چرا کانال‌های بازاریابی کمترین اندازه‌گیری بهترین عملکرد را دارند: تخته سفید ۵ دقیقه‌ای

بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی، رویدادها، روابط عمومی و بازاریابی از طریق منابع تأثیرگذار، پیوسته نتایج قابل‌توجهی را برای شرکت‌هایی که من اداره می‌کردم به‌وجود آورده‌اند، و با این حال، اکثر کسب‌وکارهای بزرگ 1/1000 تلاش و دلار را در این تاکتیک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها در تبلیغات دیجیتال انجام می دهند. چرا؟

قابلیت اندازه گیری و مقیاس پذیری.

بیایید با تخته سفید 5 دقیقه ای این هفته به این چالش بپردازیم (و چگونه می توانید بهتر سرمایه گذاری کنید).

رونوشت:

سلام طرفداران SparkToro، و به نسخه دیگری از وایت برد پنج دقیقه ای خوش آمدید. این هفته: چرا کانال های بازاریابی با حداقل اندازه گیری اغلب آنهایی هستند که بهترین عملکرد را دارند؟ حتی اگر نتوانیم آن را ثابت کنیم، از کجا بدانیم؟

این چیزی است که ما در این هفته در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

پس چرا تاکتیک‌هایی مانند تبلیغات لینکدین و تبلیغات جستجوی پرداخت به ازای کلیک گوگل توسط میلیون‌ها شرکت سرمایه‌گذاری می‌شود، اما محتوای اجتماعی ارگانیک در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری‌های محتوای متمرکز بر روابط عمومی، که می‌دانیم سود سهام پرداخت می‌کنند، چرا چنین شد. سرمایه گذاری اندک

پاسخ این است که زمان لازم برای اثبات بازگشت سرمایه در بسیاری از پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال، به‌ویژه پلتفرم‌های فناوری بزرگ که در آن‌ها انگیزه‌ای دارند تا به شما نشان دهند که کار می‌کند، درست است، تا آن را تا آخر ردیابی کنید و بگویید، بله. ، شما این تعداد تبدیل را دریافت کردید و وعده دادید که این تعداد زیادی از افراد در لینکدین یا در جستجوی گوگل برای این موارد مشاهده کردند که تبلیغ شما به سایت شما آمد و آن تبدیل را انجام داد.

آن‌ها اعتبار بسیاری از تبدیل‌ها را که قطعاً به هر حال اتفاق می‌افتاد، می‌گیرند. اگر کسی SparkToro را جستجو کند، احتمالاً برای یک حساب SparkToro رایگان ثبت نام می کند، حداقل درصد خوبی از آنها بوده است. اگر ما برای نام تجاری SparkToro در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک گوگل پیشنهاد بدهیم، گوگل اعتبار زیادی را از طریق برنامه PPC خود دریافت می کند. و اگر ما مورد حمایت سرمایه گذاری قرار می گرفتیم، اگر هیئت مدیره ای داشتیم، اگر CMO داشتم. درست؟ آن شخص، آن سازمان، معیارها را به هیئت مدیره و مدیرعامل نشان می دهد.

درست است، و گفتن، هی، Google PPC، این واقعاً برای ما نتیجه می دهد. نسبت CAC به LTV، این هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید است و ارزش طول عمر آن مشتری کم است. درست؟ شما ممکن است هشتصد دلار برای هر سفارش جدید بپردازید و ارزش طول عمر آنها دوازده صد دلار است – منابع پولی تمایل دارند LTV کمتری نسبت به منابع ارگانیک داشته باشند. فقط به طور کلی. Google PPC، درست است؟ شاید کمی بهتر باشد.

اما اثبات پذیری بستر و مقیاس پذیری توانایی سرمایه گذاری. درست؟ اگر بگوییم، هی، من فقط می خواهم 50 هزار دلار دیگر در تبلیغات لینکدین بریزم. خوب، شما بودجه خود را افزایش می دهید. درست؟ شما می خواهید پول بیشتری را وارد کنید.

محتوای متمرکز بر روابط عمومی اجتماعی ارگانیک، سرمایه گذاری کاملا متفاوت عمل می کند. ممکن است ماه ها یا حتی یک سال یا بیشتر طول بکشد تا ثابت شود، به یاد داشته باشید که ما روی آن محتوای متمرکز روابط عمومی سرمایه گذاری کردیم. خب، اکنون می‌توانیم ببینیم که بسیاری از افرادی که در مورد ما شنیده‌اند، از این طریق در مورد ما شنیده‌اند. می بینیم که در آن منابع نفوذ از ما نام برده شده است و آن منابع تأثیر بر شهرت برند ما تأثیر گذاشته است.

اکنون می‌توانیم افزایش ترافیک را از حضور در این پادکست‌ها یا حضور در این منبع رسانه‌ای یا رفتن به این رویداد و سرنخ‌هایی که به آن تبدیل شد، ببینیم. نسبت CAC:تلویزیون باورنکردنی خواهد بود، درست است، صد دلار برای بدست آوردن ارزش طول عمر هزار و پانصد دلاری، اما مقیاس پذیری و اثبات پذیری آن واقعا دشوار است. واقعا خیلی کمه و از آنجایی که این موارد بسیار پایین هستند، اکثر سازمان ها روی آنها سرمایه گذاری نمی کنند.

و از آنجایی که اکثر سازمان ها روی آنها سرمایه گذاری نمی کنند، تمایل به بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارند زیرا رقابت بسیار پایین است. و چون حضور در آن مکان ها باعث می شود از رقبای خود و در میان جمع متمایز شوید.

چگونه این کار را انجام می دهید؟ خوب، شما باید به جاهایی بروید که مخاطبان شما حضور مرتبط دارند. منظور من از آن این است که TikTok به حساب نمی آید.

آره. همه آنجا هستند، اما همه در بزرگراه های آمریکا رانندگی می کنند. همه همچنین در حال بازدید از استارباکس هستند، همه افرادی که بازدید می کنند در حال تماشای نتفلیکس هستند. و با این حال، من هرگز نمی شنوم که بازاریابان می گویند، استراتژی نتفلیکس ما چیست؟ استراتژی بزرگراه ما چیست؟

زیرا مخاطبان شما در آن مکان ها گفتگوهای مرتبطی ندارند. و به جز چند استثنا، TikTok احتمالاً همینطور است. مکالمات مرتبط ممکن است در رسانه های خاص در حال انجام باشد. ممکن است در لینکدین اتفاق بیفتد. ممکن است این اتفاق در یک زیرمجموعه در منابع مصرف کننده خاص، شاید در یوتیوب، شاید در پادکست ها، شاید حتی در قرمزها یا ماستودون یا توییتر رخ دهد.

دوم، مکانی که می توانید ارزش منحصر به فردی را ارائه دهید که هیچ کس دیگری ارائه نمی دهد.

اگر به من بگویید، خوب، یوتیوب مکان مناسبی برای ماست، اما من نمی‌توانم به کاری فکر کنم که باید در آنجا انجام دهید. خوب، شاید این کار را در جای دیگری انجام دهید. اگر می توانید این کار را در خود انجام دهید، شاید یک خبرنامه ایمیل داشته باشید. عالی.

درست؟ این جایی است که من برای سرمایه گذاری انتخاب می کنم. و سوم، جایی که شما شخصاً از آن پلتفرم و آن کانالی که روی آن سرمایه گذاری می کند، ارزش دریافت می کنید. من تا حالا ندیدم.

در تمام دوران حرفه‌ای‌ام، هیچ‌وقت بازاریاب ندیده‌ام که در اینستاگرام خیلی خوب باشم، اما واقعاً از آن متنفرم.

آیا این اتفاق می افتد؟ درست؟ معمولاً مکان‌هایی هستند که به شما انرژی می‌دهند و شما برای مشارکت در آن هیجان‌زده هستید.

روی اینها سرمایه گذاری کنید و باید آنها را اندازه بگیرید. شما نمی توانید آنها را به همان روشی که می توانید تبلیغات را اندازه گیری کنید، اندازه گیری کنید. شما باید آنها را با آنچه که قبلاً معیارهای غرور نامیده می شد با چیزهایی مانند فالوورهای تعامل اندازه گیری کنید که چند نفر این را دیدند؟ چند نفر نظر دادند؟

چند نفر آن را دوست داشتند؟ چند نفر را دیدیم که از آن منبع آمده‌اند، می‌دانید که در واقع برای یک حساب کاربری ثبت‌نام کرده‌اند و به مرور زمان افزایش می‌دهند. سلام، ما این سرمایه گذاری ها را انجام دادیم و دیدیم که سه ماهه به سه ماه، تعداد جستجوهای برند را افزایش دادیم. ما باید نرخ تبدیل را افزایش دهیم.

تقریباً مطمئناً مرتبط است.

سرمایه گذاری روی این چیزها سخت تر است. اگر شرکت بزرگی هستید، پول خود را اینجا بگذارید. پول خود را به پلتفرم بزرگ فناوری بدهید. اما اگر یک کسب‌وکار کوچک یا متوسط ​​هستید، می‌توانید با این نوع سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت که رقبای شما تمایلی به انجام آن ندارند، بسیار خوب عمل کنید. و از مزیت رقابتی در بازاریابی برخوردار شوید. مراقب باش.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور