گوگل پیشنهاد می کند بخش هایی از کسب و کار تبلیغات را به الفبا تقسیم کند

را مجله ی وال استریت امروز گزارش می‌دهد که گوگل «پیشنهاد کرده است بخش‌هایی از کسب‌وکار خود را که حراج‌ها و آگهی‌ها را در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها قرار می‌دهند، به یک شرکت جداگانه زیر چتر آلفابت تقسیم کند».

این امتیاز برای جلوگیری از دعوای حقوقی وزارت دادگستری ایالات متحده است که فروش مستقیم یا واگذاری تجارت تبلیغات از Google را ترجیح می دهد. روشن نیست که تنظیم کننده ها چقدر از این پیشنهاد استقبال می کنند.

جدایی Google-Alphabet که به عنوان «بخشی از یک پیشنهاد» توصیف می‌شود، همچنان همه چیز را متعلق به همان شرکت می‌داند، هرچند با جدایی و احتمالاً تغییرات دیگری در نحوه عملکرد تبلیغات. این نهاد به Waymo، Wing، Google Fiber، DeepMind و چندین شرکت دیگر ملحق خواهد شد که مدیران عامل خود را دارند اما در نهایت به Sundar Pichai گزارش می دهند.

وزارت دادگستری تحقیقات طولانی مدتی را در مورد ادعاهایی مبنی بر سوء استفاده گوگل از نقش خود به عنوان دلال و حراج کننده تبلیغات دیجیتال انجام داده است تا تجارت خود را به هزینه رقبا هدایت کند. این دپارتمان در حال تدارک شکایتی است که ادعا می‌کند شیوه‌های فناوری تبلیغاتی گوگل ضدرقابتی است، اقدامی که می‌تواند در تابستان امسال ثبت شود.

به دنبال خارج از کشور، WSJ گفت که گوگل پیشنهاد دیگری در مورد یوتیوب به تنظیم‌کننده‌های اروپایی ارائه کرده است که به رقبا اجازه می‌دهد به جای استفاده مستقیم از ابزارهای گوگل، فروش تبلیغات را مستقیماً در سرویس ویدیویی واسطه کنند.

در بیانیه‌ای، گوگل واقعاً این پیشنهاد را انکار نمی‌کند و گفته است که همچنان می‌خواهد به هر طریقی در تجارت تبلیغات حضور داشته باشد:

سخنگوی گوگل در بیانیه ای گفت: “ما به طور سازنده با تنظیم کننده ها برای رسیدگی به نگرانی های آنها تعامل داشته ایم.” همانطور که قبلاً گفته ایم، ما هیچ برنامه ای برای فروش یا خروج از این تجارت نداریم. وی افزود: رقابت شدید در فناوری تبلیغات، تبلیغات آنلاین را مرتبط‌تر، کاهش هزینه‌ها و گسترش گزینه‌ها برای ناشران و تبلیغ‌کنندگان کرده است.

اطلاعات بیشتر در گوگل:

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور