جمع بندی اخبار مرکز داده: به روز رسانی های DCW، 911 Outage، New Builds | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، می‌خواهیم کار را برای متخصصان این صنعت آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم‌ترین داستان‌های هفته را پیدا کنند.

را دانش مرکز داده News Roundup آخرین اخبار و تحولات در صنعت مرکز داده را برای شما به ارمغان می آورد – از سرمایه گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت.

برای به‌روز ماندن در مورد همه مراکز داده، مشترک شوید دانش مرکز داده خبرنامه برای دریافت محتوا مستقیماً به صندوق ورودی شما.

اخبار از مرکز داده جهان 2024

Data Center World 2024 روز دوشنبه در واشنگتن دی سی با اجلاس تحلیلگران Omdia آغاز شد. در طول این رویداد، تحلیلگران صنعت، از جمله ولاد گالبوف، رئیس مرکز داده Omdia، به روندهای گسترده تر بازار هوش مصنوعی و چالش های خنک کننده، قدرت و زیرساخت هایی که اینها برای صنعت مرکز داده ایجاد می کند، نگاه کردند.

در پانل کلیدی افتتاحیه روز سه شنبه، مدیران اجرایی از اینتل و AMD تاثیر فوق العاده هوش مصنوعی و پردازنده های گرافیکی پیشرفته بر صنعت مرکز داده را مورد بحث قرار داد.

همانطور که درو راب، یکی از همکاران DCK گزارش داد، این گفتگو بر روی تغییرات در زیرساخت مرکز داده، مزایای اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی، محدودیت‌های تلاش‌های مدرن‌سازی و دیدگاه‌های آن‌ها برای جایی که صنعت در حال حرکت است، اشاره کرد.

لورا اسمیت، مدیر ارشد راه حل های مهندسی در AMD گفت: “بازار به سرعت در حال تغییر است.” هیچ‌کس نمی‌داند که معماری ایده‌آل چگونه خواهد بود، اما ما هنوز باید آماده شویم.»

منتظر به روز رسانی ها و خلاصه های بیشتر از کنفرانس و نمایشگاه باشید!

911 خاموشی در چهار ایالت

روز چهارشنبه، قطعی گسترده خط تماس اضطراری 911 را در بخش‌هایی از داکوتای جنوبی، نبراسکا، نوادا و تگزاس قطع کرد.

در طول این توقف که چندین ساعت به طول انجامید، تماس‌گیرندگان قادر به تماس با خدمات اورژانس و اعزام‌کننده‌ها نبودند، که ماهیت شکننده‌تر این سیستم ایمنی و پاسخ‌گویی حیاتی را برجسته می‌کند.

در حالی که خدمات از آن زمان بازسازی شده است، هنوز دلیلی برای قطعی اعلام نشده است.

معاملات و تحولات مرکز داده این هفته

در معاملات این هفته مرکز داده، دولت ایالات متحده 6.4 میلیارد دلار یارانه برای آن اعلام کرد سامسونگ برای ساخت تاسیسات پیشرفته تولید تراشه های کامپیوتری در آستین، تگزاس. به عنوان بخشی از این قرارداد، سامسونگ 40 میلیارد دلار از پول خود را برای ارتقاء یک کارخانه تولید تراشه در تیلور، تگزاس و ساخت کارخانه دوم تا سال 2030 سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در شهرستان فولتون، جورجیا، مایکروسافت یک سایت 136 هکتاری را خریداری کرد تا به رشد حضور مرکز داده خود در منطقه متروی آتلانتا ادامه دهد. همانطور که توسط آتلانتا ژورنال-قانون اساسیمایکروسافت 52.5 میلیون دلار برای تصاحب این زمین که در نزدیکی پردیس مرکز داده Palmetto غول فناوری است، پرداخت کرد. از سال 2023، ساخت مرکز داده در آتلانتا 211٪ افزایش یافته است.

خارج از ایالات، سنگ سیاه اعلام کرد که قصد دارد یک نمونه قبلی را خریداری کند بریتیش ولت کارخانه باتری در شهرستان نورتامبرلند انگلستان و تبدیل آن به یک QTS پردیس مرکز داده در حالی که منبع تغذیه و اندازه دقیق آن تایید نشده است، بلک استون تخمین می‌زند که این سایت می‌تواند یک تاسیسات 750 مگاواتی را در خود جای دهد – و آن را به رقیب عنوان بزرگترین مرکز داده اروپا تبدیل می‌کند.

در روز دوشنبه، Equinix یک ارزیابی اثرات زیست محیطی برای ساخت پنجمین مرکز داده شیلیایی این شرکت ارائه کرد. هزینه ساخت این مجموعه 24420 متر مربعی که با نام ST5 شناخته می شود، 130 میلیون دلار برآورد شده است. انتظار می رود ساخت و ساز در ماه می 2025 آغاز شود.

DCK در جوایز Azbee

در نهایت، برای یک لحظه کوتاه برای زدن شاخ خودمان، دانش مرکز داده سه جایزه از سوی انجمن ویراستاران انتشارات بازرگانی آمریکا در جوایز تعالی منطقه اقیانوس آرام آزبی در سال 2024 دریافت کرد.

این به رسمیت شناختن تعهد ما به ارائه برتری در رسانه های تجاری به کسب و کار را مجدداً تأیید می کند. ما مشتاقانه منتظر ارائه خدمات به خوانندگان با اخبار به روز مرکز داده و روندهای صنعت هستیم.

دیگر مطالب عالی در DCK این هفته

آرم می‌گوید محاسبات هوش مصنوعی در حال سرعت گرفتن برای مصرف انرژی بیشتر از هند است. رنه هاس، مدیرعامل آرم هولدینگ، گفت: یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از سه برابر شدن مصرف انرژی در صورتی که هوش مصنوعی به وعده خود دست یابد، بسیار مهم است.

فناوری‌های نیمه‌رسانای جدید می‌توانند به هوش مصنوعی کمک کنند. بازار نیمه هادی های کاربید سیلیکون (SiC) و نیترید گالیوم (GaN) در حال رشد است زیرا مراکز داده در تلاش برای بهبود کارایی انرژی و دستیابی به اهداف کاهش کربن هستند.

تراکم رک مرکز داده دو برابر شده است. و هنوز هم کافی نیست. آیا راه‌حل‌هایی مانند خنک‌کننده مستقیم به تراشه و مبدل‌های حرارتی درهای عقب می‌توانند شکاف را پر کنند و به مراکز داده کمک کنند تا نیازهای عظیم انقلاب هوش مصنوعی را برآورده کنند؟

آمازون HQ2 قرار بود سال گذشته شغل اضافه کند. در عوض آنها را رها کرد. کاهش استخدام نشان دهنده شکست دیگری در تقویت آمازون است که در ابتدا با HQ2 خود در ویرجینیای شمالی در میان فشار در صنعت فناوری وعده داده بود.

چه کسی جایگزین اینتل و AMD در شبکه های چین خواهد شد؟ به شرکت‌های مخابراتی چین سه سال فرصت داده شده تا تراشه‌ای را پیدا کنند که بتواند جایگزین اینتل و AMD شود. جایگزین های محلی وجود ندارد.

مراکز داده اینترنتی در حال سوخت رسانی به منبع برق قدیمی: زغال سنگ. مراکز داده ویرجینیا که نزدیک به 70 درصد از ترافیک دیجیتال جهانی را پردازش می کنند به برق بیشتری نیاز دارند. نیروگاه های زغال سنگ در کشورهای همسایه قرار است آن را تامین کنند.