نحوه افزایش اعتبار دامنه و رتبه بالاتر

هنگامی که در مورد وب سایت هایی صحبت می کنیم که قابل اعتماد، مرتبط هستند و تجربه کاربری برتری ارائه می دهند، اغلب به اعتبار دامنه بالای آنها اشاره می کنیم که به گوگل اعتماد به نفس می دهد تا آنها را در صدر SERP ها قرار دهد. برخی از مردم فکر می‌کنند امتیازات اعتبار دامنه، همانطور که توسط ابزارهای سئو شخص ثالث محاسبه می‌شود، مستقیماً در الگوریتم‌های موتور جستجو نقش دارند، اما در واقعیت، آنها فقط پیش‌بینی عملکرد یک سایت در پرس‌وجوها هستند.

اعتبار دامنه در زمینه مناسب مفید است. در این راهنما، من معنای این اصطلاح اغلب ذکر شده را به همراه نکاتی در مورد چگونگی افزایش اعتبار دامنه برای بهبود شانس خود برای قرار گرفتن در بهترین نقاط جستجو به اشتراک خواهم گذاشت.

Domain Authority چیست؟

اعتبار دامنه به پتانسیل یک وب سایت برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو بر اساس معیارهای متعدد، اما در درجه اول اعتبار و شهرت آن بر اساس بک لینک ها اشاره دارد. Moz در توسعه امتیاز Domain Authority به عنوان بخشی از مجموعه ابزار SEO خود پیشتاز شد. پلتفرم هایی مانند Ahrefs، Semrush و Majestic نیز الگوریتم های اختصاصی برای سنجش اعتبار سایت ایجاد کرده اند.

با این حال، گوگل این امتیازات را هنگام رتبه بندی سایت ها در نظر نمی گیرد. ابزارهای مختلف سئو به شدت از اعتبار دامنه استفاده می کنند تا به کاربران کمک کنند تا صفحات خود را بهینه کنند و درک کنند که موتورهای جستجو چقدر به سایت هایشان اعتماد دارند.

Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

در حالی که هر ابزار سئو اعتبار دامنه سایت را متفاوت محاسبه می کند، همه آنها از بک لینک ها – لینک های ورودی به محتوای شما از سایت های دیگر – به عنوان یک عامل کلیدی استفاده می کنند. بک لینک ها نشان می دهند که شخصی صفحه شما را بررسی و مدیریت کرده است و آن را شایسته لینک دانسته است. در نتیجه، هم برای امتیازات اعتباری و هم برای اهداف رتبه‌بندی عمومی گوگل، تعداد بک لینک‌ها، تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده منحصربه‌فرد، و قابل اعتماد بودن دامنه‌های ارجاع‌دهنده همگی نقش دارند.

اگر می خواهید بدانید که چگونه اعتبار صفحه را افزایش دهید، دانستن اینکه چه چیزی در امتیازات مختلف وجود دارد، مفید است. برخی از ابزارهای سئو جزئیات بیشتری را در مورد نحوه محاسبه این معیار ارائه می دهند.

Moz Domain Authority

Moz از یک مدل یادگیری ماشینی برای محاسبه Domain Authority استفاده می‌کند، اطلاعات را از فهرستی از پیوندها ترسیم می‌کند و آن را با رتبه‌بندی نتایج جستجوی واقعی مقایسه می‌کند. در حالی که محاسبه امتیاز پیچیده است، Domain Authority این موارد را در نظر می گیرد:

  • تعداد کل بک لینک ها
  • تعداد کل دامنه های ریشه
  • دامنه چند بار در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود

امتیاز مرجعیت سمروش

Semrush با ارزیابی لینک‌ها، ترافیک ارگانیک و نشانه‌های رفتار مشکوک SEO، امتیاز اعتبار را تعیین می‌کند. به طور خاص، هشت فاکتور را به ترتیب زیر وزن می کند، که شش عامل آخر نشان دهنده هرزنامه احتمالی است:

  • کیفیت و کمیت بک لینک ها
  • میانگین ترافیک ماهانه تخمینی
  • عدم رتبه بندی کلمات کلیدی در 100 جایگاه برتر ارگانیک گوگل
  • درصد دامنه های dofollow
  • نسبت پیوندها به ترافیک ارگانیک
  • پیوندهایی از دامنه هایی با آدرس IP یکسان
  • پیوندهایی از دامنه هایی با شبکه IP یکسان
  • نمایه بک لینک یکسان به دامنه دیگر

رتبه بندی دامنه Ahrefs

Ahrefs قدرت نمایه بک لینک یک سایت را با سایرین در پایگاه داده آن مقایسه می کند. رتبه دامنه آن را در نظر می گیرد:

  • تعداد دامنه های ارجاع منحصر به فرد
  • رتبه بندی دامنه دامنه های ارجاع دهنده
  • تعداد دامنه‌های منحصربه‌فردی که دامنه‌های ارجاع‌دهنده به آن‌ها پیوند می‌دهند (سایتی که به دامنه‌های زیادی پیوند می‌دهد تأثیر کمتری نسبت به یک پیوند به دامنه‌های کمتری خواهد داشت)

Ahrefs عواملی مانند ترافیک، هرزنامه یا سن دامنه را در نظر نمی گیرد.

جریان اعتماد باشکوه

Majestic دو فهرست پیوند با داده های تاریخی و فعلی را حفظ می کند. Flow Metric آن نه تنها به دامنه های ارجاع فوری بلکه به پیوندهای ارتباط گسترده تر نیز نگاه می کند. در نظر می گیرد:

  • تعداد بک لینک ها
  • کیفیت بک لینک ها، وزن دادن به سایت های مدیریت شده توسط انسان و لینک های تحریریه
  • زمینه بک لینک ها
  • چقدر یک وب سایت به مجموعه ای از وب سایت های قابل اعتماد نزدیک است
  • چقدر یک وب سایت به سایت هایی با موضوعات مرتبط نزدیک است

امتیاز اعتبار دامنه خوب چیست؟

Domain Authority در مقیاس یک تا 100 امتیاز می گیرد و امتیازات بالاتر نشان دهنده قدرت بیشتر است. وب سایت های جدیدی که هنوز بک لینک ندارند، از پایین ترازوی شروع می شوند و با افزایش تعداد لینک های ورودی، مسیر خود را افزایش می دهند.

سعی کنید نمرات مرجعیت را به عنوان نمره در نظر نگیرید. بهترین راه برای استفاده از این ابزارها، مقایسه نسبی است. اگر امتیاز شما کمتر از امتیاز رقبایتان است، ممکن است بخواهید اقتدار دامنه خود را تقویت کنید تا شانس بهتری برای برتری از آنها داشته باشید. یا از امتیازها برای پیگیری پیشرفت خود در افزایش اعتبار دامنه در طول زمان استفاده کنید.

همانطور که از بخش قبل می بینید، ابزارها امتیازات قدرت را متفاوت محاسبه می کنند. همیشه از ابزار مشابهی برای مقایسه خود استفاده کنید تا تفاوت های ظریف بین پلتفرم ها را در نظر بگیرید.

نحوه بررسی Domain Authority

اگر در مورد اعتبار وب سایت خود کنجکاو هستید، دامنه را در یکی از بررسی کننده های بک لینک رایگان لیست شده در زیر وارد کنید. شما یک امتیاز اولیه دریافت خواهید کرد اما برای ویژگی های اضافی باید مشترک شوید.

آیا Domain Authority یک عامل رتبه بندی است؟

الگوریتم‌های گوگل از صدها فاکتور رتبه‌بندی تشکیل شده‌اند، اما یک مرجع مستقل به نام اعتبار دامنه وجود ندارد. با این حال، همان عواملی که ابزارهای سئو برای محاسبه امتیازهای اعتبار دامنه استفاده می‌کنند، بر رتبه کلی شما در موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند – ما فقط الگوریتم یا وزن خاصی را که Google برای هر عامل استفاده می‌کند، نمی‌دانیم.

استفاده از چک لیست سئو را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین شیوه ها را برای بهینه سازی موتورهای جستجو دنبال می کنید و به ایجاد اعتبار دامنه کمک می کنید.

نحوه افزایش اعتبار دامنه

در اینجا، من نکاتی را در مورد چگونگی افزایش اعتبار دامنه خود با تمرکز بر پیوندهای ورودی با کیفیت بالا، محتوا، ساختار سایت و تجربه کاربر ارائه خواهم کرد.

1. یک حسابرسی لینک انجام دهید

با استفاده از Senrush یا ابزار دیگری یک حسابرسی پروفایل بک لینک را اجرا کنید تا ببینید چه سایت هایی به سایت شما پیوند می دهند. در حالی که فقدان لینک می تواند افزایش رتبه در موتورهای جستجو را دشوار کند، لینک های با کیفیت پایین نیز می توانند شما را به پایین بکشانند.

لیستی از پیوندهایی که از سایت های بی کیفیت یا اسپم می آیند تهیه کنید. اینها فاقد محتوای با کیفیت هستند یا مملو از کلمات کلیدی و تبلیغات هستند. ممکن است سخت باشد که سایتی لینک را حذف کند. اگر صفحه خود قدیمی است، ترافیک ایجاد نمی کند و بک لینک های ارزشمندی ندارد، آن را حذف کنید. یا به طور رسمی از طریق کنسول جستجو درخواست رد کردن پیوندهای بد را بدهید.

2. بک لینک های باکیفیت بیشتری کسب کنید

گوگل بک لینک ها را گواهی بر کیفیت صفحه شما می داند. یعنی اگر سایت دیگری ترافیک خود را برای شما ارسال می کند صفحه شما باید جالب و قابل اعتماد باشد. هرچه دامنه های لینک دهنده معتبرتر باشند، بک لینک های آنها ارزشمندتر است.

بک لینک های با کیفیت اعتبار سایت شما را افزایش می دهد و به شما در افزایش اعتبار صفحه کمک می کند. به دنبال دامنه های ارجاعی باشید که به طور منظم با محتوای درجه یک نوشته شده توسط افراد واقعی به روز می شوند. در حالت ایده‌آل، پیوندهایی از سایت‌های معتبر در صنعت دریافت خواهید کرد، زیرا لینک‌های سایت‌های معروف وزن بیشتری نسبت به صفحاتی با ترافیک کم دارند.

در اینجا نحوه افزایش اعتبار دامنه خود با ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا به سایت خود آورده شده است:

  • ارسال مهمان. برای سایت های معتبر با مخاطبان هدف مشابه محتوا ایجاد کنید. این ممکن است یک وبلاگ صنعتی قابل اعتماد یا یک سایت شریک باشد. برای دریافت بک لینک و بهبود آگاهی از برند، لینک سایت خود را در مقاله قرار دهید.
  • لینک بیلدینگ شکسته. با گذشت زمان، وقتی کسب و کارها وب سایت ها را به روز می کنند و صفحات را جابه جا می کنند یا حذف می کنند، لینک ها شکسته می شوند. هنگامی که لینک های مرده به سایت های رقیب را پیدا کردید، با صاحب سایت تماس بگیرید و یک لینک با کیفیت بالا به سایت خود برای جایگزینی آن پیشنهاد دهید.
  • یافتن لیست دایرکتوری ها درخواست برای قرار دادن پیوندهایی به سایت خود در دایرکتوری هایی که هدف آنها منابع مفیدی برای بازدیدکنندگان است، مانند کسانی که متعلق به گروه های حرفه ای، تجاری یا صنعتی هستند. اطمینان حاصل کنید که سایت دارای ارزش است و حاوی لینک های تصادفی یا غیرقابل انتخاب نیست، که می تواند نشانه ای از هرزنامه باشد.

کمک خواستن؟ سئوی خارج از صفحه خود را با خدمات لینک بیلدینگ پشتیبانی کنید.

3. محتوای شگفت انگیز ایجاد کنید

روی تولید محتوای درخشانی سرمایه گذاری کنید که الهام بخش سایت ها باشد تا خوانندگان خود را به صفحات وب شما هدایت کنند. محتوا باید برای خواندن قانع کننده باشد و عطش مخاطب را برای دانش ارضا کند. محتوایی که برای بک لینک کردن مناسب است شامل:

  • پست های وبلاگ به طور منظم محتوای وبلاگ را منتشر کنید که به ستون های موضوع شما مربوط می شود. هر پست جدید فرصتی تازه برای بک لینک دادن است. شما می توانید موضوعات مرتبط مختلفی را پوشش دهید و تخصص خود را ایجاد کنید.
  • تحقیق اصلی نتایج مطالعات یا نظرسنجی هایی که بینش مفیدی را برای صنعت یا مخاطبان شما فراهم می کند را به اشتراک بگذارید. کسب‌وکارها اغلب به دنبال داده‌ها و آماری هستند که در محتوای خود ذکر کنند.
  • اینفوگرافیک تصاویر بصری جذابی ایجاد کنید که اطلاعات را در قالبی آسان برای مصرف متراکم می کند.
  • آموزش های تصویری. به مخاطبان خود با ویدیوهای مفید در زمینه تخصصی خود آموزش دهید.

هنگامی که محتوای خود را منتشر کردید، پیوندها را از طریق کانال های اجتماعی خود یا با یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال تبلیغ کنید. این امر به اشتراک گذاری را تشویق می کند و می تواند به افزایش اعتبار دامنه کمک کند.

4. یک تجربه کاربری بدون درز طراحی کنید

پس از ورود به وب سایت شما، تجربه ای ارزشمند را برای کاربران فراهم کنید. سایت‌هایی که نیازهای کاربران را برآورده می‌کنند، در رتبه‌بندی جستجو عملکرد بهتری دارند و در عین حال وفاداری مشتری را نیز ایجاد می‌کنند.

تأخیر باعث ناامیدی می شود، بنابراین Core Web Vitals خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید محتوا و تصاویر به سرعت بارگیری می شوند. طراحی جذاب را هدف قرار دهید و استفاده از پنجره‌های بازشو، بنرها، تبلیغات و مطالب بین‌افزاری را کاهش دهید که حواس کاربران را از کار در دست منحرف می‌کنند. سایت باید به راحتی قابل پیمایش باشد و کاربران را قادر سازد تا درخواست ها را به صورت ایمن برای دستیابی به اهداف خود انجام دهند.

به تجربه گوشی های هوشمند توجه زیادی داشته باشید، زیرا گوگل ابتدا نسخه های موبایلی وب سایت ها را بررسی می کند. با توسعه دهندگان خود کار کنید تا مطمئن شوید طراحی وب سایت واکنش گرا است و با دستگاه های مختلف سازگار است. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به خوبی روی صفحه کاربر قرار می گیرد، اندازه فونت قابل خواندن است و منوها و دکمه ها به راحتی قابل لمس هستند.

5. ساختار سایت خود را سازماندهی کنید

روشی که شما اطلاعات را در سایت خود سازماندهی می کنید، هم بر رتبه بندی جستجو و هم بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. حتی اگر محتوای شما نسبت به رقبای شما برتری داشته باشد، اگر صفحات به صورت منطقی دسته بندی نشده باشند و اطلاعات در جایی که مردم انتظار دارند قرار نگیرد، برای گوگل و بازدیدکنندگان سایت بی فایده است.

با استفاده از یک رویکرد سلسله مراتبی مطمئن شوید که معماری سایت شما منطقی است. با یک صفحه اصلی شروع کنید که به مهم ترین بخش های شما پیوند می دهد، و سپس خوانندگان را به جزئیات مرتبط با زیربخش ها یک یا دو سطح پایین تر راهنمایی کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند محتوا را بخزند و ساختار سایت شما را درک کنند. سپس می توانند صفحات را به طور مناسب در SERP ها فهرست کرده و نمایش دهند. هرچه گوگل به ارتباط محتوای شما اطمینان بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه رتبه بهتری کسب کند بیشتر است.

قرار دادن یک چارچوب محکم در جای خود همچنین وب سایت شما را منظم نگه می دارد تا بتوانید به راحتی صفحات جدید اضافه کنید و ستون های محتوای خود را رشد دهید.

6. یک استراتژی پیوند داخلی ایجاد کنید

بیایید به نحوه افزایش اعتبار دامنه و تجربه کاربر با پیوندهای داخلی نگاه کنیم. اول اینکه کاربران و موتورهای جستجو در یافتن صفحاتی که لینک های داخلی ورودی ندارند با مشکل مواجه خواهند شد. مدتی را به سفر مخاطبان خود و جایی که ممکن است بخواهند در وب سایت شما بروند، اختصاص دهید. با یک پیوند مناسب، رسیدن به آنجا را برای آنها راحت کنید. پیوندهای داخلی در منوهای پیمایش یا درون محتوای یک صفحه قرار دارند. به عنوان مثال، به صورت استراتژیک پیوندها را در پست های وبلاگ قرار دهید تا جزئیات بیشتری را برای خوانندگان ارائه دهید یا آنها را به صفحه محصول یا خدمات هدایت کنید.

صفحاتی که در سایت شما دارای تعداد زیادی بک لینک هستند، از نظر گوگل معتبرتر هستند و در SERP ها رتبه خوبی دارند. ترفند جالب اینجاست که این صفحات می توانند بخشی از اعتمادی که به سختی به دست آورده اند را به صفحات دیگر منتقل کنند. این مقدار به عنوان سهام لینک یا آب پیوند شناخته می شود. پیوندی از یک صفحه وب با کارایی بالا، آب پیوند را با صفحات جدیدتر یا با عملکرد ضعیف به اشتراک می گذارد و به تقویت اعتبار دامنه کمک می کند.

پیوندهای داخلی با دقت قرار داده شده همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند چگونه صفحات را اولویت بندی کنند. موتورهای جستجو اهمیت صفحات را با تعداد لینک هایی که به آنها اشاره می کنند تشخیص می دهند. احتمالاً پیوندهای داخلی بیشتری دارید که به صفحه اصلی، صفحه قیمت، یا بخش محصول و خدمات شما منتهی می‌شوند تا یک خط‌مشی حفظ حریم خصوصی یا صفحه کارکنان. این به گوگل نشان می دهد که کدام صفحات به ویژه برای کاربران مفید هستند.

اعتبار دامنه خود را با یک شریک SEO تقویت کنید

سوزن را روی اعتبار دامنه خود حرکت دهید و تلاش های سئوی خود را به روش های موثر با یک شریک قابل اعتماد بهبود بخشید. در Victorious، تیم ما می تواند به شما کمک کند یک استراتژی سئو قدرتمند ایجاد کنید که کاملاً با اهداف شما سفارشی شده است. برای مشاوره رایگان سئو تماس بگیرید، و ما به شما کمک خواهیم کرد تا از قدرت جستجو استفاده کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور