چرا دسترسی مهم است (در زمان هوش مصنوعی) • Yoast

امروزه راه اندازی وبلاگ آسان است. به سادگی به ابزار انتخابی هوش مصنوعی مولد خود بروید، یک اعلان وارد کنید، و شما آماده هستید. اما آیا واقعا به همین سادگی است؟ اسپویلر: نه محتوای تولید شده به اندازه چیزی که خودتان نوشته اید اصلی نیست. و یک چیز دیگری وجود دارد که هوش مصنوعی به آن توجه نمی کند: دسترسی.

با بیش از 100 میلیون کاربر، ChatGPT یک ابزار هوش مصنوعی است که اکثر مردم آن را می شناسند و از آن استفاده می کنند. و فهمیدن دلیل آن آسان است: در عرض چند ثانیه، می توانید یک نویسنده محتوا نیز باشید. نیازی به استخدام افراد دیگر نیست، به این معنی که شما می توانید پول ارزشمند خود را برای جنبه های دیگر کسب و کار خود خرج کنید.

جز این نیست واقعا چگونه کار می کند. کامپیوتر انسان نیست مخاطب شما را آنطور که شما می شناسید نمی شناسد. ممکن است بخواهید برای افراد بین 18 تا 25 سال که به بازی علاقه دارند صدایی باریک و قابل ارتباط داشته باشد، اما این متن چقدر ظریف خواهد بود؟

تصویر مرد میانسالی که یک اسکیت برد حمل می کند و کلاهی به عقب بر سر دارد.  متن روی تصویر می گوید: بچه های همکار چطوری؟

علاوه بر این، یک چیز وجود دارد که ابزارهای هوش مصنوعی مولد نمی توانند به شما کمک کنند: دسترسی.

مخاطبان خود را بشناسید – نه، واقعاً

آیا می دانستید 1.3 میلیارد نفر معلولیت دارند؟ این 16 درصد از جمعیت جهان است. شانس حداقل است مقداری از مخاطبان شما نیز معلولیت دارد. پس آیا آنها را در نظر گرفته اید؟

زیرا، اجازه دهید با آن روبرو شویم، ابزارهای هوش مصنوعی این کار را نکرده اند. ChatGPT یک عامل شناخته شده سوگیری است و سایر ابزارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها خود را به تنوع اهمیت نمی دهند، زیرا انسان نیستند. اما تو هستی. بنابراین، به من بگویید: چند نفر از مخاطبان شما دچار اختلال بینایی هستند؟ چند نفر کوررنگی هستند؟ میدونی؟ و شاید مهمتر از آن، آیا برایتان مهم است؟

چرا دسترسی مهم است

یک عنوان جایگزین می تواند «چرا باید به دیگران اهمیت دهید»، زیرا این همان چیزی است که خلاصه می شود. آیا می خواهید افراد دیگر به همان اطلاعاتی که شما دسترسی دارید دسترسی داشته باشند؟ سپس، باید تلاش کنید تا سایت، وبلاگ و محصول خود را برای همه در دسترس قرار دهید.

اگر این دلیل کافی نیست، پس به سود خود فکر کنید. کلیک های شما ترافیک شما اگر قبلاً به افراد دارای معلولیت یا نقص بینایی رسیدگی نکرده‌اید، آنها اساساً یک بازار دست‌نخورده هستند. برای مثال افرادی را در نظر بگیرید که کوررنگ هستند و نمی توانند از محصول شما استفاده کنند. با تمرکز بر قابلیت دسترسی، یک برنامه یا محصول ایجاد خواهید کرد هر کس می توانید استفاده کنید. این فوق العاده نیست؟

نمی تونی هر دو رو داشته باشی؟

من آن را دریافت می کنم. زمان پول است و با استفاده از ابزارهای مولد، در هر دو صرفه جویی می کنید. پس اصلا امیدی نیست؟ اگر به محتوا نگاه می کنیم، پاسخ این است: بله، ولی. می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای آسان‌تر کردن نوشتن محتوا استفاده کنید. ولی شما باید از آنها فقط به عنوان ابزار استفاده کنید.

بیایید اینگونه به قضیه نگاه کنیم: با نوشتن محتوا، هوش مصنوعی مولد در زمان شما صرفه جویی می کند. برای نوشتن یک پاراگراف مجبور نخواهید بود که موضوعات پست وبلاگ را مطرح کنید. درعوض، زمان بیشتری برای بررسی و ویرایش و اطمینان از اینکه محتوای شما برای افراد دارای معلولیت آسان است، خواهید داشت. این یک برد-برد است، اینطور نیست؟

چند نکته سریع

فرض کنید یک پست وبلاگ ایجاد کرده اید. اکنون، می‌خواهید مطمئن شوید که خواندن آن برای افرادی که مثلاً از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند، آسان است. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • جملات خود را کوتاه نگه دارید. اگر جملات شما کوتاه باشد، پیگیری نکته ای که می خواهید بیان کنید آسان تر است. بین 20 تا 25 کلمه عالی است.
  • از کلمات اختصاری استفاده نکنید یا اختصارات صفحه‌خوان‌ها آن‌ها را مانند یک انسان نمی‌خوانند. حرف به حرف آنها را هجی می کنند. اگر برای کسب و کار خود می نویسید، ممکن است مشکلی نباشد، زیرا اگر آن را بنویسید حرفه ای تر به نظر می رسد.
  • مطمئن شوید که تصاویر دارای Alt-Text یا Alt Tags هستند. زیرا این چیزی است که صفحه خوان ها با صدای بلند خواهند خواند. بنابراین، از اطلاعات واقعی و دقیق برای توصیف تصاویر وبلاگ و سایت خود استفاده کنید.

اگر به نکات بیشتری نیاز دارید، پستی داریم که در مورد نحوه نوشتن متن های جایگزین خوب بحث می کند. این پست در مورد رسانه های اجتماعی است، اما اطلاعات برای سایت و وبلاگ شما نیز مفید است.

نتیجه گیری: به هوش مصنوعی قدرت زیادی ندهید

در حقیقت، مشکل ابزارهای هوش مصنوعی این است که مردم چقدر به آنها قدرت می دهند. قبلاً گفته‌ایم، و باز هم می‌گوییم: آنها هستند ابزار. شما قرار است از آنها به نفع خود استفاده کنید، اجازه ندهید آنها مانند یک رومبا بیداد کنند و اعتماد کنید که خانه شما را تمیز نگه می دارند.

از آنجا که دقیقاً مانند Roomba در تمیز کردن گوشه ها خوب نیست (زیرا یک دایره است)، ابزارهای هوش مصنوعی مولد نمی توانند متنوع و شخصی ایجاد کنند، و محتوای قابل دسترس شما باید حداقل بخشی از کارها را خودتان انجام دهید. و به ما اعتماد کنید، ارزشش را دارد!

بیشتر بخوانید: آیا با هوش مصنوعی مولد چاله خود را حفر می کنیم؟ »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور