هند در نظر دارد زیرساخت هوش مصنوعی مستقل بسازد – گزارش | دانش مرکز داده

طبق گزارش رسانه ها، هند در راستای تمرکز خود بر ایجاد زیرساخت های عمومی دیجیتال (DPI)، اکنون امیدوار است که زیرساخت هوش مصنوعی مستقل خود را ایجاد کند.

ما مصمم هستیم که باید هوش مصنوعی مستقل خود را داشته باشیم. می‌توانیم دو گزینه را انتخاب کنیم. یکی این است که بگوییم تا زمانی که یک اکوسیستم هوش مصنوعی در هند وجود دارد، خواه توسط گوگل، متا، استارت‌آپ‌های هندی و شرکت‌های هندی هدایت شود. راجیو چاندراسخار، وزیر الکترونیک الکترونیک، در یک رویداد اخیر گفت: ما باید از این بابت خوشحال باشیم. اما مطمئناً فکر نمی کنیم که کافی باشد.

گزارش رسانه‌ها همچنین حاکی از آن است که هند همزمان با توسعه استراتژی خود، به ابتکارات اتخاذ شده توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی نیز توجه خواهد کرد. دولت هند امیدوار است از این فناوری برای توسعه موارد استفاده برای توسعه اجتماعی و اقتصادی استفاده کند.

این ایده همچنین توسط آرویند کریشنا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل IBM، در سفر اخیر خود به هند مطرح شد. کریشنا به یک روزنامه ملی هند گفت: «من کاملاً معتقدم که هر کشوری باید از قابلیت‌های مستقلی در زمینه هوش مصنوعی، از جمله مدل‌های زبان بزرگ برای هوش مصنوعی برخوردار باشد.

هند قبلاً اقداماتی را در این راستا آغاز کرده است. وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات پیش‌نویسی از خط‌مشی چارچوب حاکمیت داده‌های ملی را منتشر کرد که در آن ایجاد یک پلت‌فرم مجموعه داده‌ها را پیشنهاد می‌کند که شامل مجموعه‌های داده غیرشخصی و ناشناس از نهادهای دولتی مرکزی است که داده‌های شهروندان هندی را جمع‌آوری می‌کنند. سپس داده های غیر شخصی در اختیار استارت آپ ها و سازمان های تحقیقاتی قرار می گیرد.

این سیاست امیدوار است که تغییراتی در سیستم جمع‌آوری داده‌های دولت برای بهبود حاکمیت و تقویت اکوسیستم استارت‌آپ در این حوزه ایجاد کند. دولت همچنین در حال بررسی این گزینه است که از شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک بخواهد داده های شخصی ناشناس را با پایگاه داده دولت به اشتراک بگذارند.

چندین کشور دیگر بر روی ایجاد شایستگی در هوش مصنوعی تمرکز می کنند. به عنوان مثال، سنگاپور اخیراً استراتژی هوش مصنوعی ملی خود (NAIS 2.0) را برای توسعه اکوسیستم هوش مصنوعی خود راه اندازی کرده است.

موفقیت های گذشته DPI

در چند سال گذشته، هند بر ایجاد زیرساخت دیجیتال داخلی تمرکز کرده است. پروژه‌های DPI عظیمی مانند Aadhaar و Unified Payment Interface (UPI) ساخته است که در حال حاضر مورد توجه جهانی قرار گرفته‌اند. Aadhaar یک هویت مبتنی بر بیومتریک را برای همه شهروندان هندی فراهم می کند، در حالی که UPI یک پلت فرم پرداخت است که بسیار محبوب شده است. در اوایل سال جاری، هند برای اولین بار معاملاتی به ارزش بیش از 10 میلیارد روپیه هند (119 میلیون دلار آمریکا) در یک ماه ثبت کرد.

اخیراً، این کشور مخزن زیرساخت عمومی دیجیتال جهانی (GDPIR) را راه اندازی کرد تا منابع و بینش اعضای G20 را برای طراحی و ساخت DPI جمع آوری کند. از هم‌اکنون، GDPIR کدها و بهترین شیوه‌ها را از 54 DPI گرد هم می‌آورد که هند در 12 مورد از آنها مشارکت دارد.

اکنون، هند می‌خواهد این موفقیت را با ایجاد یک پلتفرم داخلی برای هوش مصنوعی پیش ببرد که به آن کمک می‌کند تا وابستگی خود را به غول‌های فناوری جهانی کاهش دهد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور