از سال 2015، Google به دهها هزار سازمان خبری – به علاوه بیش از 620000 روزنامهنگار و دانشجوی روزنامهنگاری در سراسر جهان – در مورد چگونگی استفاده از ابزارهای دیجیتال برای تقویت روزنامهنگاری دیجیتال خود و تکامل مدلهای کسبوکار خود برای عصر دیجیتال آموزش داده است.
اکنون، ما تکمیل دورههای خود را آسانتر میکنیم – با برنامه درسی جدید با بیش از 50 درس و آموزش ویدیویی، که به 19 زبان موجود است. این آموزشها طیف گستردهای از موضوعاتی را که سازمانهای خبری اغلب از Google درخواست میکنند، در مورد توسعه مخاطبان، افزایش درآمد و تقویت روزنامهنگاری پوشش میدهد. هر درس شامل راهنماهای عملی و گام به گام و درس هایی از مشارکت Google با صنعت خبر است.
برنامه درسی ما حول سه موضوع سازماندهی شده است:
موفقیت به عنوان یک سازمان خبری با یک مخاطب وفادار شروع می شود. بنابراین ما استراتژیهایی را برای ایجاد مخاطبان سازمان خبری شما، افزایش ترافیک و جذب بازدیدکنندگان به اشتراک میگذاریم.
ما توضیح میدهیم که چگونه میتوان با «محصولات» از جمله جستجوی Google، YouTube، Google Analytics، Search Console، Publisher Center، Core Web Vitals و Flutter بهترین استفاده را کرد. ما همچنین فناوریهایی را که بهطور خاص برای صنعت اخبار ساخته شده است، پوشش میدهیم، مانند News Consumer Insights و Realtime Content Insights. در نهایت، ما توصیههایی را در مورد خبرنامهها، اعلانهای وب، اشتراکگذاری اجتماعی، نظرسنجیها، گردش مجدد و دستیابی به مخاطبان جوانتر و متنوعتر به اشتراک میگذاریم.
اداره یک سازمان خبری سودآور به معنای کسب درآمد کافی برای تامین هزینه های گردآوری اخبار است. مجموعه دوم آموزش های ما به رهبران کسب و کار خبری و کارآفرینان کمک می کند تا مدل کسب و کار مناسب را توسعه دهند و درآمد حاصل از تبلیغات دیجیتال و منابع درآمد خواننده مانند اشتراک، عضویت و مشارکت را افزایش دهند.
برای کسانی که به اصول راه اندازی یک کسب و کار خبری علاقه مند هستند، آموزش هایی در مورد مدل های درآمدی، پایداری مالی و جذب سرمایه ارائه می دهیم. برای غواصی عمیقتر در موضوع تبلیغات دیجیتال، درسهایی درباره محاسبه درآمد بالقوه تبلیغات شما، بهعلاوه شروع کار با Google AdSense و Ad Manager ارائه میدهیم. در مورد درآمد خواننده، راهنماییهایی درباره Google Reader Revenue Manager و نحوه تبلیغ اشتراکها ارائه میکنیم.
اتاق های خبر قلب سازمان های خبری هستند، بنابراین مجموعه سوم از آموزش ها برای خبرنگاران و سردبیران طراحی شده است. چه یک کارمند آزاد، چه کارمند اتاق خبر یا یک دانشجوی روزنامه نگاری باشید، این دوره ها بر توسعه مهارت های گزارش دهی دیجیتال شما، کاوش در قالب های داستان سرایی جدید و یافتن راه های جدید برای مبارزه با اطلاعات نادرست تمرکز دارند.
دروس گزارشدهی دیجیتال ما به روزنامهنگاران نشان میدهد که چگونه از چندین ابزار بهترین استفاده را ببرند: جستجوی Google، Google Trends، Google Maps، Google Earth و Google Translate. برای کسانی که ابزارهای گزارشدهی و داستانسرایی جدید را بررسی میکنند، آموزشهایی درباره داستانسرایی چندرسانهای، روزنامهنگاری داده، گزارشهای تجاری، پوشش انتخابات، یادگیری ماشینی و یک محصول Google به نام Pinpoint ارائه میکنیم که به روزنامهنگاران تحقیقی کمک میکند منابع داده بزرگ را هنگام گزارش داستان به سرعت تجزیه و تحلیل کنند. در نهایت، برای کاربرانی که بر روی مبارزه با اطلاعات نادرست متمرکز شدهاند، آموزشهایی در زمینه تأیید دیجیتال، ایمنی و امنیت و ابزارهای بررسی واقعیت ارائه میکنیم.
سایر منابع آموزشی
علاوه بر این درسهای جدید، Google News Initiative همچنین میزبان کارگاههای آموزشی زنده است، مانند مجموعههای آینده درباره توسعه مخاطب. ما همچنین برنامههای کاربردی عمیقی به نام “آزمایشگاه” را برای گروههای سازمانهای خبری ارائه میکنیم تا به چالشهای مشترک با مربیان متخصص رسیدگی کنند.
درباره آزمایشگاه بنیادی GNI و آزمایشگاه استارتآپهای پیش از راهاندازی ما بیشتر بیاموزید و در خبرنامه ما ثبتنام کنید تا از فرصتهای آینده مطلع شوید.