درباره آن رتبه‌دهندگان کیفیت جستجوی هوش مصنوعی گوگل

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد انگیزه‌های اخراج گوگل از Appen وجود دارد، شرکتی که رتبه‌بندی‌های کیفیت جستجو را ارائه می‌دهد، که بسیاری بیان می‌کنند که ممکن است طلوع عصر جدیدی از ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجوی هوش مصنوعی باشد. با این حال، حقایق در مورد معنای این رویدادهای اخیر روشن است.

دو ایده در دنیای رسانه های اجتماعی SEO در مورد معنای همه اینها صحبت می شود:

  1. گوگل دیگر نیازی به ارزیابی کننده کیفیت ندارد.
  2. اخراج ارزیاب‌های کیفیت جستجو ممکن است به این معنی باشد که Google قصد دارد رتبه‌بندی‌های کیفیت جستجوی هوش مصنوعی را در مقیاس بزرگ ارائه دهد.

آیا ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجو از بین می‌روند؟

ارزیاب های کیفیت جستجوی گوگل از بین نمی روند. گوگل چندین شرکت را برای ارائه خدمات رتبه بندی کیفیت جستجو به کار می گیرد، این فقط یک شرکت نیست.

به عنوان مثال، موضوعاتی در Reddit وجود دارد که به Telus و RWS اشاره می‌کنند که ظاهراً رتبه‌بندی‌های کیفیت جستجو را به Google ارائه می‌کنند.

بنابراین این ایده که گوگل دیگر از ارزیابی کننده کیفیت جستجو استفاده نمی کند، بی اساس است، درست نیست.

برخی حدس می زنند که دلیل اخراج آپن توسط گوگل ممکن است مربوط به تشویق کارگران Appen توسط اتحادیه کارگران گوگل برای مذاکره برای دستمزد بیشتر باشد (طبق گزارشی در فوربس).

بنابراین اگر گوگل قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهد، گمانه‌زنی‌ها ادامه می‌یابد، منطقی است که کارگران Appen را کاهش دهد زیرا آنها به کارگران اتحادیه‌ای در Google نزدیک هستند.

اما این ممکن است یک تصادف باشد.

گوگل اعلام کرد که دوباره کارگران را اخراج می کند، از جمله از تیم های مهندسی و ممکن است کارگران Appen شغل خود را از دست بدهند تنها بخشی از کاهش هزینه های کلی بوده است.

آیا رتبه‌بندی‌ها با هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد؟

برخی از SEO ها حدس می زدند که اخراج کارگران Appen نشانه ای از این است که گوگل ممکن است رتبه دهندگان کیفیت را با رتبه دهندگان کیفیت هوش مصنوعی جایگزین کند.

برخی از بازاریابان جستجو معتقد بودند که گوگل در حال حاضر توانایی جایگزینی رتبه‌دهندگان کیفیت جستجو با هوش مصنوعی را ندارد، اما احتمالاً در آینده نزدیک می‌توانند این کار را انجام دهند.

نه تنها این، برخی از بازاریابان جستجو حدس می‌زنند که اگر هوش مصنوعی جایگزین ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجوی انسانی شود، خبر بدی برای ناشران خواهد بود، زیرا هوش مصنوعی می‌تواند رتبه‌بندی کیفیت را در کل وب افزایش دهد.

و نکته در مورد نگرانی سئوکاران در مورد ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجوی هوش مصنوعی گوگل، ابراز ترس از یک سناریو کابوس و حدس و گمان در مورد اینکه آیا حتی ممکن است هوش مصنوعی داشته باشیم که بتواند صفحات وب را برای کیفیت جستجو رتبه‌بندی کند، این است که ماشین‌ها، از جمله هوش مصنوعی، قبلاً برای سالها در گوگل برای رتبه بندی صفحات وب برای کیفیت جستجو.

برای مثال، Google دارای سیستم محتوای مفید، سیستم نظرات و SpamBrain است که همه وب‌سایت‌ها را برای کیفیت جستجو در مقیاس درجه‌بندی می‌کند.

بنابراین مهم نیست که گوگل رتبه‌یاب‌های کیفیت جستجو را با هوش مصنوعی جایگزین کند، در این مرحله گوگل اصلاً آنها را جایگزین نمی‌کند، انسان‌ها هنوز در کار هستند.

اما گوگل در حال حاضر هوش مصنوعی و الگوریتم هایی دارد که وب سایت ها را از نظر کیفیت جستجو رتبه بندی می کند. این در حال حاضر اتفاق می افتد.

آیا گوگل در نهایت از شر رتبه‌دهنده‌های کیفیت جستجو خلاص می‌شود؟

چیزی که باید در نظر گرفت این است که آموزش هوش مصنوعی به مجموعه‌های داده نیاز دارد و کاری که ارزیاب‌های کیفیت جستجو انجام می‌دهند می‌تواند داده‌هایی را برای ماشین‌ها فراهم کند تا از آن‌ها یاد بگیرند، علاوه بر کار اعلام‌شده‌شان در رتبه‌بندی نتایج جستجوی الگوریتم‌های جدید.

چیزی که ما در این مرحله می دانیم این است که گوگل از دست ارزیابی کنندگان کیفیت جستجوی انسانی خلاص نمی شود و گوگل در حال حاضر سیستم هایی دارد که صفحات وب را برای کیفیت جستجو رتبه بندی می کند.

آسمان در حال سقوط نیست

این فقط یک هفته گازدار دیگر در سرزمین SEO است.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Drawlab19

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور