راهنمای موفقیت ارگانیک کیوورد

اگر می خواهید مشتریان بالقوه را از نتایج جستجوی ارگانیک پیدا کنید، به یک استراتژی کلمه کلیدی SEO نیاز دارید.

چه یک تجارت وابسته، تجارت الکترونیک، تجارت خدمات حرفه ای یا SAAS باشید، می توانید از این راهنما برای توسعه استراتژی کلمات کلیدی SEO مناسب استفاده کنید.

استراتژی کلمات کلیدی سئو چیست؟

استراتژی کلمه کلیدی SEO یک برنامه بلند مدت برای ایجاد ترافیک موتور جستجوی ارگانیک از کلمات کلیدی مرتبط برای دستیابی به یک هدف خاص است، به عنوان مثال، افزایش ترافیک ارگانیک تا 50٪ در عرض شش ماه یا تبدیل شدن به برند شماره 1 در جایگاه شما.

چرا استراتژی کلمه کلیدی مهم است؟

استراتژی تحقیق کلمه کلیدی به چند دلیل ضروری است:

  • این به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و مرتبط ترین و واقعی ترین کلمات کلیدی را برای کسب و کار، محصول یا خدمات خود تعیین کنید.
  • تعیین می کند که کدام تاکتیک ها و بودجه مورد نیاز است.
  • به گفته BrightEdge، جستجوی ارگانیک منبع اصلی ترافیک وب قابل ردیابی است، بیشتر از ترافیک اجتماعی پولی، ارگانیک یا نمایشی.
  • از اهداف تولید سرنخ، پرس و جو، فروش و درآمد کسب و کار پشتیبانی می کند.

مرحله 1: هدف شما

عنصر اصلی استراتژی کلمه کلیدی یک هدف است. شما برای کسب درآمد (با مبادله ارزش خدمات یا محصول) در تجارت هستید.

من در هر مثال زیر یک هدف درآمد ایجاد کرده‌ام و آن را به ترافیک تخمینی ماهانه مورد نیازتان برمی‌گردانم.

ایجاد سرنخ یا درآمد آنلاین به طور مستقیم با این 4 معیار مرتبط است: مخاطب، ترافیک، ارزش سفارش و نرخ تبدیل.

هدف کسب و کار وابسته

شما از محتوا و ترافیک وب سایت خود برای تبلیغ محصولات و خدمات دیگران در ازای دریافت کمیسیون فروش استفاده می کنید.

مدل تجاری وابسته
هدف 10000 دلار در ماه
میانگین ارزش سفارش 100 دلار
حراجی 100
تبدیل ترافیک 2%
نیاز به ترافیک 5000

هدف کسب و کار خدمات

به عنوان مثال، شما یک توسعه‌دهنده ملک هستید که تبدیل و بازسازی ملک را انجام می‌دهید و هدف آن ایجاد سرنخ فروش برای خدمات خود است.

مدل تجاری تجارت خدمات
هدف 40000 دلار در ماه
میانگین ارزش سفارش 10000 دلار
حراجی 4
تبدیل سرب 10%
منجر می شود 40
تبدیل ترافیک 2%
نیاز به ترافیک 2000

یا درب های برقی گاراژ را نصب می کنید.

مدل تجاری تجارت خدمات
هدف 20000 دلار در ماه
میانگین ارزش سفارش 4000 دلار
حراجی 5
تبدیل سرب 10%
منجر می شود 50
تبدیل ترافیک 2%
نیاز به ترافیک 2500

تجارت الکترونیک

فرض کنید لوازم جانبی خودرو را می فروشید.

مدل تجاری تجارت الکترونیک
هدف 20000 دلار در ماه
میانگین ارزش سفارش 250 دلار
حراجی 80
تبدیل ترافیک 1%
نیاز به ترافیک 8000

سایت وابسته به آمازون

اندرو در Digitalworth.com از این فرمول برای برنامه ریزی برای یک وب سایت وابسته استفاده می کند.

مدل تجاری وابسته به آمازون
درآمد به ازای هر بازدید کننده 0.10 دلار
بازدید کنندگان 50000
درآمد 5000 دلار

بیایید به مرحله دو برویم.

مرحله 2: با کلمات کلیدی شروع نکنید. با مخاطب خود شروع کنید 

شما ترافیک مورد نیاز برای رسیدن به هدف خود را در آخرین مرحله پیش بینی کردید.

با کلمات کلیدی شروع نکنید؛ ابتدا باید مشخص کنید که مخاطبانی برای آنچه شما ارائه می دهید وجود دارد و در چه مرحله ای از فرآیند خرید هستند.

فرآیند تصمیم گیری خرید

مشکل فرآیند خرید ساده ترین مدل برای استفاده در هنگام برنامه ریزی استراتژی کلمه کلیدی است و به نظر می رسد.

مرحله فرآیند تصمیم گیری خرید تعریف کلمات کلیدی حاوی
تشخیص مسئله مردم به دنبال مشکلی هستند که تشخیص می دهند. چگونه، چه، و، برای، با، کجا، چه زمانی، برای، با، و، مشکل، رفع، بهبود، افزایش، کاهش، حذف، کاهش، رشد
جستجوی اطلاعات آنها به دنبال اطلاعاتی از برندها، محصولات و خدماتی هستند که بتواند این مشکل را حل کند. بهترین، فهرست، برتر، مثال، راهنما، یادگیری، آموزش، ویدئو، ماشین حساب، بهترین، برتر، سفارشی، خدمات، رنگ، نام تجاری، نام دسته
ارزیابی گزینه ها آنها گزینه های ترجیحی خود را محدود کرده و مقایسه می کنند یا به دنبال نظرات یا بررسی های دوم می گردند. بررسی، مقایسه، مقایسه، در مقابل، در مقابل، جایگزین، مشابه
تصمیم به خرید فقط شک یا فشار همتایان مانع از خرید می شود. خرید، نزدیکترین، ارزان، ابعاد، اندازه، فروشگاه، فروشگاه، تخفیف، کوپن، معامله، فروش، eBay، آمازون، پیشنهاد

با استفاده از جدول بالا، می‌توانیم پرس و جوهای جستجوی خاص را برای هر مرحله از فرآیند خرید ترسیم کنیم. این کامل نیست اما به عنوان یک چارچوب محکم برای استراتژی کلمات کلیدی عمل می کند.

به این وب سایت تجارت الکترونیکی که لوازم جانبی خودرو را می فروشد نگاه کنید.

ترافیک صفحات بالای آنها عبارت است از کلمات کلیدی محصول و دسته در مرحله جستجوی اطلاعاتی.

هیچ کلیدواژه یا صفحه «چگونگی» یا «بررسی» وجود ندارد.

مدل کسب و کار آنها فروش محصولاتشان است، بنابراین از کلمات کلیدی مرتبط برای کسب ترافیک مرتبط برای حمایت از اهداف تجاری خود استفاده می کنند.

مرحله 3: روی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پولی سرمایه گذاری کنید

اکنون می توانید تحقیقات عمیق تری از مخاطبان، محصولات و خدمات خود را آغاز کنید.

کسانی که در مورد استراتژی خود جدی هستند از ابزارهای پولی تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند. 4 ابزاری که من توصیه می کنم Sparktoro، SimilarWeb، Ubersuggest و Ahrefs هستند.

من از نمونه‌های مدل کسب‌وکار مرحله اول برای نشان دادن نحوه ساخت یک استراتژی کلمه کلیدی برای SEO استفاده می‌کنم.

بیایید بگوییم که شما مطلقاً چیزی در مورد درب های برقی گاراژ نمی دانید.

به اسپارکتورو برو

  • “درهای گاراژ” را در کادر جستجو تایپ کنید و جستجو را فشار دهید.
  • Sparktoro بینش را در مورد آنچه که این مخاطب در مورد آن صحبت می کند، دنبال می کند و بازدید می کند، باز خواهد گرداند.
  • به دنبال وب سایت های مرتبط در زیر حساب های اجتماعی و وب سایت هایی که بازدید می کنند بگردید.
  • آن وب سایت ها را در یک فایل متنی یا Google Doc کپی کنید.

SimilarWeb

  • به SimilarWeb.com بروید و یکی از وب سایت ها را در کادر جستجو قرار دهید.
  • این یکی در مجموع 337800 بازدید در ماه دارد.
  • به بخش نمای کلی کانال‌های بازاریابی بروید، و ترافیک جستجو را با کل بازدیدها چند برابر کنید تا ترافیک ارگانیک ماهانه تخمینی را دریافت کنید، یعنی 70% x 337,800 = 236,460.
  • این روند را برای وب سایت بعدی در لیست خود تکرار کنید.

در مرحله اول، هدف برای درب های برقی گاراژ 2500 بازدید ماهانه بود. اکنون می دانید که تقاضای بازار وجود دارد.

مرحله 4: بذر کلمات کلیدی و اصلاح کننده ها

شما نه تنها با استفاده از ابزارهای پولی تحقیق کلمات کلیدی در زمان صرفه جویی می کنید، بلکه این راه حل های برتر معیاری بسیار مهم را در اختیار شما قرار می دهند که ابزارهای رایگان این کار را نمی کنند. پتانسیل ترافیک

نقطه شروع در فرآیند تحقیق کلمه کلیدی، کلمه کلیدی اولیه شما است، بنابراین برای ” درب های برقی گاراژ “، ممکن است با یک کلمه کلیدی یک یا دو کلمه ای مانند ” درب ” یا ” درب گاراژ ” به عنوان نقطه شروع خود شروع کنید.

  • با استفاده از Ahrefs
  • کلمه کلیدی اولیه خود را در کاوشگر کلمه کلیدی وارد کنید، کشور خود را انتخاب کنید و جستجو کنید.
  • شرایط منطبق را انتخاب کنید و درخواست کامل خود را وارد کنید.

پتانسیل ترافیک بالایی برای این کلمه کلیدی وجود دارد، اما دشواری کلمه کلیدی نیز بالا است، که نشان می دهد رتبه بندی آن موضوعی سخت است.

مرحله 5: یک لیست اصلی کلمات کلیدی بسازید

شما می خواهید یک لیست کلمات کلیدی بسازید، زیرا می تواند پایه و اساس استراتژی شما را تشکیل دهد و در ابتدا، میانه و انتهای فرآیند خرید مشتریان بالقوه را جذب کند.

  • علامت نیاز به کلمه کلیدی.
  • افزودن به، فهرست کلمات کلیدی، فهرست جدید، درب های گاراژ.
  • لیست کلمات کلیدی شما در سمت چپ صفحه ظاهر می شود.

مرحله 6: فیلتر بر اساس هزینه، کلیک، دشواری کلمه کلیدی

  • موضوع والد را انتخاب کنید.
  • کلمات کلیدی دشوار را فیلتر کنید.
  • فیلتر بر اساس کلیک در هر جستجو (بیش از یک).
  • از مرحله 2، اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه را در هر کادری کپی و جای‌گذاری کنید.

راه دیگر برای یافتن تغییر دهنده کلمات کلیدی این است که کلمات کلیدی خود را در گوگل وارد کنید، تب Images را انتخاب کنید و جستجوهای مرتبط را ببینید، به عنوان مثال، چوبی، غلتکی، مقطعی، بلوط، آنتراسیت، خاکستری، دوبل، سیاه و غیره.

اکنون لیست را نگاه کنید، کادر کنار کلمات کلیدی مرتبط را علامت بزنید و آنها را به لیست خود اضافه کنید.

پس از اتمام لیست، بر اساس TP (ستون پتانسیل ترافیک) مرتب کنید و این روند را تکرار کنید. هر کلمه کلیدی را که از دست داده اید اضافه کنید.

برای شناسایی کلمات کلیدی طولانی، همه فیلترها را حذف کنید، سپس تعداد کلمات را با 5 کلمه یا بیشتر و کلیک در هر جستجوی یک یا چند کلمه فیلتر کنید.

مرحله 7: هدف و نوع محتوا

مرحله بعدی تجزیه و تحلیل هدف کلمه کلیدی است تا بررسی کنید کاربر از یک نتیجه جستجو چه می خواهد و آیا این به هدف شما کمک می کند یا خیر.

به عنوان مثال، اگر کلمات کلیدی تعریفی مانند « درب گاراژ چیست؟ ” یا ” درب برقی گاراژ چیست؟ این کلمات کلیدی ممکن است حجم جستجوی ماهانه بالایی داشته باشند، اما من به دنبال یافتن افرادی هستم که به دنبال خدمات درب گاراژ، نصب و نقل قول هستند.

1. روی فهرست کلمات کلیدی خود کلیک کنید. من در این مثال 57 کلمه کلیدی را به لیست خود اضافه کردم.

2. فهرست را مرور کنید، روی دکمه SERP کلیک کنید تا ببینید چه نوع صفحاتی در گوگل رتبه بندی می شوند، و موارد تکراری یا هر کلمه کلیدی نامربوطی را بررسی و حذف کنید.

3. سپس export را فشار دهید.

4. از الگوی استراتژی کلمات کلیدی SEO ما یک کپی تهیه کنید.

5. ماوس خود را در سلول A:1 کلیک کنید

6. File > Import > Upload > یک فایل را از دستگاه خود انتخاب کنید.

7. فایل صادر شده از Ahrefs را پیدا کرده و انتخاب کنید.

8. Replace data را در سلول انتخاب شده انتخاب کنید.

9. داده ها را وارد کنید.

مرحله هشتم: بررسی و موافقت کنید

الگو داده های SERP زیر را نشان می دهد.

  • لیست عبارات کلیدی
  • کشور
  • دشواری
  • حجم جستجو
  • کلمه کلیدی والد (موضوع)
  • پتانسیل ترافیک
  • نوع محتوا
  • به طرح اضافه کنید

به خاطر داشته باشید که پتانسیل ترافیک بر اساس ترافیک ملی به نتیجه جستجوی شماره یک است.

فرض کنید روی کسب و کاری کار می کنید که فقط در تگزاس فعالیت می کند. ممکن است بخواهید پتانسیل ترافیک را برای آن حالت تنظیم کنید.

نوع محتوا را انتخاب کنید

ما این انواع محتوا را در قسمت کشویی ستون Content-Type فهرست کرده ایم.

در ستون Content-Type، ما یک لیست کشویی از گزینه ها را برای شما فراهم کرده ایم تا کلمه کلیدی را با نوع محتوا مطابقت دهید.

مناسب ترین نوع محتوا باید از فهرست کلمات کلیدی برای شما مشخص باشد.

  • چیست
  • نحوه مقاله
  • فهرست مقاله
  • بهترین پست
  • راهنما
  • قفس دسته خدمات
  • صفحه خدمات
  • صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک
  • صفحه محصول تجارت الکترونیک
  • بررسی مقاله
  • مقاله مقایسه (در مقابل).
  • مختلط
  • ماشین حساب
  • آمار
  • ابزار

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی حاوی «چگونه» باشد، نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید، مقاله‌ای است که به بهترین نحو با هدف مطابقت دارد.

از ستون Content-Type «چگونه مقاله» را انتخاب کنید.

اگر نوع محتوا چندان واضح نیست، کلمه کلیدی را در گوگل کپی و جایگذاری کنید و به دنبال رایج ترین نوع محتوا در SERP بگردید.

البته می توانید این کار را پس از ایجاد سند با انتخاب Optimize -> SERP Scores در Frase انجام دهید.

پس از انتخاب گزینه ای برای هر کلمه کلیدی در ستون Content-Type، می توانید مشتریان یا همکاران را درگیر کنید.

به اشتراک بگذارید، موافقت کنید و بررسی کنید

اشتراک‌گذاری یک برگه Google، کلیک روی دکمه اشتراک‌گذاری و انتخاب گزینه‌های اشتراک‌گذاری آسان است.

هنگام آموزش به مشتری یا همکار، از آنها بخواهید فهرست کلمات کلیدی را بررسی کنند و از ستون افزودن به طرح، Yes/No را انتخاب کنند.

در این مثال، پتانسیل ترافیک بیش از 300000 کلیک ماهانه وجود دارد. اگر به خاطر داشته باشید، هدف اولیه 2500 بازدید ماهانه بود.

اکنون یک استراتژی کلمه کلیدی دارید که می توانید شروع به اجرای آن کنید.

مرحله 9: تاکتیک ها

استراتژی های کلمات کلیدی فقط به خوبی تاکتیک هایی هستند که شما اجرا می کنید.

تاکتیک های کلیدی برای اجرای استراتژی، رتبه بندی و ترافیک شما عبارتند از:

مدیریت پروژه سئو

بهترین راه برای اجرای تاکتیک های خود مدیریت پروژه است. ما در راهنمای خود نحوه مدیریت یک کمپین سئو را بیان کرده ایم.

از Trello استفاده کنید.

هر مورد را از مرحله فهرست کارها به مرحله منتشر شده منتقل کنید.

خلاصه مطالب

خلاصه محتوای SEO به نویسنده می گوید که محتوایی را با هدف قرار دادن یک عبارت کلیدی خاص برای رتبه بندی و کسب ترافیک ایجاد کند.

یک خلاصه به خوبی نوشته شده و ساختار مناسب تضمین می کند که هیچ سوء تفاهمی بین مشتری و کپی رایتر وجود نخواهد داشت.

خلاصه محتوا باعث صرفه جویی در زمان، پول، ناامیدی، تأخیر و تجدید نظر و بازنویسی مداوم در طول تولید محتوا، شما و کل تیمتان می شود.

وقتی خلاصه‌های خود را نوشتید، آن‌ها را به نویسندگان خود منتقل کنید یا از خدمات مختصر محتوای ما استفاده کنید.

نویسندگان

مهمترین تاکتیکی که شرکت ها در سال جاری روی آن تمرکز کرده اند، بهبود کیفیت محتوا است.

مطالعه OrbitMedia نشان داد که نوشتن یک مقاله به طور متوسط ​​بیش از 4 ساعت طول می کشد.

آن را با کمی نمک مصرف کنید. پیش نویس این مقاله 8 ساعت طول کشید.

3 روز طول می کشد تا من به تحقیق، نوشتن، ویرایش، طراحی تصاویر و انتشار یک مقاله بپردازم.

بنابراین اگر زمان یا تخصص لازم برای نوشتن نسخه را ندارید، باید نویسندگانی را استخدام کنید. می توانید دایرکتوری نویسنده ما را بررسی کنید.

با استفاده از Frase برای بهینه سازی کپی خود، مطمئن شوید که امتیاز موضوع بالاتری نسبت به رقبای برتر دارید و املا، گرامر و سرقت ادبی را بررسی کنید.

سپس شما آماده صادرات کپی به CMS خود هستید.

وب سایت، CMS، طراحی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. یک صفحه یا پست جدید ایجاد کنید، سند خود را از Frase بچسبانید، آن را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید و سپس تصاویر و سایر دارایی های مرتبط را اضافه کنید.

توسعه و ترویج

تاکتیک مهم دیگر، پس از انتشار محتوای خود، توزیع و تبلیغ آن است.

تلاش های شما به قدرت برند شما در کانال های دیگر و زمان و منابع در دسترس شما بستگی دارد.

Semrush یک راهنمای برای تبلیغ محتوای شما دارد.

مرحله 10: مرور، اندازه گیری، تکرار

آخرین مرحله در استراتژی کلمه کلیدی، قرار دادن سیستم های اندازه گیری است.

مطمئن شوید که کنسول جستجوی گوگل یا گوگل آنالیتیکس را راه اندازی کرده اید یا به آن دسترسی دارید، زیرا این ابزارها به شما در ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و کلیک ها کمک می کنند.

مشتریان Frase می توانند از Frase Analytics استفاده کنند که بینش های ارزشمندی مانند فرصت های برنده سریع و اندازه گیری ترافیک را ارائه می دهد.

ما کمپین خود را پس از 6 ماه بررسی کردیم، سپس این روند را تکرار کردیم، آنچه را که کارآمد بود دو برابر کردیم و آنچه را که کار نکرد را کنار گذاشتیم.

نتیجه

برای توسعه یک استراتژی کلیدواژه SEO موثر، ابتدا باید یک هدف ترافیکی داشته باشید.

پس از آن، در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید و کلمات کلیدی مرتبط با مدل کسب و کار و اهداف خود را انتخاب کنید.

در نهایت، شما باید محتوایی پیرامون آن کلمات کلیدی ایجاد کنید که بتواند برای شما ترافیک ایجاد کند.

فراموش نکنید که یک کپی از الگوی استراتژی کلمات کلیدی SEO ما تهیه کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور