مقدمه
همگام بودن با تمام ابعاد و معیارهای داخل GA4 می تواند گیج کننده باشد. در زبان روزمره، ما نیاز به توضیح در مورد کاربران و بازدیدکنندگان داریم. در Google Analytics 4، ممکن است به بازدیدکنندگان منحصر به فرد وب سایت خود نگاه کنید.
ما متفاوت را بررسی کرده ایم انواع کاربران GA4، اما بازدیدکنندگان منحصر به فرد چه هستند؟ در حالی که این موضوع دیگری است که باید با آن همراه باشید، درک آنها بسیار آسان است.
بازدیدکنندگان منحصر به فرد چیست؟
بازدیدکنندگان منحصربهفرد دقیقاً همانطوری هستند که به نظر میرسند: کاربران منحصر به فردی که از وبسایت شما در یک دوره زمانی بازدید میکنند. گوگل بازدیدکنندگان منحصربهفرد را بهعنوان «تعداد کل کاربران منحصربهفردی که یک رویداد را ثبت کردهاند» تعریف میکند.
تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد یک معیار بسیار مهم برای هر وب سایت است. دانستن اینکه چه تعداد بازدیدکننده منحصربهفرد تبدیل میشوند، از سایت شما از طریق یک کمپین پولی بازدید میکنند، یا موفقیت کانال را پیگیری میکنند، به تعیین تلاشهای بازاریابی آینده کمک میکند.
از کجا می توانید تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد را پیدا کنید؟
خوشبختانه، یافتن بازدیدکنندگان منحصر به فرد در داشبورد GA4 شما بسیار آسان است.
درست زمانی که وارد سیستم می شوید، کارتی را می بینید که «کاربران» را برجسته می کند که بازدیدکنندگان منحصر به فرد است.
میتوانید محدوده تاریخ را در گوشه سمت چپ پایین این کارت تنظیم کنید تا برای عملکرد اخیر کوچکنمایی یا کوچکنمایی کنید.
کاربران همچنین یک معیار استاندارد برای بسیاری از گزارشها، از جمله جذب ترافیک، جذب کاربر، صفحات و صفحه، و صفحات فرود است.
چگونه GA4 یک بازدید کننده منحصر به فرد را تعیین می کند
بیایید در مورد کوکی ها صحبت کنیم.
هر زمان که کاربر از سایتی بازدید می کند، GA4 ذخیره خواهد شد شناسه مشتری در یک کوکی شخص اول، _GA. با اختصاص شناسه مشتری، این به Google Analytics کمک می کند تا تفاوت بین بازدیدکننده جدید و بازگشتی را تعیین کند.
می توانید تنظیمات کوکی خود را در قسمت مدیریت دارایی خود ویرایش کنید.
به جریان داده خود بروید، تنظیمات برچسب را پیکربندی کنید، و سپس روی گزینه Override cookie settings کلیک کنید.
مهلت زمانی پیشفرض برای این کوکی دو سال است. این بدان معناست که اگر کاربر در هر زمانی در طی دو سال آینده به سایت شما بازگردد، به عنوان یک بازدیدکننده منحصر به فرد ردیابی نخواهد شد.
ممکن است مجبور شوید تنظیمات کوکی را بسته به مقررات محلی تنظیم کنید. در برگه گزینهها، میتوانید تاریخ انقضای کوکی را در هر جایی از بلافاصله (با پایان جلسه منقضی میکند) تا 25 ماه تنظیم کنید.
کجا می توانم اطلاعات Client ID را در Google Analytics 4 مشاهده کنم؟
برای مشاهده اطلاعات شناسه مشتری در داخل دارایی GA4 خود، باید این کار را انجام دهید یک اکتشاف ایجاد کنید. کاوشها گزارشهای قدرتمند و قابل تنظیمی هستند که میتوانید تقریباً هر چیزی را که میخواهید مشاهده کنید.
وقتی به Explorations می روید، چندین گزینه را در بالا می بینید. به سمت راست بروید تا User Explorer را پیدا کنید.
وقتی آن را باز میکنید، میتوانید فوراً «شناسه کاربر مؤثر» را برای محدوده تاریخ مشخصشده خود مشاهده کنید.
از آنجا، میتوانید فعالیت رویدادهای آنها را در طول عمر بازدیدکنندگانشان بررسی کنید.
معایب منحصر به فرد بازدید کننده
در دنیایی که بر حریم خصوصی متمرکز است، دادههای GA4 ما میتوانند هنگام مشاهده کل بازدیدکنندگان منحصربهفرد با مشکلاتی مواجه شوند.
در اینجا برخی از رایج ترین دلایل وجود دارد.
مسدود کننده های تبلیغاتی
مسدودکنندههای تبلیغاتی به دلیل ایجاد تعدادی از مشکلات برای سایر سیستم عاملها، مانند وبسایتهای Shopify و تجارت الکترونیک شناخته شدهاند. مسدودکنندههای آگهی همچنین میتوانند GA4 را از اختصاص شناسه مشتری به یک کاربر محدود کنند، بنابراین به طور بالقوه آنها را در طول زمان دوبار شمارش میکنند.
مرورگرهای وب
برخی از مرورگرهای وب دارای تنظیمات حریم خصوصی داخلی یا قابل تنظیم هستند، که همچنین توانایی شما را برای ردیابی بازدیدکنندگان منحصر به فرد محدود می کند.
مقررات جمع آوری داده ها
در حالی که GA4 تاریخ انقضای استاندارد 24 ماهه را برای کوکیهای شخص اول خود اعمال میکند، مقررات محلی یا ملی ممکن است شما را مجبور کند که این پنجره انقضا را کاهش دهید، به این معنی که کاربران احتمالاً سریعتر بهعنوان بازدیدکنندگان منحصربهفرد شمارش میشوند.
نتیجه
ردیابی بازدیدکنندگان منحصر به فرد در داشبورد GA4 شما بسیار آسان است، اما ممکن است هنگام تلاش برای شمارش تعداد دقیق بازدیدکنندگان منحصر به فرد در سراسر سایت خود، با مشکلاتی مواجه شوید.
پیگیری این اعداد می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات مهمی در کمپین های بازاریابی بگیرید و پیشرفت و عملکرد وب سایت خود را دنبال کنید.
اگر به دنبال کمک تجزیه و تحلیل هستید، با خیال راحت دست دراز کنید و همین امروز شروع کنید!
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری