اظهارات مارک زاکربرگ به سناتورها سلطه هوش مصنوعی آمریکا را ترویج می کند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، سخنانی را به مجمع بینش هوش مصنوعی سنا ارائه کرد که به دنبال تشویق ادامه رهبری آمریکا در توسعه هوش مصنوعی به عنوان راهی امن برای ارائه مزایای اقتصادی هوش مصنوعی بود.

او حمایت قاطع خود را از نقش شرکت های آمریکایی در تعیین استانداردهای تکنولوژیک در توسعه AI منبع باز و خصوصی منبع بسته ابراز کرد.

مارک زاکربرگ به ویژه مزایای هوش مصنوعی منبع باز را تبلیغ کرد:

«…منبع باز دسترسی به این ابزارها را دموکراتیزه می‌کند، و این کمک می‌کند که زمینه بازی برابر شود و نوآوری برای مردم و کسب‌وکارها تقویت شود، که فکر می‌کنم در کل برای اقتصاد ما ارزشمند است.»

زاکربرگ از نوآوری و پادمان ها حمایت می کند

یکی از اولین چیزهایی که مدیر عامل متا در مورد آن صحبت کرد، نوآوری و ایمنی بود.

او همچنین یادآور شد که هوش مصنوعی فقط یک هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT نیست.

او نظارت بر اشکال مختلف هوش مصنوعی مانند روبات ها، بینایی و پردازش زبان طبیعی را تشویق کرد.

اظهارات او حاکی از آن بود که او از نظارت استقبال می کند و پیشنهاد می کند که دو موضوع وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

  1. ایمنی هوش مصنوعی
  2. رهبری تکنولوژیک آمریکا

ایمنی هوش مصنوعی

زاکربرگ هوش مصنوعی منبع باز را به عنوان راهی برای دموکراتیک کردن فناوری تبلیغ کرد.

او هم هوش مصنوعی منبع بسته و هم منبع باز را به عنوان یک امن معرفی کرد، زیرا شرکت ها آگاهانه تراز ایمنی را در محصولات خود ایجاد می کنند و ماهیت مشترک منبع باز به شناسایی نتایج ناامن یا ناخواسته کمک می کند.

او گفت:

«…این بر عهده شرکت هاست که مطمئن شوند که محصولات را مسئولانه می سازیم و به کار می بریم.

در Meta، ما از ابتدا در حال ایجاد محافظ‌هایی در مدل‌ها و محصولات هوش مصنوعی مولد خود هستیم و با دیگران برای همکاری در ایجاد نرده‌های محافظ کار می‌کنیم.

ما فکر می کنیم که سیاست گذاران، دانشگاهیان، جامعه مدنی و صنعت باید همه با هم همکاری کنند تا خطرات بالقوه این فناوری جدید را به حداقل برسانند، اما همچنین برای به حداکثر رساندن مزایای بالقوه.

… به طور کلی پذیرفته شده است که نرم افزار منبع باز امن تر و امن تر است، زیرا افراد بیشتری می توانند آن را برای شناسایی مسائل مورد بررسی قرار دهند و سپس راه حل هایی را به اشتراک بگذارند و منتشر کنند که می تواند برای سخت کردن سیستم ها استفاده شود.

اما این بیانیه که نرم‌افزار متن‌باز امن‌تر و امن‌تر است، با رویدادهای اخیر تضعیف شده است.

Hugging Face اخیراً Falcon 180B را منتشر کرده است، یک LLM منبع باز که اصلاً حفاظ ایمنی ندارد، در عین حال آنقدر قدرتمند است که با قدرتمندترین هوش مصنوعی گوگل، Palm 2، رقابت می کند.

Hugging Face فالکون 180B را به عنوان نسخه پایه با این درک که ایمنی آن بر عهده کاربران است منتشر کرد.

دستور کار رهبری آمریکا زاکربرگ

زاکربرگ همچنین دیدگاه رهبری آمریکا در مورد فناوری هوش مصنوعی را ترویج کرد.

آمریکا در حال حاضر در زمینه نوآوری هوش مصنوعی در جهان پیشتاز است.

مقیاس نیروی انسانی در شرکت های دره سیلیکون آمریکا از هر کشور دیگری کوچکتر است.

هیچ کشور یا منطقه دیگری به مقیاس نوآوری آمریکا نمی رسد.

OpenAI به تازگی اعلام کرد که در حال افتتاح دفتری در دوبلین به منظور پرورش صنعت هوش مصنوعی مبتنی بر اروپا است و رهبری آمریکا را بیشتر تقویت می کند.

اما زاکربرگ ایده همکاری دولت ایالات متحده با صنعت به منظور حفظ رهبری تکنولوژیکی و نوآوری آمریکا را تشویق کرد.

زاکربرگ توضیح داد:

«…من فکر می کنم مهم است که آمریکا همچنان در این زمینه پیشتاز باشد و استانداردهای فنی را که جهان از آن استفاده می کند، تعریف کند.

مدل منبع باز پیشرو بعدی خارج از ابوظبی است و کشورهای دیگر نیز روی این موضوع کار می کنند.

من معتقدم که بهتر است این استاندارد توسط شرکت های آمریکایی تعیین شود که می توانند با دولت ما برای شکل دادن به این مدل ها در مورد مسائل مهم همکاری کنند.

هوش مصنوعی فوق هوشمند

مارک زاکربرگ به طرز عجیبی مبهم بود که وقتی به هوش مصنوعی فوق‌هوشمند رسیدیم، چه اتفاقی باید بیفتد، که به هوش عمومی مصنوعی (AGI) اشاره دارد.

AGI نوعی هوش مصنوعی است که می‌تواند مانند یک انسان به شیوه‌ای بسیار مستقل بیاموزد و استدلال کند، که می‌تواند مشکلات ناآشنا را مانند انسان‌ها با تکیه بر دانش فعلی حل کند.

در مورد چگونگی تشخیص حتی AGI اختلاف نظر وجود دارد، اگرچه سم آلتمن شخصاً آن را به عنوان هوش مصنوعی تعریف می کند که می تواند علومی را که برای انسان غیرممکن است ابداع کند.

زاکربرگ گفت:

اکنون، اگر در مقطعی در آینده این سیستم‌ها به سطح فوق‌هوشی نزدیک شوند، آنگاه این سهام تغییر خواهند کرد و ما در این رویکرد تجدید نظر خواهیم کرد.»

در پایان، زاکربرگ چشم انداز مثبتی برای مشارکت با دولت ابراز کرد.

اگرچه هنوز خیلی زود است که بگوییم این مشارکت، نظارت یا مقررات چگونه باید باشد، اظهارات زاکربرگ به نظر می رسد از این مشارکت به عنوان راهی برای کمک به ایالات متحده برای ادامه حفظ پیشروی فناوری در هوش مصنوعی استقبال می کند.

نظرات مارک زاکربرگ را بخوانید:

اظهارات مارک زاکربرگ در انجمن هوش مصنوعی

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Geena123