Google Authorship به عنوان راهی برای افزودن اعتبار بیشتر به اینترنت و آسانتر کردن تشخیص اینکه چه کسی محتوا را در چندین وبسایت نوشته است، آغاز شد. در حالی که موتور جستجو از آن زمان بسیاری از اجزای این سیستم، از جمله نمایه های +Google را که در نحوه کارکرد آن نقش اساسی داشتند، کنار گذاشته است، نویسندگی همچنان به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مرتبط است. این به این دلیل است که یکی از راههایی است که میتوانید در چشم مخاطبان خود اقتدار و اعتماد ایجاد کنید.
نویسندگی سئو چیست؟
یکی از مواردی که گوگل هنگام ارزیابی کیفیت محتوا به دنبال آن است، تجربه شخصی است که آن را نوشته است. به عنوان مثال، تصور کنید یک متخصص قلب در یک وب سایت سلامت و تندرستی مشارکت می کند و نکاتی در مورد پیشگیری از بیماری قلبی و مزایای رژیم های غذایی خاص ارائه می دهد.
صلاحیت های منحصر به فرد نویسنده آنها را به عنوان یک متخصص در این زمینه قرار می دهد، بنابراین برجسته کردن این دانش و تجربه برای خوانندگان و موتورهای جستجو بسیار منطقی است. شما می توانید این کار را از طریق هر ترکیبی از ابرداده، خطوط فرعی، نمایه های نویسنده و بایوس انجام دهید. این نویسندگی SEO است – انتساب محتوا به نویسندگان خاص – و یکی از چندین راه برای افزایش اعتبار موضوعی سایت شما است.
جدول زمانی Google Authorship
Google در طول سالها به شیوهای متفاوت از نویسندگی، از جمله از طریق روشی رسمیتر و ساختاریافتهتر به نام Google Authorship، برخورد کرده است. درک اینکه چگونه انتساب نویسنده تغییر کرده است، می تواند بینشی در مورد نحوه استفاده موتورهای جستجو از آن امروزه ارائه دهد. در اینجا یک مرور کلی وجود دارد:
- 2007: پتنت Agent Rank گوگل نشاندهنده ظهور نویسندگی است و روشی را که موتور جستجو میتواند برای اعمال امضای دیجیتال در سراسر محتوا استفاده کند، توضیح میدهد. این امضا محتوا را به یک نویسنده پیوند میدهد، در این مرحله Google برنامهریزی میکند تا یک اصلاحکننده رتبهبندی را بر اساس کل مجموعه کار خالق محتوا تعیین کند. تولید محتوای باکیفیت باعث افزایش اقتدار نویسنده می شود. با گسترش، نویسندگان با قدرت بالا نیز به وب سایت ها کمک می کنند.
- 2011: گوگل شروع به پشتیبانی از نشانه گذاری rel=”author” کرد که بخشی از معمای انتساب نویسنده بود. با استفاده از این نشانه گذاری، اکنون می توانید به یک نمایه کاربر پیوند دهید و به موتورهای جستجو بگویید نویسنده محتوا این بوده است. هنگامی که Google در پایان ژوئن Google+ را راهاندازی کرد، این آخرین قطعه از پازل برای تأیید رسمی نویسندگان بود. موتور جستجو این سیستم را Google Authorship نامید.
- 2012: همانطور که گوگل به سیستم نویسندگی خود متعهد شد، شروع به معرفی ویژگی های جستجوی غنی مانند نمایه های نویسنده در SERP کرد. این تکهها نتایج را بیشتر متمایز کردند، بنابراین بسیاری از وبسایتهایی که در پذیرش تألیف کندتر بودند، ارزش واقعی را در ایجاد تغییر مشاهده کردند.
- 2013: در کنفرانس Google I/O در ماه مه، گوگل در مورد بهبودهایی که می خواست در سیستم نویسندگی خود ایجاد کند بحث کرد. با این حال، به نظر می رسد که اهداف موتور جستجو در دسامبر تغییر کرد، زمانی که کاهش تعداد نتایج نویسندگی را در SERP ها اعلام کرد.
- 2014: در نیمه دوم سال 2014، گوگل تمام عکس های نویسنده و سایر جزئیات مربوط به نویسندگی را از SERP ها حذف کرد. در ماه آگوست، استفاده از نشانهگذاری نویسنده را به طور کامل متوقف کرد و به معنای پایان Google Authorship است.
- 2019: Google به دور شدن از انتساب رسمی نویسندگی ادامه داد و به دسترسی عمومی به +Google پایان داد.
- 2020: حق اختراع Author Vectors گوگل تغییر کاملی را در نحوه تصمیم گیری موتور جستجو برای تعیین نویسندگی در آینده نشان می دهد. این حق اختراع روشی برای نسبت دادن نویسنده به محتوا از طریق تجزیه و تحلیل پیش بینی و یادگیری ماشین توضیح می دهد. اساساً، گوگل اکنون این فناوری را در اختیار داشت که نویسندگان را بر اساس سبک های نوشتاری متمایز کند. اکنون از این فناوری در کنار سایر سیگنالهای دقیقتر نویسنده برای تعیین نویسندگی بدون نیاز به نشانهگذاری یا پروفایل نویسنده استفاده میکند.
آیا نویسندگی وب سایت یک عامل رتبه بندی است؟
در ابتدا، گوگل میخواست تالیف وبسایت را بهعنوان یک عامل رتبهبندی، که توسط الگوریتم جدید خود تحریک میشد، ترکیب کند، که به آنها اجازه میداد نویسندگان خاصی را از نظر کیفیت امتیاز بگیرند. با این حال، نویسندگی هرگز به طور کامل وارد جستجو نشد.
در عوض، نویسندگی جایگاه ذهنی تری در رتبه بندی جستجوها، هم در آن زمان و هم امروز داشته است. در حالی که Google میگوید از نویسندگی در خود الگوریتم استفاده نمیکند، موتور جستجو به ارزیابیکنندگان کیفیت انسانی خود دستور میدهد هنگام تعیین اینکه آیا محتوا تجربه، تخصص، قدرت و قابلیت اعتماد را نشان میدهد – دستورالعملهای EEAT Google، آن را در نظر بگیرند.
بنابراین، چرا گوگل از رتبهبندی الگوریتمی و رتبهبندی انسانی استفاده میکند؟ ارزیاب های کیفیت برای اطمینان از ارائه نتایج قابل اعتماد و با ارزش الگوریتم به کاربران گوگل کار می کنند. در حالی که بازخورد آنها بر رتبه بندی افراد تأثیر نمی گذارد، نحوه عملکرد الگوریتم در آینده را شکل می دهد.
این حلقه بازخورد به این معنی است که چیزهایی که نویسندگی در صورت استفاده صحیح به محتوای شما میآورد – مانند تخصص قابل اثبات و دانش حرفهای – به مواردی تبدیل میشوند که الگوریتم به طور غیرمستقیم بررسی میکند.
چگونه نویسندگی هنوز برای سئو مهم است
حتی اگر نویسندگی از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، شما همچنان باید آن را در تلاش های سئو خود بگنجانید. این به این دلیل است که مزایای زیادی برای خوانندگان شما فراهم میکند و به افزایش اشتراکهای اجتماعی، بک لینکها و تعامل منجر میشود – که همه آنها سیگنالهای رتبهبندی شناخته شدهاند.
در اینجا برخی از مزایای استفاده از نویسندگی در محتوای خود آورده شده است:
- مرجع نمایش: وب سایت شما برای کسب رتبه بالا در گوگل نیاز به قدرت قابل اثبات در جایگاه خود دارد. یکی از راههای رسیدن به این هدف این است که به خوانندگان خود بینش دهید که چه کسی محتوایی را که میخواند ایجاد کرده است. مهارت ها، صلاحیت ها و تجربه نویسنده را برجسته کنید تا دلایلی برای اعتماد به این اطلاعات نسبت به اطلاعات رقیب ارائه کنید.
- تشویق مشارکت کارشناسان: کارشناسان موضوع ترجیح می دهند در سایت هایی با نویسندگان برجسته مشارکت کنند. نویسندگی همچنین به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را به درستی نسبت دهید و اعتماد ایجاد کنید که باعث همکاری بیشتر می شود.
- ایجاد وفاداری: اگرچه هدف سئو این است که تا حد ممکن ترافیک را از طریق جستجوی ارگانیک به ارمغان بیاورد، کاری که با آن ترافیک انجام می دهید نیز مهم است. نویسندگی به شما این امکان را می دهد که از طریق سازندگان محتوای خاص وفاداری ایجاد کنید و خوانندگان را ترغیب می کند تا در آینده از طریق کانال های دیگر به سایت شما بازگردند.
- افزایش مشارکت: خوانندگان به احتمال زیاد محتوایی را از ابتدا تا انتها که ارزش ارائه می دهد، می خوانند. برجسته کردن تجربه نویسنده می تواند به این مهم دست یابد. همچنین به بازدیدکنندگان شخص واقعی پشت محتوا را نشان میدهد و از طریق اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی، تعامل بیشتری را تشویق میکند
بخورید
اگر موضوعی وجود داشته باشد که نویسندگی سئو برای آن مهم است، آن دستورالعمل رتبه بندی کیفیت EEAT گوگل است. در حالی که ارزیابیکنندگان کیفیت هنگام ارزیابی محتوا به دنبال چندین چیز هستند، آنها به طور خاص بر تجربه، تخصص، قدرت و اعتماد تمرکز میکنند – همه چیزهایی که نویسنده به شما اجازه میدهد نشان دهید. گوگل حتی به ارزیابیکنندگان کیفیت خود دستور میدهد که در مورد تولیدکنندگان محتوا تحقیق کنند تا صلاحیت آنها را تأیید کنند.
مانند نویسندگی، EEAT یک عامل رتبه بندی صریح نیست. با این حال، به طور کلی با انتظارات و خواسته های گوگل از محتوای با رتبه بالا مطابقت دارد، بنابراین پیروی از اصول EEAT به طور ارگانیک بر SEO شما تأثیر می گذارد.
در اینجا مزایای اصلی پیروی از دستورالعمل ها وجود دارد:
- بهبود رضایت کاربر: گوگل از کاربرانش میخواهد که روی یک نتیجه جستجو کلیک کنند، اطلاعات دقیقی را که میخواهند پیدا کنند و راضی باشند. تمرکز بر اصول EEAT و گنجاندن نویسندگی در محتوای خود به دستیابی به این امر کمک می کند. البته، شما همچنین باید قصد کاربر را نیز در نظر بگیرید.
- افزایش اعتماد: Google سایتها را در جایگاههای You Money or Your Life (YMYL) مانند سلامت و امور مالی بدون اعتبار بالا و تخصص قابل اثبات رتبهبندی نمیکند.
- افزایش رشد: مردم ترجیح می دهند به محتوایی که نشان دهنده قدرت است پیوند داده و به اشتراک بگذارند. با برجسته کردن تجربه نویسندگان خود، پتانسیل رشد آینده وب سایت خود را افزایش می دهید، زیرا بک لینک ها و سیگنال های اجتماعی بیشتری جذب خواهید کرد.
- کاهش ریسک جریمه های الگوریتمی: ایجاد محتوای معتبر وب سایت شما را برای آینده اثبات می کند زیرا این چیزی است که گوگل همیشه از سایت ها خواسته و خواهد داشت.
به روز رسانی محتوای مفید
سیستم محتوای مفید گوگل، که اکنون بخشی از الگوریتم اصلی است، به عنوان لایه دیگری از الگوریتم معمولی خود عمل می کند. میتوانید آن را بهعنوان اصلاحکنندهای در نظر بگیرید که بر وزن رتبهبندی سایت شما تأثیر میگذارد و بر اساس میزان مفید بودن محتوا، آنها را به بالا یا پایین تغییر میدهد.
بنابراین، چه چیزی محتوا را مفید میکند و نویسنده چگونه در همه اینها نقش دارد؟ باز هم مسئله تجربه و اعتماد است. محتوای مفید شامل تجربه شخصی نویسنده است. به عنوان مثال، در یک سایت آشپزی، اگر یک سرآشپز توضیح دهد که چگونه با استفاده از تکنیک هایی که در طول یک کار حرفه ای 20 ساله بر آن تسلط داشته است، املت عالی درست کند، این کار بیشتر از دستورالعمل های اولیه مفید است.
چیز دیگری که گوگل در محتوا مفید می داند، بینش منحصر به فرد است. به عنوان مثال، یک اقتصاددان می تواند آینده بازار کار را بر اساس سال ها تجربه و دانش خود پیش بینی کند. Google تمایل دارد این نوع تجزیه و تحلیل را بسیار مفیدتر از محتوایی ببیند که فقط آمارهای گزارش شده را بازخوانی می کند.
نویسندگی نقش مهمی در نوشتن و بازیابی از سیستم محتوای مفید Google دارد. البته باید ممیزی محتوا و سایر استراتژی ها را نیز در نظر بگیرید تا ارزش بیشتری به صفحات خود بیافزایید.
اقتدار خود را در گوگل افزایش دهید
برای تقویت قدرت و رشد حضور جستجوی خود آماده اید؟ نویسندگی یکی از راههای دستیابی به این هدف است، اما چیزهای زیادی در یک استراتژی سئو عالی نقش دارند. یک مشاوره رایگان با آژانس ما رزرو کنید، و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک برنامه جامع که نیازهای شما را برآورده کند، طراحی کنید.