استفاده كردن نشانه گذاری طرحواره در وبسایت شما یکی از بهترین راهها برای بهبود رتبهبندی موتور جستجوی شماست، زیرا طرح به گوگل میگوید که از صفحه شما چه بسازد. اگر طرح شما به اشتباه انجام شود، ترافیک سایت شما – و در نتیجه استراتژی بازاریابی کلی شما – آسیب خواهد دید.
به همین دلیل است که باید حتماً عملکرد طرحواره خود را اندازه گیری کنید. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ خوشبختانه برای شما، این چیزی است که این صفحه در مورد آن است. ما به اصول اولیه نحوه اندازه گیری عملکرد طرحواره می پردازیم، از جمله نگاهی به پنج طرح شاخص های کلیدی عملکرد (KPI).
به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید و سپس مشترک شدن در Revenue Weekly – خبرنامه ایمیل ما – برای دریافت نکات مفید بازاریابی مستقیماً به صندوق ورودی شما!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

نشانه گذاری طرحواره چیست؟
نشانه گذاری طرحواره نوعی کدگذاری است که در صفحات وب سایت خود قرار می دهید تا به آنها در نتایج جستجو کمک کند. اساساً طرحواره دو کار انجام می دهد:
- این صفحه به گوگل می گوید که یک صفحه در مورد چیست تا گوگل بداند که آن را در کدام جستجوها رتبه بندی کند.
- این به Google اجازه می دهد تا توضیحات پیشرفته (به نام قطعه های غنی) برای صفحات شما در نتایج جستجو ارائه دهد.
هر دوی این موارد به نفع کاربران است و پتانسیل افزایش بازدید سایت شما را دارد.
چرا عملکرد طرحواره را اندازه گیری کنیم؟
اکنون که به این موضوع پرداختیم که نشانهگذاری طرحواره چیست، چرا برای اندازهگیری عملکرد آن زحمت بکشیم؟ در واقع، این به چه معناست؟
هنگامی که از طرحواره در سایت خود استفاده می کنید، هدف این است که به شما کمک کند ترافیک بهتری داشته باشید – ترافیک مرتبط تر و بیشتر. بنابراین، شما به طور طبیعی می خواهید اندازه گیری کنید که آیا طرحواره شما واقعاً به شما در رسیدن به آن هدف کمک می کند یا خیر. آیا طرح شما کاری را که قرار است انجام دهد انجام می دهد؟ آیا وب سایت شما ترافیک جستجوی بیشتری دارد؟
اگر معلوم شد که اینطور نیست، تجزیه و تحلیل طرحواره شما می تواند به شما این حس را بدهد که برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید. با بهینه سازی مجدد طرحواره خود، می توانید به ترافیک جستجو و تلاش های بازاریابی خود در کل سود ببرید.
نحوه اندازه گیری عملکرد طرحواره
وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل طرحواره شما می شود، نتایجی که می خواهید اندازه گیری کنید مستقیماً با عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو گره خورده است. بنابراین، بهترین راه برای اندازهگیری طرحواره، بررسی معیارهای مرتبط با جستجو است. شما می توانید این کار را با استفاده از ابزاری مانند کنسول جستجوی گوگل، که گزارش های مربوط به معیارهای خاص را به شما نشان می دهد.
اما کدام معیارها را باید بررسی کنید؟ این همان چیزی است که بقیه این صفحه پاسخ خواهند داد. در اینجا پنج KPI طرحواره وجود دارد که باید برای هر صفحه اندازه گیری کنید:
- رتبه بندی موتورهای جستجو
- برداشت ها
- کلیک می کند
- نرخ کلیک (CTR)
- هزینه هر کلیک (CPC)
برای مرور کلی هر یک به خواندن ادامه دهید!
1. رتبه بندی موتورهای جستجو
اولین KPI طرحواره ای که باید ردیابی شود، رتبه بندی شماست. برای هر صفحه مشخصی، نگاه کردن به رتبهبندی آن در نتایج جستجو – و رتبهبندی برای کدام کلمات کلیدی – میتواند به شما کمک کند تا ببینید طرحواره چقدر خوب کار میکند.
اگر برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالایی دارد، به این معنی است که طرح شما عالی کار می کند. اگر برای کلمات کلیدی مناسب رتبهبندی میشود اما خیلی بالا نیست، ممکن است بخواهید دوباره بهینهسازی کنید تا به نتیجهای غنی دست پیدا کنید، که میتواند به رتبهبندی آن کمک کند.
و اگر حتی برای کلمات کلیدی مناسب رتبهبندی نمیشود، قطعاً باید طرحواره خود را تنظیم کنید، زیرا این بدان معناست که گوگل حتی متوجه نمیشود که صفحه شما در مورد چیست.
2. برداشت ها
یکی دیگر از معیارهای طرحواره ارزشمند برای ردیابی، برداشت ها است. این معیار به تعداد افرادی که صفحه شما را در نتایج جستجو مشاهده کرده اند اشاره دارد. برای روشن بودن، همه کسانی که صفحه شما را در SERP ها مشاهده می کنند، واقعاً از آن بازدید نمی کنند. اندازهگیری برداشتها فقط راهی است برای دیدن تعداد افرادی که گوگل صفحه شما را در مقابل آنها قرار میدهد.
مشابه با رتبهبندی، برداشتها به شما نشان میدهند که آیا طرحواره شما کار خوبی در ارائه سایت شما در مقابل کاربران دارد یا خیر. آیا مردم صفحه شما را می بینند؟ هستند درست افرادی که صفحه شما را می بینند؟ پاسخ به این سوال برای ارزیابی دقیق نشانه گذاری طرحواره شما ضروری است.
3. کلیک کنید
علاوه بر برداشت ها، باید حتما کلیک ها را اندازه گیری کنید. برداشت ها فقط به شما می گوید چه کسی می بیند سایت شما اما نه افرادی که از آن بازدید می کنند. کلیک ها برای همین است. آیا واقعاً مردم در نتایج جستجو روی صفحه شما کلیک می کنند؟
در حالی که برداشت ها در مورد جایی است که طرح شما سایت شما را در نتایج جستجو قرار می دهد، اندازه گیری کلیک ها بیشتر در مورد قطعه های غنی است. در حالت ایدهآل، طرح شما قطعههای غنی صفحه شما را به دست میآورد که توجه افراد را به خود جلب میکند. اگر نه، هر چند، آنها کلیک نمی کنند. این معیار می تواند به شما در درک آن کمک کند.
4. نرخ کلیک (CTR)
این ممکن است مانند معیار قبلی به نظر برسد، اما اینطور نیست. کلیک ها صرفاً معیاری هستند از تعداد افرادی که در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک کرده اند – تعداد خام. ولی نرخ کلیک (CTR) درصد است. برای یافتن CTR، تعداد کلیک ها را بر تعداد نمایش ها تقسیم کنید و سپس در 100 ضرب کنید.
این معیار بینش بیشتری به شما می دهد چرا شما مقدار کلیکی را که دارید دریافت می کنید. برای مثال، اگر کلیکهای شما کم است، شاید به این دلیل است که قطعههای غنی دریافت نمیکنید. اما شاید این فقط به این دلیل است که شما برای شروع تاثیرات زیادی دریافت نمی کنید.
اما از سوی دیگر، اگر تعداد زیادی بازدید دریافت میکنید اما تقریباً هیچ کلیکی دریافت نمیکنید، به این معنی است که مشکل قطعاً مربوط به خود صفحه است و نه به رتبهبندی آن. CTR می تواند به شما کمک کند این را ببینید.
5. هزینه هر کلیک (CPC)
آخرین KPI طرحواره مهم برای ردیابی است هزینه هر کلیک (CPC). به طور معمول، این معیار فقط برای کمپین های تبلیغاتی پولی استفاده می شود، نه جستجوی ارگانیک. با این حال، حتی زمانی که صحبت از جستجوی ارگانیک به میان میآید، همچنان باید روی زمان، انرژی و ابزارهای مورد نیاز برای بالا بردن صفحات خود در نتایج جستجو سرمایهگذاری کنید.
ردیابی هزینه این تلاشها نسبت به تعداد کلیکهایی که کسب میکنید به شما امکان میدهد تفاوت طرحواره خود را ببینید. یک نشانه گذاری طرحواره موفق سایت شما را بسیار سریعتر تقویت می کند و باعث می شود پول کمتری برای سایت خود خرج کنید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تلاش ها. این دلیل دیگری است که اندازهگیری طرحواره میتواند مفید باشد.
تحقیقات مستقل از کلاچ، WebFX را نامگذاری کرده است
شرکت برتر سئو در ایالات متحده.
کلاچ شخصا با بیش از 250 مشتری WebFX مصاحبه کرده است تا در مورد تجربه آنها از همکاری با ما صحبت کند.
بررسی های بیشتر کلاچ را بخوانید

WebFX می تواند سایت شما را برای رتبه بندی جستجو بهینه کند
همانطور که به تازگی ایجاد کردیم، سئو می تواند به زمان و انرژی زیادی نیاز داشته باشد. اما اگر بخواهید با یک آژانس خارجی مانند WebFX شریک شوید، نیازی نیست آنقدر از تیم شما تخلیه شود. ما میتوانیم با بهینهسازی سئو برای شما، بار را از دوش شما برداریم. شما هنوز هم می توانید عکس ها را صدا کنید، اما ما همه کار را انجام خواهیم داد.
علاقه مند به همکاری با WebFX برای ما خدمات سئو? فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!