Google دادههای ساختاریافته مربوط به ویژگیهای ویدیو را با نتایج غنی نشان داده شده در جستجوی Google با توصیههای جدیدی که بر تاریخ و زمان انتشار ویدیو تأثیر میگذارد، بهروزرسانی کرد.
تغییر نوع داده ساختار یافته VideoObject
نوع داده ساختاریافته VideoObject توسط Google برای نمایش انواع مختلف نتایج غنی در جستجوی Google، Google Discover، نتایج جستجوی ویدیویی و نتایج جستجوی تصویر Google استفاده میشود.
این تغییر به منظور بهبود داده های تاریخ و زمان برای دقیق تر کردن آن انجام شده است.
گوگل قبلاً فقط تاریخ انتشار ویدیو را برای اولین بار الزامی می کرد.
آنچه گوگل تغییر داد
یک «نوع» دادههای ساختیافته مانند یک چیز است و «ویژگی» دادههای ساختیافته ویژگی آن چیز است (نوع داده ساختار).
سپس داده های ساختاریافته از یک نوع و ویژگی های آن نوع تشکیل شده است.
تغییر در دادههای ساختاری ویدیو این است که Google به زمان انتشار ویدیو نیاز دارد.
این با استفاده از نوع داده ساختار یافته DateType انجام می شود.
اسناد گوگل با راهنمایی های اضافی در دو بخش به روز شد.
بخش اول به روش زیر به روز شد.
راهنمای اصلی:
تاریخ
تاریخ انتشار ویدئو برای اولین بار در قالب ISO 8601.
راهنمای به روز شده:
“زمان قرار
تاریخ و زمان انتشار ویدئو برای اولین بار در قالب ISO 8601.توصیه می کنیم اطلاعات منطقه زمانی را ارائه دهید. در غیر این صورت، ما بهطور پیشفرض به منطقه زمانی استفادهشده توسط Googlebot خواهیم رفت.»
بخش بعدی که قبلاً به روز شده بود توصیه می شود:
“تاریخ انقضا”
و اکنون توصیه می کند:
“تاریخ انقضا”
بخش زیر با متن جدید بهروزرسانی شد که با گنجاندن در داخل پرانتز نشان داده میشود []
«در صورت وجود، تاریخ [and time] پس از آن ویدیو دیگر در قالب ISO 8601 در دسترس نخواهد بود. اگر ویدیوی شما منقضی نشده است، این اطلاعات را ارائه ندهید.
[We recommend that you provide timezone information; otherwise, we will default to the timezone used by Googlebot]”
تغییرات در داده های ساختاری ویدیو چقدر مهم است؟
تنها عواقبی که گوگل برای نادیده گرفتن این دادههای ساختاری توصیه شده جدید توصیه میکند این است که منطقه زمانی بهطور پیشفرض روی منطقه زمانی مورد استفاده Googlebot خواهد بود، که برای مثال میتواند زمان کالیفرنیا باشد.
با این وجود، ارائه دادههای ساختاریافته به Google به روشی که انتظار میرود، همیشه یک روش خوب است.
دادن آنچه به گوگل بات انتظار دارد مشخصه معنای کلمه بهینه سازی است.
بنابراین بهترین روش برای بهینهسازی دادههای ساختاریافته برای Google با دادن چیزی است که انتظار دارد آن را ببیند و با انجام کارهای دیگر و تجربه یک نتیجه ناخواسته، تاس پرتاب نکنید.
مستندات ویدیویی گوگل اینجاست:
داده های ساختاری ویدئویی (VideoObject، Clip، BroadcastEvent).
تصویر برجسته توسط Shutterstock/New Africa