برد یک برد است: چگونه موفقیت در لینک سازی را اندازه گیری کنیم

بررسی اجمالی

2 کمپین وارد یک بار می شوند. یکی 20 بک لینک دارد و دیگری 4. کدام موفق تر است؟

وقتی شروع به کار کردم در روابط عمومی دیجیتال در صنعت، موفقیت را با تعداد بک لینک هایی که برای مشتریانم ساخته بودم اندازه گرفتم. با این حال، پس از بیش از 2.5 سال، این طرز فکر برای من کمی تغییر کرده است. مطمئناً، کمپین‌های زیادی راه‌اندازی کرده‌ام که نتایج متنوعی را شاهد بوده‌اند. برخی از آنها بیش از 100 بک لینک دریافت کرده اند، در حالی که برخی دیگر تنها تعداد انگشت شماری را دیده اند. اما چرا من هنوز همه آنها را موفق می دانم؟

پیوند بیلدینگ همراه با کتابچه راهنمای قطع و خشک برای سنجش موفقیت ارائه نمی شود. چشم انداز روابط عمومی دیجیتال به همان اندازه که چرخش در اتاق خبر تغییر می کند. آنچه زمانی در استراتژی ارائه شما کار می کرد ممکن است نیاز به تغییر برای گروه جدید سردبیران و روزنامه نگاران در سمت دیگر ایمیل شما داشته باشد. اما همانطور که طرح های خود را مجدداً تنظیم می کنید، شما همچنین باید معیارهای موفقیت خود را تغییر دهید.

در ادامه بخوانید تا نگاهی اجمالی به نحوه اندازه گیری موفقیت برای مشتریانم داشته باشید!

تعداد لینک ها

از بچگی، بسیاری از ما این تصور را به دست آوردیم که بیشتر به معنای بهتر بود. که هنوز پابرجاست! به طور کلی، هرچه لینک های بیشتری بتوانید برای یک کمپین بسازید، موفق تر است! یک قانون کلی که در سال های اولیه روابط عمومی دیجیتال به من گفته شد این بود که یک کمپین اجرای معمولی در Go Fish از 8 تا 10 لینک دریافت می کند. هر چیزی بیش از این بسیار موفق در نظر گرفته می شود. و اگر از منظر سئو به موفقیت نگاه کنید، یک کمپین با لینک های بیشتر ارزش لینک بیشتری را به سایت مشتری هدایت می کند.

به یاد داشته باشید، موفقیت به اندازه اعداد 8، 9، و 10 نیست. اما به خاطر این درس، اجازه دهید به چند کمپین که از نظر تعداد بک لینک هایی که ساخته اند، موفق می بینیم:

پادشاه بال ها کمپین 45 لینک ایجاد کرد که نه تنها به دلیل حجم زیاد بک لینک ها موفقیت آمیز بود، بلکه به این دلیل که این بیشترین لینکی بود که یک کمپین برای مشتری به دست آورد. به روز. همانطور که می توانید تصور کنید، مشتری از دیدن این موضوع هیجان زده شد و ما آن را یک کمپین موفق در نظر گرفتیم.

نمونه دیگری از موفقیت که با کمیت اندازه گیری می شد این بود محبوب ترین آبجو سبک و سلتزر در هر ایالت. این کمپین 35 بک لینک به دست آورد – حالا این چیزی است که می توانید یک نوشیدنی و تشویق کنید!

کیفیت لینک ها

اغلب دشوار است که به یک مشتری توضیح دهید که اگرچه کمپین آنها فقط تعداد انگشت شماری لینک دریافت کرده است که هنوز موفق تلقی می شود. همانطور که قبلاً گفتم، همه ما در دوران رشد ذهنی با “مقیاس درجه بندی” عجین شده ایم. بنابراین چگونه توضیح می دهید که یک کمپین با 7 لینک موفق است؟ بیا یک نگاهی بیندازیم:

چه مقدار از وام مسکن صاحبخانه خود را به عنوان یک مستاجر در سراسر ایالات متحده پرداخت می کنید؟ فقط 7 بک لینک کسب کرد. بنابراین، چه چیزی باعث می شود این کمپین موفق باشد؟ بیایید ۲ سوال مهم بپرسیم:

از بین آن پیوندها، آیا هر یک از آنها “کیفیت بالا” در نظر گرفته شد؟

دینگ دینگ دینگ! آره! این کمپین یک بک لینک از The Business Journals در پورتلند دریافت کرد، سایتی که دارای اعتبار دامنه 92 است. ژورنال های تجاری اخبار مربوط به تجارت، املاک و مستغلات، فناوری و موارد دیگر را در اختیار خوانندگان محلی قرار می دهند، بنابراین بسیار عالی بود که یک مشتری برجسته شود. در این خروجی و تاثیر آن را بر مخاطبان خود نشان دهند..

به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالاتر در نهایت می تواند منجر به افزایش اعتبار یک سایت، بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی شود و به سایت کمک کند تا در چشم گوگل و سایر موتورهای جستجو معتبرتر به نظر برسد.

آیا این کمپین بک لینک های خاص صنعت را دریافت کرد که در دامنه مشتری بود؟

یک بار دیگر پاسخ مثبت است! Inman در مقاله‌ای که صرفاً در مورد کمپین نوشتند، به این کمپین پیوند زد. مشتری در صنعت املاک و ساخت و ساز کار می کند، بنابراین ارائه آنها در فروشگاهی مانند Inman برای شناخت برند عالی است.

بنابراین حتی اگر عدد 7 کوچک به نظر برسد، این کمپین توسط یک سایت معتبر و سایت دیگری در صنعت مشتری پوشش داده شد. داشتن ترکیبی از لینک های با کیفیت بالا و خاص صنعت می تواند به تنوع بخشیدن به پروفایل بک لینک مشتری کمک کند.

دستور العمل کامل

در یک دنیای عالی، ما تصور می کنیم که یک کمپین موفق این دو مفهوم را از بالا به هم پیوند می دهد. یک کمپین مقدار زیادی بک لینک دریافت می کند، اما این بک لینک ها نیز با کیفیت هستند. و در حالی که ما در یک دنیای کامل زندگی نمی کنیم، این وضعیت وجود دارد!

به عنوان مثال این کمپین ها را در نظر بگیرید:

وضعیت مسکن مقرون به صرفه در شهرهای ایالات متحده تا به امروز در مجموع 89 پیوند ایجاد کرده است. از پوشش آن، پیوندهایی از نیویورک تایمز، نیویورک پست، CNBC، Business Insider و موارد دیگر را خواهید یافت.

در داخل گران ترین Airbnb در هر ایالت ایالات متحدهبا بک لینک های چشمگیر 96، پوشش هایی از House Beautiful، آپارتمان درمانی، مسافرت و اوقات فراغت و موارد دیگر را خواهید دید.

اهمیت پوشش غیرفعال

در حالی که ارائه اخبار یک کمپین دارای تعداد پیوندهای “کمتر از موفقیت آمیز” هرگز آسان نیست، مهم است که به یاد داشته باشید که این قطعات محتوا هنوز در اینترنت وجود دارند و پتانسیل ایجاد پیوندهایی را پس از دوره تبلیغات دارند.

ممکن است روزنامه‌نگاری که با او تماس گرفته‌اید قصد پوشش کمپین شما را داشته باشد، اما تقویم کاملی دارد و تا ماه آینده نمی‌تواند آن را منتشر کند.

روزنامه نگاری که در حال تحقیق در مورد یک موضوع خاص است، می تواند به کمپین شما برخورد کند و بینش هایی از آن را در مقاله بعدی خود قرار دهد. در هر صورت، پوشش منفعل باید جشن گرفته شود.

یک مثال از قدرت پوشش غیرفعال از آمار بازاریابی پیامکی و پیامکی 2022 پویش. یک دوره تبلیغات استاندارد 6-8 هفته طول می کشد و بسته به رویدادهای به موقع، موضوعات در چرخه خبری و غیره قابل تنظیم است. این کمپین به مدت 7 هفته راه اندازی شد و 31 لینک در دوره تبلیغات خود دریافت کرد. پس از 10 ماه پس از انتشار، در حال حاضر 116 بک لینک دارد!

در حالی که یک مشتری ممکن است بخواهد در طول دوره تبلیغات کمپین پوشش را ببیند، مهم است که به یاد داشته باشید که لینک‌سازی یک بازی طولانی است. هر کمپین نمی تواند یک شبه موفقیت آمیز باشد. قدرت پوشش غیرفعال ثابت کرده است که روابط عمومی دیجیتال می تواند به ایجاد ارزش لینک در طول زمان کمک کند.

نتیجه

خب! حالا شما مالک آن هستید. خب یه جورایی…

هیچ معادله کاملی برای موفقیت در روابط عمومی دیجیتال وجود ندارد. اگر وجود داشت، همه ما دقیقاً می دانستیم که چگونه بک لینک های با کیفیت بالا و تعداد زیادی از آنها را برای هر کمپین بسازیم. جایی که کمپین شما بر روی سنج موفقیت قرار می گیرد باید از یک لنز مورد به مورد نگاه کرد و این چند اندازه گیری را به خاطر داشت:

آیا به طور کلی تعداد زیادی بک لینک دریافت کرده است؟

آیا تعداد انگشت شماری بک لینک از سایت های معتبر دریافت کرده است؟

آیا این پتانسیل دارد که توسط روزنامه نگاران مورد اشاره قرار گیرد و پوشش منفعلانه دریافت کند؟

آیا کمپین شما ترکیبی از این اندازه گیری ها را دارد؟

… و شما آن را دارید! از طرز فکر جدید خود در اندازه گیری موفقیت لذت ببرید!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور