گوگل خواستار بحث عمومی در مورد استفاده هوش مصنوعی از محتوای وب است

گوگل اعلام کرد امروز که در حال آغاز یک بحث عمومی در مورد توسعه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های جدید برای نحوه دسترسی و استفاده سیستم‌های هوش مصنوعی به محتوای وب‌سایت‌ها است.

در یک پست وبلاگی، گوگل می خواهد “استانداردهای فنی و اخلاقی را برای فعال کردن انتخاب ناشر وب و کنترل برای موارد استفاده از هوش مصنوعی و تحقیقاتی در حال ظهور” بررسی کند.

این اعلامیه پس از کنفرانس I/O اخیر گوگل صورت می گیرد، جایی که این شرکت در مورد محصولات جدید هوش مصنوعی و اصول هوش مصنوعی خود با هدف اطمینان از منصفانه، شفاف و پاسخگو بودن سیستم های هوش مصنوعی صحبت کرد.

در پست وبلاگ گوگل آمده است:

ما معتقدیم که همه از یک اکوسیستم محتوای پر جنب و جوش سود می برند. کلید این امر این است که ناشران وب انتخاب و کنترل معناداری بر محتوای خود داشته باشند و فرصت هایی برای کسب ارزش از مشارکت در اکوسیستم وب داشته باشند.

گوگل اذعان می کند که استانداردهای فنی مانند robots.txt تقریباً 30 سال پیش ایجاد شده و قبل از فناوری های مدرن هوش مصنوعی که می تواند داده های وب را در مقیاس وسیع تجزیه و تحلیل کند، توسعه یافته است.

Robots.txt به ناشران این امکان را می دهد که مشخص کنند موتورهای جستجو چگونه محتوای آنها را می خزند و فهرست می کنند. با این حال، مکانیسم‌هایی برای پرداختن به اینکه چگونه سیستم‌های هوش مصنوعی ممکن است از داده‌ها برای آموزش الگوریتم‌ها یا توسعه محصولات جدید استفاده کنند، ندارد.

Google از اعضای وب و جوامع هوش مصنوعی، از جمله ناشران وب، دانشگاهیان، گروه های جامعه مدنی و شرکای خود دعوت می کند تا به یک بحث عمومی در مورد توسعه پروتکل های جدید و دستورالعمل های اخلاقی بپیوندند.

گوگل بیان می کند:

ما می‌خواهیم این یک فرآیند باز باشد و امیدواریم که طیف گسترده‌ای از ذینفعان در مورد چگونگی ایجاد تعادل بین پیشرفت هوش مصنوعی با حریم خصوصی، آژانس و کنترل بر داده‌ها مشارکت کنند.»

این بحث نشان‌دهنده این است که فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند از داده‌های وب به روش‌های جدیدی استفاده کنند که چالش‌های اخلاقی را در مورد استفاده از داده، حریم خصوصی و تعصب ایجاد می‌کند.

با آغاز یک فرآیند باز، گوگل به دنبال راه حلی مشترک است که به منافع شرکت های فناوری و سازندگان محتوا می پردازد.

نتیجه این بحث‌ها می‌تواند نحوه تعامل و استفاده سیستم‌های هوش مصنوعی با داده‌های وب‌سایت‌ها را برای سال‌های آینده شکل دهد.

گوگل می‌گوید: «وب پیشرفت زیادی را امکان‌پذیر کرده است، و هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که بر روی این پیشرفت ایجاد کند. “اما ما باید آن را درست انجام دهیم.”

انتقاد از روش های جمع آوری داده های گوگل

اعلامیه گوگل در حالی منتشر می شود که با انتقادهایی مبنی بر میزان داده هایی که قبلاً از سراسر وب برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی و مدل های زبان خود جمع آوری کرده است، مواجه است.

این شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها در به‌روزرسانی خط‌مشی رازداری Google آمده است.

برخی از جامعه سئو استدلال می کنند که تلاش گوگل خیلی دیر شده است.

بری آدامز این اطلاعیه را در توییتر به سخره گرفت، گفتن:

“اکنون که ما قبلاً LLM های خود را در مورد تمام محتوای اختصاصی و دارای حق چاپ شما آموزش داده ایم، در نهایت به فکر این خواهیم بود که راهی به شما ارائه دهیم تا از هر یک از محتوای آینده خود برای استفاده برای ثروتمند کردن ما استفاده نکنید.”

برخی دیگر استدلال می کنند که گوگل باید کارهای بیشتری برای جمع آوری بازخورد در این فرآیند انجام دهد.

نیت هیک، یک بازاریاب مسافرتی، توییت کرد:

“شروع یک بحث” مستلزم این است که به طرف مقابل اجازه دهید چیزی بگوید. این فقط یک فرم ضبط ایمیل است. فیلدی برای ارائه بازخورد وجود ندارد. حتی یک پیام تأیید هم نیست.»

هوش مصنوعی به داده ها متکی است – اما چقدر زیاد است؟

سیستم‌های هوش مصنوعی برای عملکرد، بهبود و نفع جامعه به مقادیر زیادی داده نیاز دارند. با این حال، هرچه هوش مصنوعی به داده‌های بیشتری دسترسی داشته باشد، خطرات برای حریم خصوصی شخصی بیشتر می‌شود.

بین فعال کردن پیشرفت هوش مصنوعی و محافظت از اطلاعات افراد، مبادلات دشواری وجود دارد.

این بحث وجود دارد که آیا مردم باید بتوانند با استفاده از داده های رسانه های اجتماعی عمومی خود از هوش مصنوعی انصراف دهند. برخی می گویند افراد باید داده های خود را کنترل کنند، در حالی که برخی دیگر می گویند این پیشرفت هوش مصنوعی را کند می کند.

هر دو طرف استدلال‌های معتبری ارائه می‌کنند، و ما از اجماع بر سر رویکرد سیاستی درست فاصله داریم.

با نگاه به آینده

فراخوان گوگل برای بحث، گامی در مسیر درست است، اما این شرکت باید بازخوردهایی را که دریافت می‌کند، دنبال کند.

گوگل در مواجهه با این چالش ها تنها نیست. هر شرکت فناوری که هوش مصنوعی را توسعه می دهد به داده های جمع آوری شده از وب متکی است. بحث باید شامل کل صنعت فناوری باشد، نه فقط گوگل.


تصویر ویژه: JDres/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور