Google Analytics 4: انواع مختلف کاربر

Google Analytics 4 ابعاد و معیارهای جدیدی را به همراه داشت. در حال حاضر 167 بعد از پیش ساخته شده و 164 متریک از پیش ساخته شده وجود دارد. این چیزهای زیادی برای یادآوری است!

مشکوک است که هرگز استفاده کنید همه از آنهایی که در همان ویژگی GA4 هستند، اما برخی از ابعاد و معیارهایی وجود دارد که می‌خواهید به طور منظم از آنها استفاده کنید.

یکی از این کاربران است. اما صبر کن! Google Analytics 4 دارای چهار نوع کاربر مختلف است (از نظر فنی بیشتر، اما بعدا توضیح خواهیم داد). این انواع مختلف کاربران چیست و چگونه می توانید از آنها استفاده کنید؟ بیایید همه آنها را مرور کنیم.

انواع مختلف کاربران

بیایید به سرعت انواع مختلف کاربران را در GA4 و نحوه عملکرد آنها در شما بررسی کنیم راه اندازی GA4:

  • کاربران فعال
  • کاربران جدید
  • کاربران بازگشتی
  • مجموع کاربران

وقتی به کاربران نگاه می کنید، ممکن است چیزی شبیه به این فکر کنید:

میم کاربران

بیایید هر کاربر را با تعریف گوگل تفکیک کنیم.

  • کاربران فعال: تعداد کل کاربران فعال.
  • کاربران جدید: تعداد کاربرانی که با سایت شما تعامل داشتند یا برنامه شما را برای اولین بار راه اندازی کردند و رویداد first_open را راه اندازی کردند.
  • کاربران بازگشتی: کاربرانی که حداقل یک جلسه قبلی را شروع کرده اند.
  • مجموع کاربران: تعداد کل کاربران منحصر به فردی که یک رویداد را ثبت کرده اند.

اکنون که تعاریف اولیه را ارائه کردیم، بیایید به نحوه استفاده از آنها بپردازیم.

کاربران فعال

تعریف گوگل قانون طلایی تعاریف را زیر پا می گذارد: از کلمه خود برای تعریف خود کلمه استفاده نکنید.

کاربران فعال معیار اصلی کاربر مورد استفاده در Google Analytics 4 است. کاربران فعال، کاربرانی هستند که در هنگام تعامل با وب‌سایت یا برنامه شما، یک جلسه درگیر دارند یا زمانی که GA4 رویداد first_visit، first_open، یا engagement_time_msec را جمع‌آوری می‌کند.

اگر به دنبال اعداد کل هستید، در تمام گزارش‌های استاندارد زیر «کاربران» قرار دارد.

کاربران فعال ga4 را گزارش می دهند

جلسه درگیر هر جلسه ای است که یکی از موارد زیر را تکمیل می کند:

  • جلسه ای که 10 ثانیه یا بیشتر طول می کشد
  • شامل بیش از 2 رویداد page_view
  • حداقل یک تبدیل را شامل می شود

در اینجا چیزی است که به عنوان یک کاربر فعال واجد شرایط است:

  • شخصی که تبدیل کرده اما فقط یک صفحه را مشاهده کرده است
  • شخصی که 5 صفحه را مشاهده کرده اما هرگز تبدیل نشده است
  • شخصی که 2 دقیقه در سایت ماند و فقط یک صفحه را دید

در اینجا چیزی است که انجام می دهد نه واجد شرایط بودن به عنوان یک کاربر فعال:

  • شخصی که بعد از 8 ثانیه سایت را ترک کرد
  • شخصی که فقط یک صفحه را زیر 10 ثانیه مشاهده کرده است

برای بسیاری، 10 ثانیه برای ایجاد یک جلسه درگیر کافی نیست. این بدان معناست که کاربر می تواند از یک صفحه در سایت شما بازدید کند، 11 ثانیه در آنجا بماند و به عنوان کاربر فعال طبقه بندی شود.

این تنظیماتی است که توصیه می کنیم تغییر دهید. برای انجام این کار، به Admin→Data Streams بروید. پس از داخل شدن، روی Configure tag settings کلیک کنید.

تنظیمات تگ را پیکربندی کنید

پس از داخل شدن، روی دکمه آبی «نمایش بیشتر» کلیک کنید. پس از کلیک بر روی Adjust session timeout کلیک کنید.

تنظیم زمان پایان جلسه

توصیه می کنیم آن را به 30 ثانیه تغییر دهید. این واقع بینانه تر به نظر می رسد. شخصی که کمتر از 30 ثانیه را در وب سایت شما سپری می کند ممکن است واقعاً درگیر نباشد یا ممکن است زمان کافی برای مشاهده بیش از یک صفحه را نداشته باشد.

کاربران جدید

درک این یکی کمی ساده تر است. کاربران جدید کاربرانی هستند که برای اولین بار با سایت یا اپلیکیشن شما تعامل داشته اند. کاربران جدید مجموع کاربرانی است که رویداد first_visit یا first_open را ثبت می کنند.

می‌توانید در استودیوی Looker استودیو کاربران جدید را در مقایسه با کاربران بازگشته تقسیم کنید تا به تفکیک دسترسی پیدا کنید.

تقریباً در تمام گزارش‌های استاندارد می‌توان شماره‌های کاربری جدید را یافت.

کاربران بازگشتی

مشابه کاربران جدید، کاربران بازگشتی کاربرانی هستند که قبلاً به سایت یا برنامه شما رفته اند.

بر خلاف انواع دیگر کاربران، کاربران بازگشتی بخش ویژه خود را در داشبورد Google Analytics 4 شما دارند.

در گزارش چرخه زندگی استاندارد خود، بخش گرگ تنها با عنوان “احتباس” را مشاهده خواهید کرد.

گزارش حفظ ga4

در اینجا، می توانید نمای کلی حفظ را ببینید، کاربران جدید و کاربران بازگشتی را تقسیم بندی می کند. این می‌تواند بینش‌های جالبی در مورد تعداد دفعات بازگشت کاربران و هر روند خاص ارائه دهد.

کاربران بازگشتی

در اینجا، می‌توانیم ببینیم که کاربران بازگشتی به احتمال زیاد در طول هفته از سایت بازدید می‌کنند در حالی که فعالیت آخر هفته به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اگر به دنبال بینش بیشتری در مورد کاربران بازگشتی خود هستید، همیشه می توانید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید برای پیگیری فعالیت آنها

مجموع کاربران

مجموع کاربران با چیزی که انتظار دارید کمی متفاوت است. این معیار اصلی کاربر برای Universal Analytics بود، اما اکنون این مسئولیت بر عهده کاربران فعال است.

کاربران جدید، کاربران بازگشتی و کاربران فعال ممکن است بلافاصله در زیر هر گزارش صفحه/صفحه فرود ظاهر شوند. مجموع کاربران در گزارش تبدیل‌ها و رویدادهای شما یافت می‌شوند.

گزارش کل کاربران با تبدیل

تعداد کاربران تعداد کاربرانی را که هر نوع رویدادی را در وب سایت یا برنامه شما انجام داده اند اندازه گیری می کند. با توجه به اینکه همه چیز در GA4 یک رویداد است، هر رویدادی به حساب تعداد کل کاربران شما خواهد بود.

تعداد کاربران برای شمارش تعداد رویداد به ازای هر کاربر استفاده می شود. برای این حساب، می‌توانیم ببینیم که میانگین تعداد رویدادها برای هر کاربر کمتر از 8 است.

تعداد رویداد به ازای هر کاربر

در اینجا می بینیم که اکثر کاربران میانگین رویدادهای page_view 2.84 را دارند.

مجموع کاربران همچنین برای معیار نرخ تبدیل کاربر استفاده می‌شود که با تبدیل کل کاربران محاسبه می‌شود.

نتیجه

همانطور که می بینیم، انواع مختلف کاربران ممکن است در ابتدا گیج کننده باشند، اما همه اهداف منحصر به فردی برای ردیابی کاربر و فعالیت کلی وب دارند. درک نحوه عملکرد آن‌ها می‌تواند به شما در باز کردن اطلاعات بینش در مورد تجربه و عملکرد کلی کاربر کمک کند. اگر به دنبال کمک تجزیه و تحلیل هستید، با خیال راحت دست دراز کنید و همین امروز شروع کنید!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور