گوگل 400 میلیارد پوند تقویت اقتصادی از هوش مصنوعی در بریتانیا را پیش بینی می کند

گزارش جدید به سفارش گوگل تخمین می زند که فناوری های هوش مصنوعی می تواند تا سال 2030 بیش از 400 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا اضافه کند.

این گزارش که توسط موسسه مشاوره Public First گردآوری شده است، تجزیه و تحلیل می کند که چگونه ابزارها و خدمات گوگل باعث افزایش بهره وری، افزایش دسترسی افراد دارای معلولیت به مشاغل و ارائه آموزش مهارت های دیجیتال به افراد می شود.

بهره وری از هوش مصنوعی

این تجزیه و تحلیل نشان داد که نوآوری‌های هوش مصنوعی گوگل و دیگران می‌تواند به طور متوسط ​​بیش از 100 ساعت در سال برای کارگر بریتانیایی صرفه‌جویی کند که بزرگترین سود از زمان ظهور جستجوی گوگل است.

این ابزارها به خودکارسازی بیشتر وظایف و گردش کار کمک می کنند و کارگران را آزاد می کنند. اما بسیاری از مشاغل توسط هوش مصنوعی تغییر خواهند کرد، نه حذف.

هوش مصنوعی می تواند سالانه بیش از 700000 ساعت در کارهای اداری برای پزشکان عمومی و معلمان صرفه جویی کند. این کاهش حجم کار می تواند کمبود کارکنان را کاهش دهد و بیش از 8 میلیارد پوند از منابع بخش دولتی را برای اهداف دیگر آزاد کند.

بهبود دسترسی از طریق هوش مصنوعی

فن‌آوری‌های کمکی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به بیش از یک میلیون معلول در بریتانیا کمک کند تا به نیروی کار بپیوندند یا دوباره بپیوندند و سالانه 30 میلیارد پوند به اقتصاد اضافه کنند. در حال حاضر افراد دارای معلولیت یک سوم کمتر در معرض اشتغال هستند.

فناوری‌های کمکی شامل رابط‌های مبتنی بر صدا، متن پیش‌بینی‌کننده و ابزارهای ترجمه هستند. آنها می توانند محاسبات را در دسترس تر کنند.

به عنوان مثال، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به طور خودکار زیرنویس هایی ایجاد کنند که می تواند توانایی افراد را برای ارتباط با دیگران و بازیابی استقلال بهبود بخشد.

آموزش مهارت های دیجیتال با هوش مصنوعی

آموزگاران هوش مصنوعی و دستیاران کدنویسی می توانند یادگیری مهارت های دیجیتال حیاتی را آسان تر کنند و بهره وری بریتانیا را سالانه 4.8 میلیارد پوند افزایش دهند.

حدود 35 درصد از مشاغل برای یافتن نامزدهایی با مهارت های دیجیتال قوی نیاز به کمک دارند، در حالی که 39 درصد از بیکاران می گویند فقدان سواد دیجیتال مانعی برای یافتن شغل است.

از سال 2015، گوگل بیش از 1 میلیون نفر را در بریتانیا از طریق برنامه های خود در زمینه مهارت های دیجیتال آموزش داده است.

صندوق نوآوری اجتماعی جدید برای هوش مصنوعی بریتانیا

صندوق نوآوری اجتماعی Google.org در زمینه هوش مصنوعی یک میلیون پوند بودجه را به کارآفرینان اجتماعی مستقر در بریتانیا که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند اختصاص می‌دهد تا به نفع جوامع خود باشند.

کارآفرینان منتخب از تیم شتابدهنده استارت‌آپ‌های Google کمک‌های نقدی، راهنمایی و پشتیبانی شتاب دریافت خواهند کرد.

کارآفرینان اجتماعی علاقه مند می توانند در وب سایت Social Tides ثبت نام کنند.

تحلیل و بررسی

بسیاری از دستاوردهای بهره وری و صرفه جویی در هزینه پیش بینی شده در گزارش Google از خودکارسازی کارهای معمول مانند زمان بندی، ورود داده ها و درخواست های خدمات مشتری ناشی می شود.

کار در سطح بالاتر که شامل استدلال، حل مسئله و خلاقیت است، به طور خودکار دشوارتر است و نیاز به قضاوت انسانی دارد.

این گزارش بر نیروی کار متمرکز است، اما به دقت بررسی نمی‌کند که چگونه هوش مصنوعی ممکن است بر حرفه‌ها، سطوح مهارت یا گروه‌های جمعیتی خاص تأثیر متفاوتی بگذارد.

صندوق نوآوری اجتماعی گوگل کمک های مالی و پشتیبانی برای پروژه های هوش مصنوعی با هدف کمک به جوامع ارائه خواهد کرد. با این حال، برخی از منتقدان استدلال می‌کنند که شرکت‌های بزرگ فناوری باید برای رسیدگی به مسائل اجتماعی که ممکن است فناوری‌هایشان بدتر یا تقویت شود، مانند انتشار اطلاعات نادرست یا ناامنی شغلی، اقدامات بیشتری انجام دهند.

اگرچه این صندوق می‌تواند تغییرات مثبتی را ایجاد کند، اما مسئولیت‌های گسترده‌تر گوگل در مورد هوش مصنوعی همچنان مورد بحث است.


منبع: گوگل
تصویر ویژه: مولی/شاتراستاک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور