررسی تصاحب 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard Inc می‌پردازد. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که تحقیقات خود را محدود کرده و تنها بر روی بازی‌های ابری تمرکز کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین با شکایت‌هایی از سوی شرکت‌های ابری به دلیل نقض بالقوه ضد انحصار در صنعت مواجه شده است. دفتر کارتل فدرال آلمان زمانی که اخیراً تحقیقاتی در مورد قدرت بازار شرکت مایکروسافت اعلام کرد، به “افزایش شدید اهمیت” خدمات ابری مایکروسافت اشاره کرد.

آفکام موانعی را مشخص کرد که می‌تواند تغییر ارائه‌دهنده را برای مشتریان خدمات ابری بریتانیا دشوار کند، مانند هزینه‌های قابل پرداخت برای انتقال داده، و محدودیت‌های فنی در قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های مختلف. همچنین گفت که تخفیف‌ها می‌توانند توسط بزرگ‌ترین کسب‌وکارها برای ترغیب مشتریان به استفاده از یک ارائه‌دهنده در زمانی که می‌توانند کیفیت بهتری در جای دیگر دریافت کنند، استفاده کنند.

سخنگوی مایکروسافت گفت: «ما متعهد هستیم که صنعت ابر بریتانیا به شدت رقابتی باقی بماند و از پتانسیل تحول‌آفرین فناوری‌های ابری برای کمک به سرعت بخشیدن به رشد اقتصاد بریتانیا حمایت کنیم.»

یکی از سخنگویان آمازون AWS گفت که پیش از گزارش نهایی به همکاری با آفکام ادامه خواهد داد.

این سخنگو گفت: «ما خدمات ابری خود را طراحی می کنیم تا به مشتریان این آزادی را بدهیم تا راه حلی را که برای آنها مناسب است، با فناوری انتخابی خود بسازند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور