یک وب سایت خوب چیست؟ • Yoast

مردم اغلب از ما می پرسند: یک وب سایت خوب چیست؟ متأسفانه، یک پاسخ آسان و یکسان برای همه وجود ندارد. مانند بسیاری از موارد سئو، پاسخ این است: بستگی دارد. چه نوع سایتی دارید و می خواهید به چه چیزی برسید؟ چه کسی را می خواهید هدف بگیرید؟ با این حال، چند روش برتر وجود دارد که به شما کمک می کند تا کار را شروع کنید. در این پست، 7 عنصر را فهرست می کنیم که می تواند به هر سایتی کمک کند تا به یک سایت خوب و نتیجه جستجوی بهتر تبدیل شود.

سئو جامع نگر

نکته شماره یک که باید در نظر داشته باشید چیزی است که ما در Yoast از آن حمایت می کنیم: سئوی جامع. اساسا، سئوی جامع به شما کمک می کند تا در تلاش باشید بهترین نتیجه باشد. این به بهینه سازی هر قسمت از سایت شما در همه سطوح می انجامد. از ارضای نیت کاربر از محتوای خود تا ارائه یک تجربه کاربری درخشان. اگر همه این موارد را در یک استراتژی سئو قوی ترکیب کنید، پیشرفت‌ها را اجرا کنید و نتایج را زیر نظر داشته باشید، در مسیر درستی هستید!

7 عنصر یک وب سایت خوب

بسیاری از چیزهایی که ما برای یک وب سایت خوب مهم می دانیم، به سختی قابل محاسبه هستند. به عنوان مثال در مورد کیفیت در سئو صحبت های زیادی وجود دارد. حتی گوگل سال هاست که می گوید باید روی کیفیت سایت و محتوای خود تمرکز کنید. پس از هر به‌روزرسانی الگوریتمی که Google پیاده‌سازی می‌کند، پاسخ کسانی که رتبه‌بندی را از دست داده‌اند یکسان است: ممکن است تقصیر شما نباشد. به نظر می رسد که سایت های دیگر برای این پرس و جو خاص مناسب تر باشند. با این وجود، باید روی کیفیت کلی محتوای خود کار کنید.

مردم برای دریافت اطلاعاتی در مورد چگونگی بهبود کیفیت خود به سراغ دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو می روند. حالا شما نباید هر چیزی که گوگل می گوید را انجیل بگیرید، اما در این مورد حق با آنهاست. شما باید محتوای خود را بهبود بخشید – همیشه! مطمئن شوید که به قصد کاربر و رفتار مشتریان بالقوه خود نگاه کنید. به طور متناوب تحقیق کلمات کلیدی خود را دوباره انجام دهید. و جایگاه خود را بررسی کنید. در بخش شما از بازار چه می‌گذرد؟ با ارزیابی مستمر استراتژی سئوی خود، بر بازار در حال تغییر تسلط پیدا می کنید و فرصت های جدیدی پیدا می کنید.

1. وب سایت شما هدف کاربر را برآورده می کند و هدف مشخصی دارد

چرا کسی باید به سایت شما بیاید و با شما تجارت کند؟ دلیلش این نیست که فکر می‌کنید محصول فوق‌العاده‌ای دارید – که دیگر پرواز نمی‌کند. “بسازش و آن ها خواهند آمد؟” متاسفانه اینطوری کار نمی کند. شما باید یک ماموریت و هدف مشخص برای وب سایت خود داشته باشید.

مخاطب شما به چه چیزی نیاز دارد؟

اگر می خواهید موفق شوید، باید مخاطبان خود را بشناسید. شما باید همه چیز را در مورد آنها کشف کنید. احتمالاً می توانید بفهمید که چه مخاطبانی دارید می گوید آنها می خواهند، اما آیا این همان چیزی است که آنها واقعاً نیاز دارند؟ آیا محصول یا خدمات شما راه حلی ممکن برای یک مشکل ارائه می دهد یا زندگی مشتری شما را واقعاً بهتر می کند؟ آیا دریل می فروشید یا سوراخی در دیوار؟

روی هدف جستجوی سایت خود تمرکز کنید

داستان شما باید درست باشد. باید با خواسته و نیاز مردم هماهنگ باشد. این بدان معنی است که شما باید هدف جستجوی سایت خود را ثابت کنید. تمام راه‌های مختلف نحوه قرار گرفتن افراد در صفحات شما را کشف کنید، سپس آن‌ها را برای پاسخ به سؤالات آنها تنظیم کنید. سفر کاربر خود را از A تا Z ترسیم کنید و محتوای خود را در نقاط استراتژیک قرار دهید. همچنین مراقب نحوه فرمول بندی پاسخ های خود باشید. اغلب اوقات، سبک مکالمه همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

2. وب سایت شما دارای مهارت فنی است

یک وب سایت خوب به راحتی قابل خزیدن است و به موتورهای جستجو نشان می دهد که چه چیزی را می توانند و چه چیزی را نمی توانند فهرست کنند. سایت های خوب تعداد زیادی خطا ندارند. یک وب سایت خوب از هر کجای دنیا بسیار سریع بارگیری می شود. اطمینان حاصل کنید که هر کاری که می توانید انجام می دهید تا صفحات خود را در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری کنید.

سئو فنی بسیار مهم است، اما شما می توانید با درست کردن اصول اولیه از منحنی جلوتر باشید. به طور کامل فکر کنید که کدام CMS را می خواهید و چگونه آن را اجرا می کنید. ممکن است کمی تعصب داشته باشیم، اما وردپرس هر آنچه را که نیاز داریم به ما داده است. محکم، منعطف است و طرفداران زیادی دارد. وردپرس بسیار سئو دوستانه است، اما با کمی کمک از Yoast SEO، می توانید سئوی وردپرس خود را در کمترین زمان انجام دهید. همچنین مطمئن شوید که یک شرکت میزبان معتبر را انتخاب کنید. یکی که انعطاف پذیر و مفید است.

3. وب سایت شما قابل اعتماد، امن و مطمئن است

هم موتورهای جستجو و هم کاربران به دنبال سیگنال هایی هستند که نشان دهنده اعتماد باشد. مواردی مانند توقف منظم ممکن است نشانه ای از نگهداری نامرتب باشد. وجود نماد قفل سبز رنگ می تواند به این معنی باشد که امنیت را جدی نمی گیرید. اما چرا این مهم است؟

بهترین نتیجه

موتورهای جستجو مانند گوگل می خواهند بهترین نتیجه ممکن را به جستجوگران بدهند. به طور فزاینده ای، اگر یک موتور جستجو به ادعاهای شما شک کند، یا اگر از «متخصصان» کلی برای تأیید محتوای خود استفاده کنید، موتورهای جستجو محتوای شما را نشان نمی دهند. در عوض، آنها نتیجه ای را انتخاب می کنند که ثابت شده است که یک نتیجه خوب و قابل اعتماد است. به همین دلیل است که باید روی قابلیت اعتماد خود در همه سطوح، هم فنی و هم در محتوا کار کنید.

امن برای بازدید کنندگان

علاوه بر این، سایت شما باید یک پناهگاه امن برای بازدیدکنندگان باشد. شما باید امنیت خود را مرتب کنید. سایت هک شده شما را به جایی نمی رساند! و جلوگیری از هک شدن سایت آسانتر از رفع آن است. از نرم افزارهای به روز استفاده کنید، SSL خود را مرتب کنید، رمزهای عبور قوی ایجاد کنید و از ابزارهایی مانند Cloudflare برای محافظت از سایت خود در برابر حملات DDoS استفاده کنید.

4. وب سایت شما دارای طراحی عالی و UX فوق العاده ای است

آیا وب سایت شما باید زیبا باشد؟ بیایید صادق باشیم، زیبایی در چشم بیننده است. با طراحی خود همه را راضی نخواهید کرد. با این حال، شما باید یک طراحی وب سایت ایجاد کنید که اهداف تعیین شده را برآورده کند. به عنوان مثال، پیام شما باید واضح و بلند باشد. طراحی همچنین باید بر روی برند و به خوبی فکر شده باشد. اما مهمتر از آن، سایت شما باید برای همه واضح و آسان باشد. در دسترس بودن چیزی نیست که شما باید روی آن کوتاهی کنید.

همچنین باید تجربه کاربری را در نظر بگیرید. چیزی که نه تنها به نظر می رسد، بلکه به احساس آن نیز می پردازد. این در مورد ارائه یک تجربه لذت بخش به کاربران است. چیزی که به یاد خواهند آورد این بدان معناست که این UX خوب نیست که به کاربران اجازه دهید برای بارگذاری صفحات شما مدت طولانی منتظر بمانند، یا آنها را ناامید کنید زیرا به لطف طرح رنگ شما نمی توانند متن سایت شما را بخوانند یا به دلیل اینکه نمی توانند دکمه های تلفن همراه شما را بزنند. سایت. از خود بپرسید: چگونه می توانم هر گونه ناامیدی احتمالی در وب سایت خود را به شادی تبدیل کنم؟

و کاربران خوشحال ممکن است قصد خرید بالاتری داشته باشند، بنابراین آن CTA ها را مرتب کنید!

5. سایت شما دارای محتوای بسیار جذاب و کاربر محور است

کاربر محور باشید نه شرکت محور. محتوای خوب به کاربران شما کمک می کند تا به اهداف خود برسند. اما شما می خواهید این محتوا را در لحظه مناسب ارائه دهید، در حالی که اهداف کسب و کار خود را محکم در نظر داشته باشید. برای انجام این کار، همانطور که قبلا ذکر کردم، باید کاربر خود را از درون بشناسید. مخاطبان خود را درک کنید، رفتار آنها را درک کنید و محتوای خود را روی آن متمرکز کنید. محتوایی که ارائه می‌دهید باید با استفاده از زبانی که کاربران شما به خوبی می‌دانند، واضح و قابل درک باشد. سعی کنید چیزی منحصر به فرد را روی میز بیاورید. تحقیق را انجام دهید و گزارش اصلی را ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: آینده وبلاگ نویسی در دنیایی با وسواس ویدئویی »

6. سایت شما سازگار با موبایل است (یا بهتر است بگوییم، ابتدا برای موبایل طراحی شده است)

در چند سال گذشته، ترافیک موبایلی همواره در حال رشد و افزایش بوده است. اگر سایت شما در حال حاضر سازگار با موبایل نیست، باید واقعا به آن دسترسی داشته باشید. و فراموش نکنید که روی سئوی موبایل خود کار کنید. با این حال، اگر سایت شما برای مدتی موبایل پسند بوده است، زمان آن رسیده است که ابتدا به ساخت سایت بعدی خود برای موبایل بپردازید.

این یک مفهوم جدید نیست، اما بیشتر سایت‌ها هنوز در ابتدا به صورت دسکتاپ توسعه می‌یابند. پس از طراحی نمای دسکتاپ، طراح آن را به اندازه موبایل کم می کند، و اغلب در طول مسیر اصالت و تازگی خود را از دست می دهد. اتخاذ یک طرز فکر برای موبایل اول به شما کمک می کند تا روی کارهایی که کاربران باید بتوانند در سایت موبایل شما انجام دهند تمرکز کنید. این به تمیز کردن درهم و برهمی کمک می کند و اغلب به شما امکان می دهد یک طراحی مینیمال و کاملا متمرکز داشته باشید. کمتر است بیشتر، یادتان هست؟

7. سایت شما می تواند مستقیماً با موتورهای جستجو صحبت کند

برای سال‌ها، موتورهای جستجو سعی می‌کردند محتوای صفحات را بخوانند تا مشخص کنند آن صفحه در مورد چیست. آنها به آن محتوا نیاز دارند تا بتوانند پرس و جوی جستجو را با صفحات نمایه شده ای که بهترین پاسخ را به این پرس و جو می دهند مطابقت دهند. به نظر می رسد که درک واقعی اینکه چیزی در یک صفحه چیست یا معنی دارد، سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، به خصوص برای ماشین ها. موتورهای جستجو برای کشف معنای واقعی عناصر در یک صفحه به راهنمایی کمی نیاز دارند. داده های ساختار یافته را در قالب طرحواره وارد کنید.

قدرت طرحواره

Schema به نوعی مانند یک مترجم برای موتورهای جستجو است. این عناصر را در یک صفحه توصیف می کند، بنابراین موتورهای جستجو اکنون می توانند با اطمینان بگویند که یک بررسی یک بررسی است و یک دستور غذا یک دستور غذا است. در عوض، از آنجایی که گوگل در مورد محتوای شما بسیار مطمئن است، علامت گذاری این عناصر می تواند منجر به نتایج غنی در صفحات نتایج جستجو شود. این شامل چرخ فلک‌ها، اطلاعات تغذیه‌ای برای دستور العمل‌ها، رتبه‌بندی ستاره‌ها، پرسش‌های متداول کشویی، جعبه‌های نحوه حرکت در تلفن همراه و موارد دیگر می‌شود. داده‌های ساختاریافته یکی از حوزه‌هایی است که موتورهای جستجو منابع زیادی را در این روزها صرف می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که از آن استفاده کنید.

ما متوجه این موضوع شدیم و یک چارچوب Schema کامل و کاملاً قابل گسترش در Yoast SEO ایجاد کردیم. این پیاده‌سازی داده‌های ساختاریافته یک نمودار کامل برای سایت شما ایجاد می‌کند، بنابراین موتورهای جستجو نه تنها معنی همه چیز را می‌دانند، بلکه می‌دانند چگونه همه چیز به تصویر بزرگ‌تر مرتبط است. علاوه بر این، Yoast SEO دارای چند بلوک داده ساختاریافته است و ما در حال کار بر روی افزودن موارد بیشتر در آینده هستیم.

پس چه چیزی باعث ایجاد یک وب سایت خوب می شود؟

چیزهای زیادی برای ساختن یک وب سایت خوب وجود دارد. این چیزی فراتر از خرید یک دامنه، گرفتن میزبان تصادفی، نصب وردپرس و انتخاب موضوعی است که به نظر جالب می رسد. وقتی آن را رها می کنید، خود را برای شکست آماده می کنید. برای درست کردن کارها باید برنامه ریزی کنید. شما به یک استراتژی نیاز دارید – که احتمالاً مهمترین عنصر یک وب سایت خوب است.

اینها برخی از مهم ترین عناصری هستند که باید هنگام توسعه یا بهبود سایت خود روی آنها تمرکز کنید. البته، این یک لیست جامع نیست، بنابراین می‌خواهم از شما بپرسم: نقطه کانونی شماره یک شما برای ایجاد یک وب‌سایت خوب چیست؟

به خواندن ادامه دهید: 4 نکته برای بهبود سریع سایت خود در شرایط فعلی »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور