Google Search Generative Experience (SGE) سئوکاران و بازاریابان محتوا را وادار کرده است که در نحوه ایجاد محتوای آموزنده و جذاب که رتبه خوبی را کسب می کند، تجدید نظر کنند.
با فرمان دادن به بخش بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای پاسخهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، گوگل به این فکر میکند که آیا – یا بهتر است بگوییم چگونه – یکپارچهسازی هوش مصنوعی آن بر نرخ کلیک و مشاهده جستجو تأثیر بگذارد.
SGE در حال حاضر در مرحله بتا است و گوگل به طور مکرر عملکرد آن را به روز می کند. با این حال، این بدان معنا نیست که تیمهای محتوا باید تا زمان راهاندازی منتظر بمانند تا استراتژیهای محتوای ضد SGE را توسعه دهند. بهتر است با اطلاعاتی که اکنون در اختیار داریم کار کنیم تا اینکه تا زمان عرضه روی دستمان بنشینیم.
من با این مقاله دو هدف دارم. اول، من می خواهم نشان دهم که چگونه می توانید محتوایی را که SGE می خواهد به آن استناد کند ایجاد کنید. ثانیاً، من میخواهم نشان دهم که چگونه میتوانید رتبهبندی خوبی داشته باشید و بدون نگرانی از اینکه SGE رعد و برق شما را میدزدد، ترافیک ارگانیک را جذب کنید.
ایجاد محتوا SGE Will Cite

SGE به محتوایی که اطلاعات را از آن استخراج می کند، استناد می دهد. من متوجه شده ام که وقتی یک قطعه برجسته در طول جستجوها وجود دارد، Google قطعه برجسته را به پاسخ SGE خود می کشد.


با استفاده از تکنیکهای مشابهی که برای گرفتن یک قطعه از ویژگیها استفاده میشود، ممکن است بتوانید یک نقطه برجسته را در یک پاسخ SGE ایجاد کنید.
- کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کنید و در صورت وجود، قطعه ویژه مرتبط را بررسی کنید.
- به قالب و محتوا در قطعه برجسته توجه کنید. این قطعه یک پاراگراف است یا یک لیست؟ آیا بولدینگ خاصی وجود دارد؟ از صفحه ای که گوگل انتخاب کرده است دیدن کنید. محتوای ویژه در صفحه کجاست؟ آیا شامل H2 می شود؟
- طوفان فکری کنید که چگونه می توانید اطلاعات بهتری ارائه دهید. آیا می توانید این اصطلاح را مختصرتر تعریف کنید؟ آیا می توانید مراحل مفیدتری ارائه دهید؟ آیا جدول شما می تواند حاوی اطلاعات عمیق تری باشد؟
- هنگام بهینه سازی محتوای خود، یافته های خود را در ذهن داشته باشید. سبک قطعه برجسته را تقلید کنید. اگر لیستی بود که از h3s بیرون کشیده شده بود، مطمئن شوید که محتوای خود را به طور مشابه قالب بندی کنید.
در اینجا میتوانید درباره نحوه دریافت یک قطعه برجسته بیشتر بدانید.
قطعه های ویژه برای انواع جستجو ظاهر می شوند. اما احتمالاً برای هر جستجویی که میخواهید هدف قرار دهید ظاهر نخواهند شد. بنابراین، وقتی یک قطعه برجسته در دسترس نیست، چگونه میتوانید رتبه خوبی داشته باشید و شانس SGE برای استناد به صفحه شما را افزایش دهید؟
چگونه در یک جهان SGE رتبه بندی کنیم
در حال حاضر، هیچ خبری از گوگل در مورد بهروزرسانیهای الگوریتمی که ممکن است با راهاندازی عمومی SGE مطابقت داشته باشد، وجود ندارد. بهعنوان یک رهبر محتوا، برای من، این بدان معناست که تمرکز باید روی محتوای باکیفیت باقی بماند که ارزش بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر وجود دارد ارائه میکند.
البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است – اما ارزش تلاش را دارد.
تمرکز بر برابری رقابتی و به دست آوردن اطلاعات
تغییر تمرکز از تعداد کلمات به برابری رقابتی و کسب اطلاعات، مسیری رو به جلو برای مشاهده مداوم جستجو و موفقیت رتبهبندی فراهم میکند.
بیایید آن را تجزیه کنیم.
منظور من از برابری رقابتی، ایجاد محتوایی است که با هدف جستجوی موضوع کلیدواژه مورد نظر شما مطابقت داشته باشد و حداقل حاوی اطلاعاتی باشد که Google در حال حاضر برای کلمه کلیدی شما ارائه می کند.
فرض کنید در مورد نکات امنیت سایبری می نویسید. شما می خواهید یک قطعه B2C انجام دهید که مراحل عملی را برای مصرف کنندگان شما فراهم می کند. با نگاهی به محتوای رتبهبندی برتر، متوجه میشوید که گوگل آنهایی را رتبهبندی میکند که تهدید را توصیف میکنند و نکاتی را برای مبارزه با یا کاهش آنها به اشتراک میگذارند — نیازی به بررسی عمیق تاریخچه امنیت سایبری نیست.
کسب اطلاعات، در این زمینه، به پتنتی اشاره دارد که گوگل در سال 2018 ارائه کرده است که به روشی برای رتبه بندی صفحات اشاره دارد که در آن منحصر به فرد بودن محتوا در مقایسه با محتوای دیگری که ممکن است جستجوگر قبلا دیده باشد در نظر گرفته شود. هنگام تحقیق در مورد تعداد کلمات و ارزیابی محتوای رقبا، به دست آوردن اطلاعات باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از آن بهعنوان یک چارچوب ارزیابی میتواند به ما کمک کند تا به طور مداوم برای خوانندگان خود ارزش قائل شویم و در عین حال کیفیت محتوای خود و شانس رتبهبندی آن را بهبود ببخشیم.
هر دوی این ایدهها به زیبایی با سیستم محتوای مفید Google پیوند خوردهاند، که هدف آن پاداش دادن به محتوای با کیفیت بالا برای خوانندگان است که ارزش ارائه میکند. سیستم محتوای مفید نقش مهمی در رتبه بندی محتوا در SERP دارد. با ساختاردهی استراتژی محتوای خود حول مفاهیم برابری رقابتی و به دست آوردن اطلاعات، شما طبیعتاً محتوایی ایجاد می کنید که شامل تمام اصولی است که Google برای آن مهم است.
طرحواره را یکپارچه کنید
طرحواره به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. با استفاده از نشانه گذاری طرحواره برای برجسته کردن محتوای مرتبط، یک پیکان غول پیکر را به سمت آنچه در صفحه خود مهم است نشان می دهید.
اگر برای یک راهنمای عالی با تعداد زیادی مراحل آسان برای پیاده سازی زمان صرف کرده اید، دید آن را با طرحواره چگونه افزایش دهید.
فهرستی از پرسش ها و پاسخ های مفید دارید؟ طرح سوالات متداول را فراموش نکنید. در حالی که Google ویژگیهای FAQ SERP را به شدت کاهش داده است، طرح سؤالات متداول ممکن است همچنان به شما کمک کند تا از ویژگی جعبه People Also Ask استفاده کنید.
درباره انواع مختلف طرحواره ای که می توانید در اینجا استفاده کنید بیشتر بیاموزید.
متن جایگزین را بهینه کنید
با بهینه سازی متن جایگزین به گوگل کمک کنید تصاویر شما را بهتر درک کند. نه تنها به صفحهخوانها کمک میکند تا تصاویری را که در سایت خود نشان میدهید توصیف کنند، بلکه باعث میشود گوگل تصاویر شما را در جستجوی تصویر نشان دهد. SGE در حال حاضر دارای تصاویر نیست، اما احتمال زیادی وجود دارد که در آینده این کار را انجام دهد. این یک افزایش آسان است و در حال حاضر بهترین روش SEO است.
آنچه را گوگل نمی تواند ارائه دهید
مطالعات موردی، الگوها و مگنتهای سرب قابل دانلود میتوانند به شما کمک کنند تا ارزش خدمات یا محصولات خود را به نمایش بگذارید – و محتوایی که SGE نمیتواند ارائه دهد.
کشف انواع محتوایی که Google نمی تواند تکرار کند، می تواند به تقویت استراتژی محتوای شما در آینده کمک کند. به علاوه، این نوع محتوا تمایل دارد EEAT را به نمایش بگذارد: تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد.
با شناسایی نوع محتوایی که بیشترین ارزش را برای مشتریان شما ایجاد می کند و همچنین هر گونه شکاف در محتوای فعلی خود شروع کنید. آیا باید مطالعات موردی خود را تقویت کنید؟ آیا آهنرباهای سربی شما قدیمی شده اند؟ این نیازها را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید و آنها را اولویت بندی کنید. فراموش نکنید که پس از آماده شدن آنها را به طور گسترده ای تبلیغ کنید – ایمیل ایجاد کنید، آنها را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و در صورت لزوم آنها را به عنوان CTA در سایت خود اضافه کنید.
روی تجربیات تمرکز کنید
SGE اطلاعاتی را ارائه میکند، و در حالی که میتواند روشهای ساده را انجام دهد، نمیتواند تجربهای غنی را که یک مقاله خوب نوشته شده حاوی تصاویر یا ویدیوهای هر مرحله میتواند ارائه دهد. در نظر بگیرید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه چیزی ممکن است بخواهند بدانند، و چگونه دوست دارند یاد بگیرند که تجارب ارزشمندی را در وب سایت شما ایجاد کنند.
آیا عناصر تعاملی وجود دارد که بتوانید آنها را در سایت خود بگنجانید تا به بازدیدکنندگان کمک کنید تا محتوای شما را بهتر درک کنند؟ آیا وبینارها یا رویدادهای مجازی می توانند به شما در ارتباط بهتر با مخاطبان هدف کمک کنند؟
وقتی روی ارائه یک تجربه منحصر به فرد تمرکز می کنید، به سایت خود شانس بیشتری برای رتبه بندی خوب می دهید. بله، یک کادر SGE ممکن است همچنان برای کلمات کلیدی مورد نظر شما در بالای صفحه ظاهر شود، اما رتبه بندی خوب همچنان منجر به کلیک بیشتر از ماندن در پایین صفحه یک خواهد شد. به علاوه، تجربیات جدید شما بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا بارها و بارها به این کشور بازگردند.
EEAT را برجسته کنید
فراتر از تجربیاتی که می توانید به بازدیدکنندگان سایت ارائه دهید، آماده باشید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید… و تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن.
EEAT بخش مهمی از چشم انداز گوگل و بلوک ساختمانی برای الگوریتم ها و سیستم های آن است. در حالی که EEAT به خودی خود یک عامل رتبه بندی نیست، به اطلاع رسانی الگوریتم و به روز رسانی سیستم کمک می کند تا به افزایش محتوای با کیفیت در نتایج جستجوی Google کمک کند.
- صفحه «درباره» خود را دقیق و به روز نگه دارید. مطمئن شوید که نام تجاری، آدرس و شماره تلفن مناسبی دارد.
- اگر قبلاً آنها را ندارید، بیوگرافی نویسنده را به وب سایت خود اضافه کنید. این نشان دهنده تخصص تیم شما است.
- در صورت لزوم به نویسنده صفحه و تجربه آنها توجه کنید.
- تلاشی هماهنگ برای ایمن سازی بررسی های شرکت یا محصول انجام دهید. وقتی مشتریان مایلند تجربیات خود را با شرکت شما به اشتراک بگذارند، گویای همه چیز است!
- مطالعات موردی را ایجاد کنید که کار کردن با شرکت شما را به چه صورت است.
- به دنبال استناد در دایرکتوری های مناسب صنعت باشید.
در اینجا به نکات بیشتر EEAT مراجعه کنید.
اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، و انعطاف پذیر باقی بماند
Iteration نام بازی تحت SGE است. گوگل محصول یا بهروزرسانی را منتشر نمیکند و اجازه نمیدهد. مدام با آن سر و کله می زند، همیشه سعی می کند آن را بهبود بخشد. بازاریابان محتوا باید همین روحیه را حفظ کنند و روی بهبود استراتژیهای خود در مواجهه با هر بهروزرسانیهایی که گوگل به سمت ما میزند، تمرکز کنند.
به اندازه گیری و نظارت بر میزان دسترسی محتوای خود ادامه دهید. ارزیابی کنید که کدام نوع محتوا خوب است و SGE تکامل می یابد و استراتژی محتوای خود را در صورت نیاز برای حفظ رشد و دیده شدن به روز کنید.