8 ابزار برتر هوش مصنوعی که بازی سئوی شما را بالا می برد • Yoast

در سال گذشته شاهد بسیاری از پیشرفت‌های هیجان‌انگیز در زمینه هوش مصنوعی بوده است. با تمام این پیشرفت‌ها، ابزارهای جدیدی را دیده‌ایم که با هوش مصنوعی به سمت چپ و راست ظاهر می‌شوند. ابزارهایی که می توانند به موارد مختلف کمک کنند. به نظر می رسد هوش مصنوعی در همه بازارها از نوشتن گرفته تا تحقیق در مورد کلمات کلیدی گرفته تا بررسی حقایق وجود دارد. ظهور این پدیده را دیگر نمی توان انکار کرد. بیایید نگاهی به 8 ابزار عالی هوش مصنوعی بیندازیم که می توانند در هنگام کار بر روی سئو به شما کمک کنند!

ما 8 ابزاری را فهرست کرده ایم که می توانند به روش های مختلف به شما در سئوی سایت کمک کنند. اما من می خواهم توجه داشته باشم که حفظ تعادل بین استفاده از هوش مصنوعی و ورودی شما مهم است. هوش مصنوعی می تواند به ما کمک زیادی کند، مخصوصاً در شروع کار و صرفه جویی در وقت در کارهای آسان. اما به خاطر داشته باشید که اصالت و قابل اعتماد بودن برای مخاطبان و سئوی شما مهم است. اجازه ندهید هوش مصنوعی همه کارها را انجام دهد و دیدگاه منحصر به فرد خود را از معادله خارج کنید. اهمیت خود را در این فرآیند دست کم نگیرید و مطمئن شوید که همیشه از خروجی انتقاد می کنید. لحن صدا را بررسی کنید، حقایق را بررسی کنید و هر آنچه را که باید بازنویسی شود بازنویسی کنید. در پایان، این عنصر انسانی خواهد بود که شما را به بالای نتایج جستجو می رساند.

1. ChatGPT (به علاوه)

بیایید با ابزاری شروع کنیم که احتمالاً قبلاً نامش را شنیده اید: ChatGPT. این یک مدل هوش مصنوعی مبتنی بر متن است که برای پاسخ به هر سؤالی که دارید، به صورت مکالمه با شما در تعامل است. یا هر درخواست محتوایی که دارید را برآورده کنید. این به این معنی است که دامنه آنچه ChatGPT می تواند به شما کمک کند بسیار گسترده است. اگرچه محدود به پاسخ‌های متنی است، اما می‌توانید از ChatGPT چیزهای مختلفی بپرسید و همیشه سعی می‌کند در درخواست شما به شما کمک کند.

یکی دیگر از ویژگی های عالی این امکان وجود دارد که درخواست خود را در طول مسیر تغییر دهید. بنابراین اگر از ChatGPT بخواهید مقدمه ای برای یک پست وبلاگ در مورد یک موضوع خاص بنویسد و پاسخ آن خیلی طولانی است، می توانید از آن بخواهید که آن را کوتاه کند و این کار را انجام می دهد. اگر از لحن صدا راضی نیستید، می توانید از آن بخواهید که آن را تغییر دهد. یا اگر اصلاً آن را دوست ندارید، می توانید از ChatGPT بخواهید که آن را به طور کلی بازنویسی کند. همچنین می توانید به آن دستور دهید تا ابزار را به طور خاص تر آموزش دهد و از همان ابتدا نتیجه بهتری بگیرید. این به شما این امکان را می‌دهد که متن را تا زمانی که از آن راضی هستید تغییر دهید.

اسکرین شات ابزار هوش مصنوعی ChatGPT
اسکرین شات درخواست محتوا در ChatGPT (رایگان)

یک نسخه رایگان از ChatGPT وجود دارد که به خودی خود یک ابزار قدرتمند است. همچنین یک گزینه پولی وجود دارد که چند ویژگی اضافی و زمان پاسخ سریعتر را باز می کند، ChatGPT Plus. اگر زیاد از ChatGPT استفاده می کنید و درخواست های پیچیده تری دارید که به کمک نیاز دارید، این می تواند جالب باشد. اما اگر تازه شروع کرده اید، توصیه می کنیم ابتدا ابزار رایگان را امتحان کنید.

2. جاسپر

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی که می توانید برای تولید محتوا از آن استفاده کنید جاسپر است. اما بیشتر بر تولید محتوای بازاریابی مانند پست های وبلاگ، پست های اجتماعی، ایمیل و کپی وب سایت متمرکز است. در جایی که ChatGPT مخاطبان بیشتری را هدف قرار می دهد، جاسپر بر افرادی که در بازاریابی کار می کنند و کارآفرینانی که خودشان بازاریابی خود را انجام می دهند، تمرکز می کند. استفاده از ابزار هوش مصنوعی تقریباً به همین صورت عمل می کند، جایی که شما درخواستی را ارسال می کنید و Jasper محتوایی را که به طور خاص برای یک خبرنامه یا پست (یا چیز دیگری) ایجاد شده است در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین به شما امکان می دهد یک راهنمای سبک یا نمونه هایی از محتوای خود را آپلود کنید تا بتواند لحن صدای دلخواه شما را یاد بگیرد. علاوه بر این، می‌توانید اطلاعاتی درباره شرکت خود مانند محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، مخاطبان خود و حتی خلاصه‌ای از کمپین به آن بدهید. جاسپر از همه اینها برای درک هدف محتوای درخواستی شما و ایجاد محتوایی با نام تجاری و جزئیات استفاده می کند. نکته جالب در مورد این ابزار این است که در قالب یک افزونه مرورگر نیز ارائه می شود. به شما این امکان را می دهد تا زمانی که روی محتوای خود در وردپرس، جیمیل و مکان های دیگر کار می کنید، از آن استفاده کنید.

اسکرین شات از ابزار هوش مصنوعی جاسپر که در جیمیل استفاده می شود
اسکرین شات از افزونه مرورگر Jasper در حال استفاده در جیمیل

خوب است بدانید که جاسپر با یک برنامه اشتراک ماهانه (یا سالانه) کار می کند، بنابراین این یک ابزار پولی است. آنها چند گزینه دارند که می توانید آنها را بررسی کنید و اگر می خواهید قبل از مشترک شدن آن را امتحان کنید، یک نسخه آزمایشی رایگان دارند.

3. بینش کلمات کلیدی

یک بخش حیاتی اما زمان بر سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. به همین دلیل است که یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که ما انتخاب کرده‌ایم به طور خاص روی آن متمرکز شده است. می‌توانید از Keyword Insights برای یافتن ایده‌های کلیدواژه جدید و خوشه‌بندی آنها استفاده کنید. با پر کردن یک کلمه کلیدی، تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط و حجم جستجوی آنها را در اختیار شما قرار می دهد. Keyword Insights همچنین به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را با خوشه‌بندی صحیح آنها دسته‌بندی کنید و به شما امکان می‌دهد فایل‌های دیگری را برای دریافت آن کلمات کلیدی در آنجا نیز آپلود کنید. این به شما یک نمای کلی از همه کلمات کلیدی در هر خوشه و همه داده های مربوطه می دهد تا بفهمید که می خواهید روی کدام یک کار کنید. این ابزار در واقع از یک الگوریتم استفاده می کند تا به سرعت به شما نشان دهد که کدام کلمه کلیدی بهترین انتخاب در حال حاضر است.

اسکرین شات ابزار هوش مصنوعی Insights Keyword
مروری بر کلمات کلیدی مرتبط در Keyword Insights

پس از اتمام کار، می توانید از دستیار نوشتن برای شروع نوشتن استفاده کنید. نکته جالب در مورد این ویژگی نوشتن این است که مروری بر سرفصل‌های برتر وب‌سایت‌های دیگری که در آن کلمه کلیدی رتبه بالایی دارند، به شما ارائه می‌دهد. یا حتی می تواند یک طرح کلی برای شما ایجاد کند. که می تواند الهام بخش خوبی برای شروع کار با ساختار متن شما باشد. همچنین با پیشنهاد محتوای مرتبط برای مقاله ای که روی آن کار می کنید، به نوشتن متن کمک می کند.

Keyword Insights یک ابزار پولی است که بسته به نیاز شما چندین گزینه قیمت گذاری دارد. تعدادی از این گزینه‌ها اشتراک‌گذاری تیمی را نیز امکان‌پذیر می‌کنند، که وقتی چندین نفر روی سئوی شما کار می‌کنند مفید است. دارای بسیاری از ویژگی های جالب برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی به روشی سازمان یافته است. اما یک نکته جانبی بسیار مهم این است که می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که به ابزار اجازه دهید همه کارها را برای شما انجام دهد. که ممکن است منجر به متنی شود که به دور از اصل و معتبر باشد و به آن نتیجه برتر در گوگل نرسد. همانطور که اساساً بر اساس آنچه قبلاً وجود دارد خواهد بود. بنابراین حتماً ویژگی‌های کلیدواژه را بررسی کنید، اما مراقب نحوه استفاده از دستیار نوشتن باشید.

4. Semrush SEO Writing Assistant

یکی دیگر از ابزارهای نوشتاری که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است، دستیار نوشتن SEO است که می توانید در Semrush پیدا کنید. این ابزار متن شما را از نظر سئو، خوانایی، اصالت و لحن صدا تجزیه و تحلیل می کند. بر اساس این تحلیل به شما پیشنهاداتی می دهد و همچنین دارای چند ویژگی برای بهینه سازی متن شما است، مانند Rephraser، Compose و Ask AI. نکته جالب در مورد بخش اصالت این است که به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که شبیه دیگران نیست، چیزی که هنگام استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا به خطر می افتید. این می تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا باید زاویه خود را تغییر دهید یا خیر و همچنین محتوای شما را برای سرقت ادبی بررسی می کند.

اسکرین شات ابزار هوش مصنوعی Insights Keyword
دستیار SEO Writing در Semrush

دلیل دیگری که ما به این ابزار اشاره می کنیم این است که Semrush به طور کلی یک ابزار عالی برای سئو است. بنابراین وجود این گزینه در آنجا یک افزونه عالی به مجموعه ابزار آنها است. دستیار نگارش SEO بخشی از پلتفرم بازاریابی محتوای Semrush است که با دو (از سه) اشتراک آنها به آن دسترسی دارید. شما همچنین می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید تا به آن بچرخید.

5. MarketMuse

وقتی به ابزارهای هوش مصنوعی نگاه می‌کنید که می‌توانند به شما در ارتقای سئو کمک کنند، MarketMuse یکی دیگر از مواردی است که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم. به طور خلاصه، MarketMuse نرم افزار برنامه ریزی و بهینه سازی محتوا است که دارای ویژگی های سئو و خودکارسازی زیادی است. ایده این است که همه چیزهایی را که نیاز دارید در یک مکان قرار می دهد و ممیزی محتوا را برای شما خودکار می کند. به شما کمک می‌کند به جای حدس زدن یا حدس زدن اینکه چه چیزی کار می‌کند یا خیر، پیشنهاد کنید چه چیزی را باید در مرحله بعد کار کنید.

اسکرین شات ابزار هوش مصنوعی MarketMuse
بخش Topic Navigator در MarketMuse

این می تواند به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی، برنامه ریزی محتوای خود و نوشتن کمک کند. همه بر اساس داده های شخصی سازی شده است، زیرا آنها وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کنند و همچنین به رقبا در زمینه شما نگاه می کنند. که می تواند در زمان شما صرفه جویی کند و به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. بدون نیاز به جابجایی بین ابزارها و اسناد یا برگه های مختلف. همش جای ماست همانطور که بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی تاکنون مورد بحث قرار گرفته است، MarketMuse با یک برنامه اشتراک ماهانه کار می کند و چند گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد.

6. اصالت.ai

این نام ممکن است نشان‌دهنده کارهایی باشد که این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند برای شما انجام دهد. Originality.ai به شما کمک می کند تا متن خود را بررسی کنید و همچنین آن را برای سرقت ادبی بررسی می کند. قابل اعتماد بودن یک عامل مهم در سئو در حال حاضر است و احتمالاً همچنان مهم خواهد بود، بنابراین باید حقایق خود را به درستی دریافت کنید. و مطمئن شوید که به طور تصادفی مرتکب سرقت ادبی نمی شوید، که در این زمانه های سنگین هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک خطر بزرگتر است. به اندازه کافی خنده دار، یک آشکارساز محتوای هوش مصنوعی نیز دارد که در تشخیص محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی بسیار خوب است. حتی اگر نقل قول شده باشد.

اسکرین شات ابزار هوش مصنوعی Originality.ai
بررسی کننده واقعیت در Originality.ai

Originality.ai دارای یک گزینه اشتراک ماهانه و یک گزینه پرداخت در صورت تمایل است که به شما یک دسته اعتبار برای شروع می دهد. متأسفانه، آزمایشی رایگان وجود ندارد، اما اگر به وب سایت آنها بروید، می توانید اطلاعات زیادی (و چند نمونه) از نحوه عملکرد ویژگی ها پیدا کنید. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، یک نسخه ی نمایشی از حقیقت یاب آنها نیز وجود دارد!

7. دستور زبان

Grammarly ابزاری است که در میان نویسندگان اینجا در Yoast بسیار محبوب است. به شما نشان می دهد که چه زمانی در مورد املا و دستور زبان دچار خطا شده اید و در پلتفرم های مختلف و در مکان های مختلف کار می کند. زمانی که متن های آنلاین زیادی می نویسید بسیار مفید است. اکنون که Grammarly نیز با قدرت هوش مصنوعی همراه شده است، می تواند برای هر کسی که محتوای آنلاین می نویسد، کارهای بیشتری انجام دهد.

Grammarly اکنون با یک ویژگی متن تولیدی همراه است، که به شما امکان می‌دهد به آن اعلان بدهید و فوراً یک پیش‌نویس دریافت کنید. همچنین دارای قابلیت بازنویسی برای تغییر لحن صدای محتوای شما است. همچنین می‌توانید به او آموزش دهید که لحن شخصی شما چیست، تا بتواند پیشنهادات خاصی متناسب با سبک ارتباطی شما به شما بدهد. در نهایت، می تواند با ارائه پیشنهادات بر اساس وظیفه شما در طوفان فکری و طرح کلی به شما کمک کند. این یک ابزار هوش مصنوعی کوچک است که می توانید در حال حرکت از آن استفاده کنید.

اسکرین شات از ابزار هوش مصنوعی Grammarly
تصویری از عملکرد Grammarly که برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی آن را نشان می‌دهد

Grammarly یک طرح رایگان دارد که به شما امکان دسترسی به کمک های اولیه هوش مصنوعی و 100 درخواست هوش مصنوعی در ماه را می دهد. اگر به موارد بیشتری نیاز دارید و می‌خواهید به اعلان‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌تر دسترسی داشته باشید، آنها چند طرح اشتراک ماهانه پولی دارند.

8. Yoast SEO & WooCommerce SEO

طبیعتاً نمی‌توانم این فهرست را بدون ذکر ویژگی‌های هوش مصنوعی خودمان به پایان برسانم. چندی پیش، ما یک ویژگی هوش مصنوعی را به Yoast SEO Premium اضافه کردیم که عناوین سئو، توضیحات متا و قطعه های اجتماعی را برای شما ایجاد می کند. به محتوای موجود نگاه می کند و با کلیک یک دکمه چند گزینه در اختیار شما قرار می دهد. از زحمت انجام آن به صورت دستی و ارائه عناوین مرتبط، توضیحات متا و تکه‌های اجتماعی که همگی با هدف افزایش نرخ کلیک شما هستند، صرفه‌جویی می‌کند.

اسکرین شات ابزار هوش مصنوعی Yoast SEO
تصویری از تولید کننده توضیحات متا هوش مصنوعی در Yoast SEO Premium

تولید کننده عنوان و توضیحات متا هوش مصنوعی بخشی از افزونه پولی ما Yoast SEO Premium است. که با یک طرح اشتراک سالانه، اما مقرون به صرفه ارائه می شود. همانطور که ما می خواهیم ویژگی های خود را در اختیار هر چه بیشتر افراد قرار دهیم.

ویژگی های هوش مصنوعی را باز کنید در Yoast SEO Premium

دریافت این ویژگی و خیلی بیشتر برای سایت وردپرس خود با افزونه Yoast SEO Premium!

مدتی قبل نیز این ویژگی را به سئوی Yoast WooCommerce اضافه کرده ایم. این به شما کمک می کند محصولات خود را در صفحه نتایج جستجو برجسته کنید و آن کلیک ها را به وب سایت خود ببرید. بنابراین اگر یک فروشگاه آنلاین دارید و به دنبال بهینه سازی صفحات محصولات خود هستید، ارزش دارد به آن محصول نیز نگاهی بیندازید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور