Google درباره نحوه استفاده از گزارش آمار خزنده کنسول جستجو

گزارش جدید آمار خزیدن کنسول جستجوی Google توسط Search Advocate Daniel Waisberg در یک فیلم آموزشی جدید کاملاً توضیح داده شده است.

گزارش آمار خزیدن در Search Console چند ماه پیش یک به روزرسانی عمده دریافت کرده است. اگر فرصتی برای مشاهده گزارش جدید نداشته اید ، اکنون زمان مناسبی است تا با تمام بینش های اضافه شده آشنا شوید.

ویدیوی جدید Google هر بخش از گزارش آمار خزنده را خراب می کند و توضیح می دهد که می توان از داده ها برای تعیین میزان توانایی Googlebot در جستجوی سایت خاصی استفاده کرد.

هنگامی که Googlebot قادر به جستجوی کارآمد سایتی باشد ، به شما کمک می کند تا محتوای جدید به سرعت در نتایج جستجو فهرست شود و به Google کمک می کند تا تغییرات ایجاد شده در محتوای موجود را کشف کند.

در اینجا خلاصه ای از ویدئو با اصول اولیه ذکر شده است: خزیدن چیست؟

وب خزیدن چیست؟

روند خزیدن با لیستی از URL های خزنده ها و نقشه های سایت قبلی که توسط دارندگان سایت ارائه شده است ، آغاز می شود.

Google از وب خزنده ها برای بازدید از URL ها ، خواندن اطلاعات موجود در آنها و پیگیری پیوندهای موجود در این صفحات استفاده می کند.

خزنده ها مجدداً از صفحات موجود در این لیست بازدید می کنند تا بررسی کنند که آیا تغییر کرده اند یا خیر و همچنین صفحات جدیدی را که کشف کرده است می خزند.

در طی این فرآیند ، خزنده ها باید تصمیمات مهمی اتخاذ کنند ، از جمله اولویت قرار دادن زمان و چه چیزی برای خزیدن ، در حالی که مطمئن می شوند وب سایت می تواند درخواست های سرور ساخته شده توسط Google را مدیریت کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

صفحات خزیده شده با موفقیت پردازش و به نمایه سازی Google منتقل می شوند تا محتوا برای ارائه در نتایج جستجوی Google آماده شود.

Google می خواهد مطمئن شود که سرورهای شما بیش از حد بار نمی آورد ، بنابراین تعداد دفعات خزیدن به سه چیز بستگی دارد:

  • میزان خزش: حداکثر تعداد اتصالات همزمان که خزنده ممکن است برای خزیدن سایت استفاده کند
  • خزیدن تقاضا: میزان محتوای مورد نظر گوگل چقدر است.
  • بودجه خزیدن: تعداد URL هایی که Google می تواند خزیدن کند و می خواهد.

گزارش آمار جستجو خزنده کنسول چیست؟

گزارش آمار خزیدن در Search Console برای کمک به درک و بهینه سازی خزیدن Googlebot استفاده می شود. این آماری از رفتار خزنده Google را ارائه می دهد ، از جمله اینکه هر چند وقت یک بار سایت را می خزد و پاسخ ها چه بوده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

واسیبرگ می گوید این گزارش در صورت کار با یک وب سایت بزرگ مهم است ، اما اگر سایتی با کمتر از 1000 صفحه داشته باشید این نگرانی نیست.

در اینجا چند سال وجود دارد که می توانید با داده های ارائه شده در گزارش آمار خزیدن به آنها پاسخ دهید:

  • دسترسی عمومی سایت شما چیست؟
  • پاسخ صفحه برای درخواست خزیدن به طور متوسط ​​چقدر است؟
  • در 90 روز گذشته چند درخواست توسط Google به سایت شما انجام شده است؟

نحوه دسترسی به گزارش Crawl Stats

دارندگان سایت می توانند با ورود به Search Console و رفتن به صفحه “تنظیمات” گزارش آمار خزنده را پیدا کنند. در آنجا گزارش آمار خزنده را مشاهده خواهید کرد.

با باز کردن گزارش ، یک صفحه خلاصه مشاهده خواهید کرد که شامل نمودار روند خزنده ، جزئیات وضعیت میزبان و تقسیم درخواست خزیدن است.

Google درباره نحوه استفاده از گزارش آمار خزنده کنسول جستجو

نمودار روندهای خزنده

نمودار روندهای خزنده در مورد این سه معیار گزارش می دهد:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  • کل درخواست های خزیدن برای URL ها در سایت شما (چه موفقیت آمیز باشد یا نه).
  • کل حجم بارگیری از سایت شما هنگام خزیدن.
  • میانگین زمان پاسخگویی صفحه برای درخواست خزیدن برای بازیابی محتوای صفحه.

در هنگام تجزیه و تحلیل این داده ها ، در طول زمان به دنبال اوج ، افت و روند عمده باشید.

به عنوان مثال ، اگر کاهش قابل توجهی در کل درخواست های خزیدن مشاهده می کنید ، گوگل پیشنهاد می کند مطمئن شوید که کسی robots.txt جدیدی به سایت شما اضافه نکرده است.

یا ممکن است متوجه شوید سایت شما به کندی به Googlebot پاسخ می دهد. این ممکن است نشانه ای باشد که سرور شما نمی تواند همه درخواست ها را اداره کند.

مراقب افزایش مداوم میانگین زمان پاسخ باشید. گوگل می گوید ممکن است بلافاصله بر میزان خزش تأثیر نگذارد ، اما این نشانگر خوبی است که سرورهای شما نمی توانند همه بار را تحمل کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

جزئیات وضعیت میزبان

داده های وضعیت میزبان به شما امکان می دهد در 90 روز گذشته میزان دسترسی عمومی سایت را بررسی کنید. خطاهای موجود در این بخش به این دلیل است که Google به یک دلیل فنی نمی تواند سایت شما را جستجو کند.

Google درباره نحوه استفاده از گزارش آمار خزنده کنسول جستجو

وقتی برای دریافت جزئیات وضعیت میزبان کلیک می کنید ، سه دسته پیدا خواهید کرد:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  • Robots.txt واکشی کنید: میزان خرابی هنگام خزیدن پرونده robots.txt.
  • وضوح DNS: وقتی سرور DNS نام میزبان شما را تشخیص نداد یا در هنگام خزیدن به آن پاسخ نداد ، نشان می دهد.
  • اتصال سرور: نشان می دهد که سرور شما چه پاسخی نداده است یا در هنگام خزیدن پاسخ کاملی برای URL شما ارائه نداده است.

کارتهای درخواست خزیدن

کارت های درخواست خزیدن چندین خرابی را نشان می دهد تا به شما کمک کند خزنده های Google را در وب سایت شما پیدا کنند.

Google درباره نحوه استفاده از گزارش آمار خزنده کنسول جستجو

چهار شکست در دسترس وجود دارد:

  • پاسخ خزیدن: پاسخهایی که گوگل هنگام جستجوی سایت شما دریافت کرده است.
  • نوع پرونده را خزنده کنید: انواع پرونده های برگشت داده شده توسط درخواست را نشان می دهد.
  • هدف خزیدن: دلیل خزیدن سایت شما را نشان می دهد.
  • نوع Googlebot: عامل کاربری مورد استفاده توسط Google برای ایجاد درخواست خزیدن را نشان می دهد.

به طور خلاصه

این موارد اصول استفاده از گزارش آمار خزیدن Search Console است تا اطمینان حاصل شود که Googlebot می تواند به طور کارآمد سایت شما را برای جستجو جستجو کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

غذاهای آماده:

  • از نمودار صفحه خلاصه برای تجزیه و تحلیل حجم و روند خزنده استفاده کنید.
  • از جزئیات وضعیت میزبان برای بررسی در دسترس بودن عمومی سایت خود استفاده کنید.
  • برای درک اینکه Googlebot هنگام جستجوی وب سایت شما چه چیزی را پیدا می کند ، از خرابی درخواست خزیدن استفاده کنید.

فیلم کامل را در زیر مشاهده کنید:

https://www.youtube.com/watch؟v=x_GoMrl6_u0