نحوه فعال کردن قطعه لحظه های کلیدی در جستجوی گوگل

بیاموزید که چگونه قطعه‌های لحظات کلیدی را در جستجوی Google فعال کنید، که به جستجوگران اجازه می‌دهد به بخش خاصی از ویدیویی که به آن علاقه دارند بپرند.

آخرین قسمت گوگل از سری گفتگوهای لایتنینگ خود در یوتیوب به موضوع فعال کردن لحظات کلیدی می پردازد.

راه‌های مختلفی را که می‌توانید با شناسایی دستی کلیپ‌های مهم یا اجازه دادن به Google برای یافتن خودکار لحظات کلیدی، این ویژگی جستجو را برای محتوای ویدیویی فعال کنید، بررسی می‌کند.

ابتدا بیایید به این بپردازیم که چه لحظات کلیدی هستند و سپس نحوه فعال کردن آنها را بررسی خواهیم کرد.

لحظات کلیدی ویدیو چیست؟

لحظات کلیدی راهی برای کاربران است تا مستقیماً به نقطه‌ای در یک ویدیو بپیوندند که بیشترین ارتباط را با درخواست آنها دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

در جستجوی Google، لحظات کلیدی می توانند در کنار یک نتیجه ویدیویی ظاهر شوند، همانطور که در تصویر ویژه این مقاله مشاهده می شود.

برای هر لحظه کلیدی در ویدیو خواهید دید:

  • مهر زمانی که نشان می دهد آن لحظه از کجا شروع می شود.
  • برچسبی که توصیف می کند در آن لحظه چه اتفاقی می افتد.
  • تصویر کوچکی از آن لحظه در ویدیو.

وقتی روی یک لحظه کلیدی کلیک می‌کنید و در صفحه ویدیو قرار می‌گیرید، آن ویدیو از لحظه خاصی که انتخاب کرده‌اید شروع به پخش می‌کند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

این ویژگی در نتایج جستجوی موبایل و دسکتاپ ظاهر می شود.

با این حال، لحظات کلیدی خواهد بود فقط برای نتایجی که در آن یک ویدیو نمایش داده می شود اصلی محتوای موجود در صفحه

برای صفحاتی که ویدیوها را با محتوای دیگر ترکیب می‌کنند، مانند یک مقاله خبری یا یک صفحه محصول تجارت الکترونیک، ظاهر نمی‌شوند.

نحوه فعال کردن لحظات کلیدی

با تنظیم مناسب، Google می‌تواند به‌طور خودکار لحظات کلیدی ویدیوی شما را شناسایی و نمایش دهد. یا می توانید انتخاب کنید که خودتان آنها را به صورت دستی برچسب بزنید.

دو راه برای فعال کردن لحظات کلیدی وجود دارد:

  • نشانه گذاری SeekToAction: به Google اجازه می دهد تا لحظات کلیدی ویدیوهای شما را به صورت خودکار شناسایی کند.
  • نشانه گذاری کلیپ: به شما امکان می دهد لحظات کلیدی ویدیوهای خود را به صورت دستی شناسایی کنید.

توجه داشته باشید که گوگل لحظات کلیدی را که به صورت دستی شناسایی می شوند اولویت بندی می کند.

اگر به هیچ وجه نمی‌خواهید لحظات کلیدی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از تگ nosnippet انصراف دهید.

به Google اجازه دهید لحظات کلیدی را به صورت خودکار شناسایی کند

می‌توانید با اطمینان از دسترسی Google به فایل‌های محتوای ویدیوی شما و با افزودن نشانه‌گذاری Schema.org به صفحات خود، لحظات کلیدی خودکار را تنظیم کنید.

برای تجزیه و تحلیل ویدیوهای شما، Google باید بتواند فایل های محتوا را واکشی کند.

از ویژگی url محتوا در نشانه گذاری VideoObject Schema.org برای شناسایی آدرس فایل ویدیویی استفاده کنید.

مطمئن شوید که Googlebot می تواند به فایل دسترسی داشته باشد و فرمت آن پشتیبانی شده باشد.

لحظات کلیدی گوگلاسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، نوامبر ۲۰۲۱

به منظور پشتیبانی از لحظات کلیدی، نشانی‌های وب صفحه ویدیو باید از پارامتری پشتیبانی کنند که بازپخش را از چند ثانیه خاص در ویدیو شروع می‌کند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

گام بعدی اضافه کردن نشانه گذاری SeekToAction است، اما به خاطر داشته باشید که اگر Google نتواند از ابتدا فایل را واکشی کند، نشانه گذاری تاثیری نخواهد داشت.

افزودن نشانه گذاری SeekToAction به Google می گوید که تعداد ثانیه ها را در URL شما کجا درج کند.

لحظات کلیدی گوگلاسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، نوامبر ۲۰۲۱

برای اطلاعات بیشتر در مورد نشانه گذاری SeekToAction، ببینید:

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

این نشانه گذاری فقط برای ویدیوهای میزبانی شده در دامنه شما ضروری است. برای ویدیوهای میزبانی شده در سایت های شخص ثالث مانند YouTube ضروری نیست.

وقتی این نشانه‌گذاری در جای خود باشد، Google از سیگنال‌های مختلفی برای جستجوی لحظات کلیدی در ویدیوها استفاده می‌کند، مانند:

  • تشخیص گفتار: گوگل کلماتی را که در یک ویدیو گفته می شود تجزیه و تحلیل می کند تا موضوعات کلیدی مورد بحث را استنتاج کند.
  • تشخیص نوری کاراکتر: Google به دنبال متنی است که در داخل ویدیو نمایش داده می شود و ممکن است بخش های مهمی از ویدیو را نشان دهد.
  • سیگنال های بصری: در موارد محدودی ممکن است Google از سیگنال‌های بصری برای درک آنچه در یک ویدیو می‌گذرد استفاده کند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

لحظه های کلیدی را به صورت دستی شناسایی کنید

برای ویدیوهایی که در دامنه خودتان میزبانی می‌شوند، می‌توانید لحظات کلیدی را به صورت دستی با استفاده از نشانه‌گذاری کلیپ تعریف کنید.

لحظات کلیدی گوگلاسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، نوامبر ۲۰۲۱

در داخل Video Object نشانه گذاری Schema.org می توانید از آن استفاده کنید hasPart ویژگی برای تعیین هر لحظه به عنوان یک کلیپ.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

برای هر کلیپ یک نام برای برچسب گذاری آنچه در آن لحظه اتفاق می افتد، انتخاب کنید و زمان شروع و پایان کلیپ را درج کنید.

درست مانند نشانه گذاری SeekToAction، URL های صفحه شما باید از پارامترهایی پشتیبانی کنند که پخش ویدیو را از یک مهر زمانی خاص در داخل ویدیو شروع می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فعال کردن لحظات کلیدی، ویدیوی کامل گوگل را در زیر مشاهده کنید.


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، نوامبر ۲۰۲۱.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور