مایکروسافت موافقت می کند RiskIQ شرکت امنیت سایبری را به دست آورد

کتی روف و دینا باس (بلومبرگ) – شرکت مایکروسافت گفت که توافق کرده است که RiskIQ ، یک سازنده نرم افزار امنیتی را خریداری کند ، زیرا غول فناوری در تلاش است محصولات خود را گسترش دهد و در میان موج حملات سایبری جهانی از مشتریان بهتر محافظت کند.

این شرکت معامله را روز دوشنبه در وب سایت خود اعلام کرد و شرایط را فاش نکرد. بلومبرگ روز یکشنبه با استناد به اشخاصی که با این موضوع آشنا بودند ، خرید را گزارش کرد. مایکروسافت بیش از 500 میلیون دلار پول نقد برای این شرکت پرداخت کرده است ، یکی از افرادی که از ذکر نام وی در مورد مسائل محرمانه خودداری کرد ، گفت.

RiskIQ مستقر در سانفرانسیسکو برای شناسایی تهدیدات امنیتی ، به مشتریان کمک می کند تا درک کنند که کجا و چگونه می توانند به شبکه های پیچیده شبکه ها و دستگاه های شرکت حمله کنند. بر اساس وب سایت این شرکت ، مشتریان این شرکت شامل Facebook Inc.، BMW AG، American Express Co. و خدمات پستی ایالات متحده هستند.

به گفته Crunchbase ، RiskIQ به دلیل گزارش سالانه خود در زمینه امنیت موسوم به “دقیقه اینترنت شیطان” 83 میلیون دلار از شركت هایی مانند Summit Partners و Battery Ventures جمع آوری كرده است. در سال 2009 تاسیس شد.

مایکروسافت برای محافظت از ماشین های منفرد و شناسایی حملات به شبکه ها ، ویژگی های امنیتی را به محصولات از جمله ویندوز و سرویس های ابری Azure خود اضافه کرده است. این شرکت همچنین پرسنلی را اضافه كرده است كه محصولات خود مایکروسافت را برای آسیب پذیری تحقیق می كنند ، به مشتریان كمك می كنند تا پس از یك حمله سایبری پاك شوند و آزمایشگاهی به نام Microsoft Threat Intelligence Center را اداره می كنند كه از نزدیك هكرهای دولت های ملی را ردیابی می كند.

این سازنده نرم افزار همچنین چندین شرکت را برای توسعه قابلیت های امنیتی خود خریداری کرده است. ماه گذشته ، مایکروسافت آزمایشگاه ReFirm ، سازنده فناوری ایمن سازی دستگاه های اینترنت اشیا را با مبلغی نامعلوم خریداری کرد. در یک پست وبلاگ با اعلام این معامله ، این شرکت گفت که 3500 کارمند دارد که در زمینه امنیت در مایکروسافت کار می کنند و ماموریتی برای کمک به محافظت از مشتریان “از تراشه به ابر” است.

مایکروسافت و بقیه صنعت فناوری ایالات متحده و همچنین شرکت ها و آژانس های دولتی نیز هشت ماه گذشته را با یک سری حملات سایبری آسیب زننده و گسترده درگیر کرده اند.

در این ماه ، هکرها حمله گسترده باج افزار را انجام دادند که از چندین آسیب پذیری ناشناخته قبلی در نرم افزار مدیریت فناوری اطلاعات ساخته شده توسط Kaseya Ltd. بهره برداری می کند. در ماه مارس ، مهاجمان مرتبط با چین از نقص کد Microsoft Exchange استفاده کردند تا به ده هزار سازمان وارد شوند ، و در تخلفی که در ماه دسامبر فاش شد ، هکرهای مظنون روسی با درج کد مخرب در بروزرسانی های نرم افزار SolarWinds ، از نرم افزار محبوب شرکت SolarWinds Corp. مستقر در تگزاس استفاده کردند

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور