حفظ انتخاب و فرصت در اندروید و گوگل پلی

اندروید تلفن‌ها را مقرون به صرفه‌تر کرده، گزینه‌های بیشتری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است و توسعه‌دهندگان را قادر ساخته است که پیشرفت کنند. اپیک گیمز با یک کمپین جهانی و چند ساله مبارزه کرده است تا این سیستم را ارتقا دهد، به این امید که چیزی بیهوده به دست آورد. آنها قبلا از اپل شکایت کرده اند و دو بار ضرر کرده اند. هفته آینده آنها با ارائه یک مورد که با توجه به انعطاف پذیری و انتخاب هایی که اندروید ارائه می دهد، شایستگی کمتری دارد، شانس خود را با اندروید امتحان می کنند.

Epic استدلال می کند که مجبور است برنامه های خود را از طریق Google Play توزیع کند و گزینه های موجود برای توسعه دهندگان بسیار محدود کننده است. این ادعاها بی اساس است. Android به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که از طریق فروشگاه های برنامه های متعدد یا مستقیماً بین کاربران از طریق وب توزیع کنند و به طور کلی فروشگاه های برنامه را دور بزنند. حقیقت این است که Epic به سادگی تمام مزایایی را که اندروید و گوگل پلی ارائه می‌کنند بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌خواهد. و می‌خواهد حفاظت‌های حیاتی امنیتی و حریم خصوصی را که میلیاردها کاربر را از مواردی مانند شیوه‌های اشتراک ناعادلانه و صورت‌حساب‌های غیرصادقانه در امان نگه می‌دارد، حذف کند، زیرا خود Epic با جریمه‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شده است.

در اینجا جزئیات بیشتری در مورد حقایق موجود در قلب این پرونده وجود دارد:

  • گوگل پلی برای کاربران و توسعه دهندگان رقابت منصفانه ای دارد. در محاکمه، Epic استدلال خواهد کرد که Google Play با اپ استور اپل رقابت نمی کند. بدیهی است که این درست نیست – و این نظریه ای است که دادگاه ها آن را رد کرده اند. اندروید با iOS و آیفون اپل رقابت می کند و گوگل پلی هم برای مصرف کنندگان و هم برای توسعه دهندگان به شدت با اپ استور رقابت می کند. ما همچنین با دیگر فروشگاه‌های برنامه اندروید، از جمله Samsung Galaxy Store و Amazon Appstore، و همچنین فروشگاه‌های برنامه در کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی رقابت می‌کنیم. ما برای جذب توسعه‌دهندگان از طریق تلاش‌هایی مانند Game Velocity Program که به توسعه‌دهندگان انگیزه می‌دهد تا برنامه‌های خود را در Play در کنار دیگر فروشگاه‌های رقیب مانند Apple App Store راه‌اندازی کنند، کار کرده‌ایم. بر خلاف شخصیت پردازی نادرست Epic، این برنامه نیازی به انحصار در Play یا جلوگیری از باز کردن فروشگاه های برنامه توسط توسعه دهندگان نداشت.
  • توسعه دهندگان راه های زیادی برای توزیع برنامه های خود در اندروید دارند. Epic همچنین ادعا می کند که توسعه دهندگان هیچ انتخاب دیگری جز توزیع برنامه های خود از طریق Google Play ندارند. این هم درست نیست اندروید است فقط پلتفرم اصلی موبایل که به توسعه دهندگان راه های متعددی برای توزیع برنامه ها می دهد. در واقع، اکثر دستگاه‌های اندرویدی با دو یا چند فروشگاه برنامه از پیش بارگذاری شده‌اند – و کاربران می‌توانند در صورت تمایل، سایر فروشگاه‌ها را نصب کنند. توسعه دهندگان همچنین می توانند برنامه های خود را مستقیماً بین کاربران خود توزیع کنند. Epic از گزینه‌های توزیع Android استفاده کامل می‌کند و محبوب‌ترین برنامه آن، Fortnite را در دسترس میلیاردها کاربر اندروید در سراسر جهان قرار می‌دهد تا از طریق فروشگاه گلکسی سامسونگ و مستقیماً از طریق وب‌سایت خود دانلود کنند. این انتخاب و انعطاف فقط در اندروید امکان پذیر است.
  • ما طیف گسترده ای از ابزارها و خدمات را ارائه می دهیم، نه فقط پردازش پرداخت. Epic از شما می خواهد که فکر کنید تنها ارزشی که Google Play ارائه می دهد پردازش پرداخت است و این تنها چیزی است که ما باید برای آن هزینه دریافت کنیم. حقیقت این است که Google Play برای حمایت از همه توسعه دهندگان بزرگ و کوچک در هر مرحله از سفر یک برنامه سرمایه گذاری زیادی می کند، و مجموعه ای از ابزارها و خدمات را برای کمک به آنها برای رشد کسب و کار و به دست آوردن، جذب و حفظ کاربران ارائه می دهد. این سرمایه‌گذاری‌ها به این معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند مدل‌های کسب‌وکاری را انتخاب کنند که برای آنها کار می‌کند که به نوبه خود، انتخاب بیشتری را برای مشتریان ایجاد می‌کند. به علاوه، سرمایه‌گذاری مداوم Google Play در ویژگی‌های ایمنی و بهبود پلت‌فرم، یک محیط قابل اعتماد ایجاد می‌کند – محیطی که در آن افراد می‌توانند طیف وسیعی از برنامه‌های جدید را با اطمینان کشف کنند و در عین حال توسعه‌دهندگان جدید را نیز کشف کنند.
  • کارمزدهای Google Play در بین فروشگاه های بزرگ اپلیکیشن کمترین هزینه است. ما سرمایه‌گذاری‌های خود را در اکوسیستم تا حدی از طریق کارمزد خدماتی تأمین می‌کنیم که فقط زمانی اعمال می‌شود که یک برنامه‌نویس در Google Play کالاها یا خدمات دیجیتال درون برنامه‌ای را بفروشد. این یک مدل معقول است: ما فقط زمانی پول در می‌آوریم که یک توسعه‌دهنده این کار را انجام دهد، بنابراین موفقیت ما با موفقیت آنها هماهنگ است و ما انگیزه داریم که پلتفرم را برای توسعه‌دهندگان بهبود دهیم. در حالی که Epic استدلال می‌کند که هزینه‌های ما بسیار زیاد است، کارمزدهای Google Play در واقع کمترین هزینه را در بین فروشگاه‌های برنامه بزرگ دارد. در واقع، 99٪ از توسعه دهندگان واجد شرایط دریافت هزینه خدمات 15٪ یا کمتر هستند. این ساختار کارمزد همچنین از هزینه‌های اولیه بالاتری که توسعه‌دهندگان کوچک را سنگین می‌کند، جلوگیری می‌کند. این انعطاف‌پذیری منجر به افزایش سریع تراکنش‌های دیجیتال، به‌ویژه در برنامه‌های بازی مانند Fortnite شده است، جایی که مدل «freemium» در بین توسعه‌دهندگان بازی بسیار محبوب شده است.
  • گوگل پلی تنها پلتفرم موبایلی است که به کاربران امکان پرداخت را می دهد. اگرچه Epic ادعا می کند که مصرف کنندگان مجبور به استفاده از سیستم صورتحساب Google Play هستند، این دوباره درست نیست. ما در حال اجرای آزمایشی سیستمی در Google Play هستیم که در آن کاربران بین سیستم صورت‌حساب Google Play و سیستمی که توسعه‌دهنده هنگام خرید کالاها و خدمات دیجیتال درون برنامه‌ای انتخاب می‌کنند، انتخاب می‌کنند. صورت‌حساب انتخاب کاربر شامل یک هزینه استاندارد است تا اطمینان حاصل شود که می‌توانیم تجربه ایمن و مطمئن Android را هنگام خرید در برنامه‌ها حفظ کنیم. امروزه این گزینه در بیش از 35 کشور فعال است و ما متعهد هستیم که با توسعه دهندگان اندروید همکاری کنیم تا برنامه را تکرار و بهبود دهیم و در عین حال کاربران را ایمن و محافظت کنیم. البته، وقتی از یک فروشگاه برنامه رقیب یا مستقیماً از وب‌سایت برنامه‌نویس دانلود می‌شود، کاربران با سیستم صورت‌حساب انتخابی توسعه‌دهنده یا فروشگاه برنامه پرداخت می‌کنند.
  • این دعوی قضایی باعث می‌شود اندروید کمتر ایمن شود. کاربران انتظار تجربه ای امن در اندروید را دارند، و ما متعهد هستیم که کاربران خود را حتی در زمانی که به آنها حق انتخاب می دهیم، ایمن نگه داریم. به عنوان مثال، هنگامی که شخصی برای اولین بار یک برنامه را مستقیماً از وب سایت یک برنامه‌نویس دانلود می‌کند، Android به کاربر اطلاع می‌دهد و از او می‌خواهد تأیید کند که عمداً این کار را انجام می‌دهد. ما این کار را انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که کاربران خطرات دانلود نرم افزار را مستقیماً از وب روی دستگاه تلفن همراه خود درک می کنند. ما این درخواست کاربر را ساده کرده ایم تا آن را به یک فرآیند ساده و بدون درز تبدیل کنیم. با این حال، Epic می‌خواهد این اعلان‌های کاربر به طور کامل حذف شود، و سه میلیارد نفر در سراسر جهان که به این اقدامات احتیاطی امنیتی اعتماد دارند، بی‌اطلاع بماند و امنیت و حریم خصوصی آنها به خطر بیفتد.

انتخاب و انعطاف‌پذیری Android برای مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان در هر اندازه مناسب است. ما مشتاقانه منتظریم تا پرونده خود را در دادگاه مطرح کنیم زیرا می‌جنگیم تا کاربران خود را از آسیب در امان نگه داریم، با توسعه‌دهندگان برای رشد کسب‌وکارشان شریک شویم و اکوسیستم Android را برای همه پر رونق و سالم نگه داریم.