چرا باید به سبز بودن وب سایت خود اهمیت دهید • Yoast

اگر صاحب یک وب سایت هستید یا به فکر ایجاد آن هستید، باید به ردپای زیست محیطی خود توجه داشته باشید. زیرا صنعت فناوری نقش بزرگی در بحران آب و هوای فعلی دارد. با مراکز داده، عملیات تولیدی بزرگ و مقادیر عظیم زباله های الکترونیکی، تقریباً 4 درصد از انتشار CO2 جهانی را به عهده دارد. که به اندازه کافی تکان دهنده، شبیه به صنعت سفر است. و این تعداد فقط در حال افزایش است! بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید تا وب سایت خود را سبزتر کنید؟

امروزه همه افراد حداقل یک دستگاه دیجیتال دارند. بسیاری از ما صاحب تعداد زیادی هستیم. و تعداد همچنان در حال افزایش است. بر اساس گزارش سالانه اینترنت سیسکو، ما در سال 2023 صاحب 29.3 میلیارد دستگاه شبکه خواهیم شد، که مقدار مضحکی از محصولاتی است که باید تولید شوند.

و کارخانه‌های مورد نیاز برای تولید دستگاه‌های ما فقط به دلیل انتشار گازهایشان بر محیط‌زیست تأثیر منفی نمی‌گذارند. عواملی مانند تخریب زمین، از بین رفتن تنوع زیستی و مصرف آب نیز نقش دارند. به عنوان مثال، این صنعت برای تولید تنها یک گوشی هوشمند از 12760 لیتر آب (که برابر با 3190 گالن است) استفاده می کند.

ظهور مراکز داده

داستان تنها زمانی تلخ تر می شود که به مراکز داده نگاه می کنیم. زیرا هرچه از دستگاه های دیجیتالی بیشتری استفاده کنیم، ترافیک داده های جهانی ما بیشتر خواهد شد. به منظور همگام شدن با این ترافیک، مراکز داده جدید هر ساله ساخته و گسترش می‌یابند. و اگرچه آنها در حال حاضر تنها 1 درصد از برق جهان را مصرف می کنند، انتظار می رود که مراکز داده در سال 2025 حدود 20 درصد مصرف کنند.

زمان اقدام فرا رسیده است

تغییرات آب و هوایی یک تهدید جدی است. اگر نمی خواهیم چند سال دیگر دنیای ما غیر قابل سکونت شود، باید اقدام کنیم. خوشبختانه، چندین کار وجود دارد که می توانید برای بهبود ردپای کربن وب سایت خود انجام دهید. قبل از شروع، خوب است بررسی کنید که اکنون وب سایت شما چقدر سبز است. می توانید از یک ماشین حساب آنلاین ردپای کربن مانند Website Carbon Calculator استفاده کنید.

با مسدود کردن ربات های بد در انرژی صرفه جویی کنید

این یکی بزرگ است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ربات‌ها در هنگام خزیدن در سایت شما انرژی صرف می‌کنند. و آنها سایت شما را چندین بار در روز و اغلب در مواقعی که نیازی نیست می خزند. در واقع آنقدر زیاد است که ربات ها حدود 30 درصد از ترافیک روزانه اینترنت را تشکیل می دهند!

به همین دلیل است که باید ربات های غیر ضروری را شناسایی کرده و آنها را از سایت خود بلاک کنید تا زمانی که سرور شما را درخواست می کنند، سرور شما پاسخ نمی دهد. در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید کرد شما می توانید ربات های بد را با مسدود کردن محدوده فردی یا کل IP هایی که ترافیک غیرمعمول از آنجا می آید مسدود کنید. یا می توانید از یک راه حل مدیریت ربات مانند Cloudflare استفاده کنید.

کاهش ترافیک ربات

چه در مورد ربات های شما نکن می خواهید بلاک کنید؟ کاهش ترافیک آنها همچنان مفید است. به عنوان مثال، در هر روز، خزنده های گوگل می توانند 10000 بار از وب سایت Yoast بازدید کنند. در طول این بازدیدها، آنها فقط 4500 URL منحصر به فرد را می خزند، به این معنی که انرژی زیادی برای خزیدن URL های تکراری تلف می شود.

و این فقط ربات های گوگل نیستند که از ما بازدید می کنند. ربات هایی از سایر موتورهای جستجو، خدمات دیجیتال، ربات های تجاری و غیره وجود دارند و ما نمی خواهیم اینقدر انرژی را هدر دهیم! به همین دلیل ما ویژگی بهینه سازی خزیدن را ایجاد کردیم که URL ها، فیدها و دارایی های غیر ضروری را از سایت وردپرس شما حذف می کند. این به ربات‌ها کمک می‌کند تا سایت شما را به‌طور مؤثرتری بخزند و بازدیدشان را کاهش دهند. به عبارت دیگر: شما در حال صرفه جویی در انرژی هستید!

میزبان سبز، وب سایت سبز

شما همچنین می توانید با انتخاب ارائه دهنده هاست مناسب، ردپای کربن وب سایت خود را کنترل کنید. زیرا 48 درصد از کل انرژی مصرف شده توسط اینترنت (و وب سایت شما) در یک مرکز داده مصرف می شود. بنابراین اگر یک ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کنید که به طور فعال انرژی های تجدیدپذیر را برای مراکز داده خود خریداری کند، انتشار کربن به مراتب کمتری خواهید داشت.

مثل GameSpot نباشید

با تمام این مراحل برای سبزتر کردن وب سایت شما، جای تعجب است که بسیاری از شرکت های بزرگ هنوز سایت های “کثیف” دارند. به عنوان مثال GameSpot را در نظر بگیرید که یک سایت خبری در مورد بازی های ویدیویی است. GameSpot بیشترین CO2 را در هر بازدید در سال گذشته تولید کرد. آنها همچنین برای انرژی تولید شده در سال که بیش از 550000 گرم CO2 است در رتبه دوم قرار گرفتند. معنی: برای جبران کربن منتشر شده توسط وب سایت GameSpot، 26 درخت در سال تمام طول می کشد.

صفحه اصلی GameSpot

نمونه ای از سایت سبز

اکنون که درباره “کثیف ترین” سایت بحث کردیم، بیایید تمیزترین و سبزترین سایت را بررسی کنیم: گوگل. آنها تنها 5480 گرم در سال تولید می کنند. وقتی هدف خالص صفر آنها را در سال 2030 در نظر بگیرید، تعجب آور نیست. تلاش‌های پایداری Google از یادگیری ماشینی برای کمک به خنک کردن مراکز داده تا ترموستات‌های هوشمندی که انرژی خانه را حفظ می‌کنند، متغیر است. و گوگل با مسیریابی زیست محیطی خود در Google Maps که مسیری با کمترین میزان کربن را در اختیار کاربران قرار می دهد، انتشار گازهای گلخانه ای را بیش از 500000 تن کاهش داده است. که معادل خروج 100000 خودروی سوخت سوز از جاده است.

صفحه اصلی گوگل

افکار پایانی: همین الان شروع کنید!

توصیه ما؟ الان شروع کن. زیرا هر چه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بیشتر طول بکشد، آسیب بیشتری به محیط زیست خود وارد می کنیم. به همین دلیل Yoast ویژگی بهینه سازی خزیدن را معرفی کرد. زیرا ما نیز می خواهیم به هدف خالص صفر گوگل کمک کنیم. بنابراین از افزونه ما برای سبزتر کردن وب سایت خود استفاده کنید و هر کاری که می توانید انجام دهید، هر چقدر هم که کوچک باشد. زیرا اقدامات کوچک می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور