@جوانمردجین روژ
به فناوری ، منابع انسانی و ORM علاقه مند هستید.
مشکلات شهرت با دردناک تری نسبت به شرکت های تاسیس شده به استارتاپ ها ضربه می زند. و ممکن است موضوع فقط به یک رسوایی محدود نشود – تجارت اغلب شکست می خورد.
رسوایی های معروف استارت آپ
الیزابت هولمز ، مدیر ارشد اجرایی Theranos در صحنه جوایز زنان سال Glamour که جایزه دریافت کرد ، در منطقه منهتن نیویورک صحبت می کند. 9 نوامبر 2015. (رویترز / کارلو آلگری)
در سال 2015 ، شرکت آمریکایی Theranos ادعا کرد که روش انقلابی تجزیه و تحلیل خون را توسعه داده است – ظاهرا فقط یک قطره از انگشت است. آینده این شرکت درخشان به نظر می رسید و بنیانگذار آن الیزابت هولمز به طور مداوم در جلد Fortune ، Forbes و سایر نشریات معتبر ظاهر می شد. بعداً ، متخصصان با سرمایه گذاری 1.4 میلیارد دلاری ، برند را 9 میلیارد دلار تخمین زدند. تنها چیزی که خبرنگاران را نگران کرد این بود که این استارتاپ جاه طلب هرگز عملکرد خود را اعلام نکرد (از جمله مالی).
در نتیجه ، معلوم شد که ترانوس نتایج فعالیت های خود را جعل کرده است. پس از رسوایی شهرت ، شرکت سقوط کرد و هولمز حدود 500 هزار دلار به سرمایه گذاران بدهکار بود.
الیزابت هولمز ، مدیر عامل سابق ترانوس ، پس از جلسه دادرسی در دادگاه فدرال در سن خوزه ، کالیفرنیا ، 17 ژوئیه ، ایالات متحده ، 2019 …