جهش اینتل پس از اینکه پیش‌بینی خوش‌بینانه نشان می‌دهد بازگشت در حال انجام است | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت اینتل در اواخر معاملات پس از پیش بینی بازگشت به رشد فروش در سه ماهه چهارم رشد کرد که به دلیل بهبود بازار رایانه های شخصی و خط تولید رقابتی تر بود.

اینتل در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش در این دوره 14.6 تا 15.6 میلیارد دلار خواهد بود، در حالی که میانگین تخمین تحلیلگران 14.4 میلیارد دلار است. بدون احتساب اقلام خاص، سود هر سهم 44 سنت خواهد بود. بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، تحلیلگران 31 سنت را پیش بینی کرده بودند.

چشم‌انداز خوش‌بینانه نشان می‌دهد که تلاش‌های اینتل تحت مدیریت پت گلسینگر، مدیر اجرایی، در حال رشد است. این شرکت گفته است که بازار رایانه های شخصی، بزرگترین واحد تجاری آن از نظر محموله ها، با بدترین رکود تاریخی ناشی از افزایش موجودی مواجه است. با این حال، واحد سرور آن هنوز با مشکل مواجه است – به دلیل تغییر در هزینه‌های مشتری به سمت تراشه‌های ساخته شده توسط Nvidia Corp آسیب دیده است.

سهام اینتل که در سال جاری 23 درصد افزایش یافته بود، در معاملات طولانی مدت پس از اعلام اواخر پنجشنبه، تا 8.9 درصد افزایش یافت. این سومین بار متوالی بود که سرمایه گذاران گزارش فصلی شرکت را تشویق کردند. این به اینتل کمک کرد تا با افزایش بیشتر سهام صنعت تراشه در سال جاری همراه شود، که ناشی از خوش بینی است که افزایش استفاده از هوش مصنوعی باعث افزایش تقاضا می شود.

گلسینگر طی تماسی به تحلیلگران گفت، این سه ماهه یک گام به جلو در برنامه شرکت برای بازیابی رهبری صنعت تراشه بود و شامل برنده شدن مشتریان جدید برای بخش تولید برون سپاری آن بود.

گلسینگر گفت: “در حالی که ما از پیشرفت خود تا به امروز تشویق شده ایم، می دانیم که کارهای بسیار بیشتری در پیش داریم.”

اینتل پیش‌بینی کرد که حاشیه ناخالص تعدیل‌شده آن – بخش فروش باقی‌مانده پس از کسر هزینه تولید – در سه ماهه چهارم 46.5 درصد خواهد بود. این در مقایسه با برآورد 44.2٪ است. این معیار نشان دهنده میزان بهره وری شبکه کارخانه چند میلیارد دلاری اینتل است. در اوج قدرت اینتل، حاشیه سود ناخالص بیش از 60 درصد بود.

مدیر مالی دیو زیننر در این تماس گفت: اینتل اکنون به طور فزاینده ای مطمئن است که – زمانی که رهبری فناوری در تولید تراشه را به دست آورد – می تواند حاشیه سود خود را به آن سطح بازگرداند.

در سه ماهه سوم، درآمد 41 سنت در هر سهم از فروش 14.2 میلیارد دلار بود. تحلیلگران سود 21 سنت و درآمد 13.5 میلیارد دلار را تخمین زده بودند.

محاسبات مشتری، کسب و کار تراشه های رایانه شخصی اینتل، 7.87 میلیارد دلار درآمد در سه ماهه گذشته ایجاد کرد. این در مقایسه با برآورد حدود 7.4 میلیارد دلار است. فروش مرکز داده 3.8 میلیارد دلار بود، در مقابل میانگین پیش بینی 3.94 میلیارد دلار. گلسینگر گفت که این بازار در مسیر محموله های سالانه حدود 270 میلیون دستگاه است و در نهایت به حدود 300 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

اما اینتل با رقابت بیشتری در این بازار مواجه است. بلومبرگ این هفته گزارش داد که Nvidia و Advanced Micro Devices Inc. در حال کار بر روی پردازنده های رایانه شخصی هستند که از فناوری Arm Holdings Plc استفاده می کنند. مدیر عامل اینتل گفت: میدان شلوغ تر نشان می دهد که هیجان در مورد صنعت افزایش یافته است. با این حال، او انتظار ندارد که فناوری Arm سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

گلسینگر همچنین از کار کارکنان در اسرائیل، جایی که اینتل یک مرکز طراحی و کارخانه بزرگ دارد، تمجید کرد. این شرکت همچنین در حال ساخت یک کارخانه جدید در آنجا است. او گفت که کارگران به رغم درگیری با حماس، عملیات را ادامه داده اند. تولید این سازنده تراشه در نزدیکی شهر کریات گات، نزدیک به مرز غزه و نزدیک به مکان هایی است که حملات تروریستی را متحمل شده اند.

او گفت اینتل در داشتن کارخانه ها در مجموعه وسیعی از مکان ها منحصر به فرد است و به آن اجازه می دهد تا خطر اختلالات را کاهش دهد.

چرخش اینتل هنوز در مراحل اولیه است. در حالی که بازار رایانه های شخصی در حال بهبود است، فروش نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. و این شرکت در حال بازی کردن با Nvidia در نیمه هادی هایی است که به توسعه سیستم های هوش مصنوعی قدرتمند کمک می کند.

گلسینگر گفت که در حالی که اپراتورهای مرکز داده بودجه بیشتری را صرف تراشه‌های انویدیا می‌کنند، او انتظار دارد که آنها به انواع دیگر پردازنده‌ها برگردند. او استدلال کرد که شتاب‌دهنده‌های به اصطلاح انویدیا در آموزش هوش مصنوعی خوب هستند، اما انواع مختلف پردازنده‌ها، Xeons اینتل، برای اجرای واقعی مدل‌های هوش مصنوعی و ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

گلسینگر همچنین هنوز مشتریان بزرگی را برای فشار خود به صنعت ریخته گری اعلام نکرده است، جایی که تولیدکنندگان تراشه های برون سپاری شده را برای شرکت های دیگر تولید می کنند. مدیر عامل اینتل تلاش های پرهزینه ای را برای ساخت کارخانه ها در سرتاسر جهان با هدف جذب مشتریان – از جمله رقبا – به این برنامه آغاز کرده است.

گلسینگر بدون نام بردن از هیچ مشتری گفت که از نظر تعهدات مشتری و علاقه ای که دریافت می کند از برنامه جلوتر است. این تلاش در حال حاضر تنها بخشی از تجارت اینتل است. بخش ریخته گری در سه ماهه گذشته 311 میلیون دلار درآمد داشت، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 78 میلیون دلار درآمد داشت.

به گفته جان وین، تحلیلگر KeyBanc Capital Markets، در حال حاضر، احیای مجدد اینتل عمدتاً ناشی از افزایش مجدد موجودی مشتریان است، نه تغییرات بزرگتر.

او در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: نتایج خوب است و ما شاهد بهبودی کوتاه مدت هستیم. نقاط عطف بزرگی که پت باید نشان دهد – و اینتل باید در آینده نشان دهد – خدمات ریخته گری و هوش مصنوعی است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور