11 KPI که باید در گوگل آنالیتیکس ردیابی کنید 4

با تغییر اخیر از Universal Analytics به GA4، بسیاری از روش های اساسی Google Analytics برای ردیابی ترافیک وب سایت تغییر کرده است. به این ترتیب، مهم است که بدانید چه اطلاعاتی را باید در GA4 دنبال کنید و هر متریک به چه معناست. چه در Google Analytics تازه کار باشید و چه علاقه مند به بهینه سازی ردیابی داده های خود در GA4 هستید، ما فهرستی از 11 KPI مهم برای ردیابی، معنای آنها و چرایی ردیابی آنها را گردآوری کرده ایم.

کاربران

تصویری از صفحه اصلی GA4 با کاربرانی که با رنگ آبی مشخص شده اندتصویری از صفحه اصلی GA4 با کاربرانی که با رنگ آبی مشخص شده اند

  • چیست: کاربران بازدیدکنندگانی هستند که با وب سایت یا برنامه شما تعامل دارند. کاربران به‌صورت منحصربه‌فرد شمارش می‌شوند، بنابراین یک کاربر که چندین بار با وب‌سایت شما تعامل داشته باشد، همچنان فقط به عنوان یک کاربر حساب می‌شود. GA4 هم کاربران و هم کاربران جدید را ردیابی می کند. «کاربران جدید» کاربرانی هستند که برای اولین بار از سایت شما در محدوده تاریخ مشخص شده شما بازدید کردند.
  • کجا آن را پیدا کنیم: تعداد کل کاربران را می توان در صفحه اصلی یافت. تاریخ را می توان در پایین کارت تنظیم کرد.
  • چرا مهم است: نگاهی به تعداد کل کاربران سایت شما در یک بازه زمانی مشخص می تواند نمای کلی مفیدی از ترافیک سایت باشد. داده‌های کاربر نیز بر اساس رفتار و جمعیت‌شناسی در GA4 تقسیم‌بندی می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود به‌عنوان یک کل بدانید.

جلسات

تصویری از صفحه اصلی GA4 با جلسات مشخص شده به رنگ آبیتصویری از صفحه اصلی GA4 با جلسات مشخص شده به رنگ آبی

  • آنچه هست: مانند کاربران، جلسات ترافیک وب سایت شما را ردیابی می کنند. با این حال، در حالی که متریک کاربران یک بازدیدکننده از وب سایت شما را یک بار ردیابی می کند (حتی اگر آنها چندین بار از سایت بازدید کنند)، جلسات هر بار که شخصی از سایت شما بازدید می کند، ردیابی می کند. GA4 دستورالعمل‌های خاصی در مورد نحوه پیگیری جلسات جدید دارد. در GA4، یک جلسه پس از 30 دقیقه عدم فعالیت منقضی می شود. اگر کاربر پس از 30 دقیقه فعالیت دوباره با وب سایت شما تعامل داشته باشد، به عنوان یک جلسه جدید محاسبه می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ردیابی جلسات GA4، بررسی کنید این مقاله.
  • کجا آن را پیدا کنیم: مانند کاربران، می توانید تعداد کل جلسات را در صفحه اصلی پیدا کنید. تاریخ را می توان در پایین کارت تنظیم کرد.
  • چرا مهم است: جلسات زمینه ای را در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما فراهم می کند. ردیابی جلسات، به ویژه هنگامی که با معیارهای دیگر ترکیب شود، به شما کمک می کند تا چیزهایی مانند نحوه تعامل کاربران با سایت شما، تبدیل ها و حفظ کاربر را درک کنید.

بازدید به ازای هر کاربر

تصویری از گزارش GA4 که نمایش‌های هر کاربر را با رنگ آبی نشان می‌دهدتصویری از گزارش GA4 که نمایش‌های هر کاربر را با رنگ آبی نشان می‌دهد

  • آنچه هست: بازدید به ازای هر کاربر میانگین تعداد صفحات مشاهده شده به ازای هر نفر را دنبال می کند.
  • کجا آن را پیدا کنیم: بازدیدهای هر کاربر را می‌توانید در بخش گزارش‌های GA4 با کلیک بر روی «Engagement» و سپس «Pages and screens» پیدا کنید.
  • چرا مهم است: دانستن میانگین بازدیدها به ازای هر کاربر به شما کمک می کند قبل از رفتن به سایت شما میزان محتوایی که کاربران در سایت شما مصرف می کنند را درک کنید. بازدیدهای هر کاربر همچنین می‌تواند برای درک اینکه کدام صفحات بازدیدکنندگان سایت را تشویق می‌کنند تا به پیمایش و تعامل با سایت شما ادامه دهند نیز استفاده شود.

نرخ تعامل

گزارش GA4 که نرخ تعامل را نشان می دهدگزارش GA4 که نرخ تعامل را نشان می دهد

  • آنچه هست: نرخ تعامل به عنوان درصد جلسات درگیر از کل جلسات اندازه گیری می شود. GA4 یک جلسه را به عنوان یک ” حساب می کندجلسه درگیر” اگر دارای یکی از معیارهای زیر باشد:
    • بیش از 10 ثانیه طول می کشد
    • شامل یک تبدیل است
    • حداقل 2 بازدید از صفحه داشته باشد
  • کجا آن را پیدا کنیم: داده‌های نرخ تعامل را می‌توانید در بخش گزارش‌های GA4 با کلیک روی «اکتساب» و «اکتساب کاربر» پیدا کنید.
  • چرا مهم است: نرخ تعامل بینشی را در مورد اینکه آیا محتوای شما به مخاطب مناسب می رسد یا خیر ارائه می دهد. نرخ های تعامل بالا نشان می دهد که بازدیدکنندگان سایت در حال تعامل با وب سایت شما هستند، در حالی که نرخ تعامل پایین می تواند نشان دهنده این باشد که تغییراتی در سایت شما برای جذب مؤثر مخاطبان مورد نیاز است.

ردیابی رویداد

گزارش GA4 که ردیابی رویداد را با رنگ آبی نشان می‌دهدگزارش GA4 که ردیابی رویداد را با رنگ آبی نشان می‌دهد

  • آنچه هست: رویدادها زمانی رخ می دهند که کاربر به نوعی با وب سایت شما تعامل داشته باشد. برخی از رویدادها به طور خودکار در Google Analytics جمع‌آوری می‌شوند (مانند بازدید از صفحه یا پیمایش)، در حالی که برخی دیگر قابل تنظیم هستند تا به شما امکان پیاده‌سازی را بدهند. رویدادهای خودتان در وب سایت شما ردیابی شود.
  • کجا می توان آنها را پیدا کرد: رویدادهای جمع آوری شده به صورت خودکار در بخش گزارش در بخش «رویدادها» قرار دارند. رویدادهای ایجاد شده به صورت دستی پس از راه اندازی در همان مکان یافت می شود.
  • چرا مهم است: رویدادها روش اصلی ردیابی مورد استفاده در GA4 هستند و بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم هستند. دانستن اینکه رویدادها چیست و چگونه از آنها به درستی استفاده کنید به شما این امکان را می دهد که آنها را مطابق با نیازهای سایت خود بهینه کنید.

اتفاقات کلیدی [Previously Conversions]

گزارش GA4 که رویدادهای کلیدی را با رنگ آبی نشان می دهدگزارش GA4 که رویدادهای کلیدی را با رنگ آبی نشان می دهد

  • چیست: رویدادهای کلیدی مشابه رویدادها هستند اما رویدادهایی هستند که شما آنها را به عنوان مهم برای کسب و کار خود مشخص می کنید. نمونه ای از یک رویداد کلیدی ممکن است تکمیل فرم یا ایجاد یک سرنخ باشد. می‌توانید با رفتن به مدیر، روی «نمایش داده‌ها»، سپس «رویدادها» و سپس روی سوئیچ «علامت‌گذاری به‌عنوان رویداد کلیدی»، یک رویداد را به‌عنوان یک رویداد کلیدی تعریف کنید.
  • کجا می توان آنها را پیدا کرد: می‌توانید تعداد رویدادهای کلیدی را که در هر صفحه از سایت شما رخ داده است، در بخش گزارش‌ها در بخش «درگیری» و «صفحات و صفحه‌ها» مشاهده کنید.
  • چرا مهم است: علامت گذاری رویدادهای خاص در سایت خود به عنوان “رویدادهای کلیدی” به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام بخش از سایت شما تأثیر زیادی بر کل تجارت شما دارد و کدام بخش ها نیاز به بهبود دارند.

نرخ رویداد کلیدی جلسه [Previously Conversion Rate]

  • چیست: نرخ رویداد کلید جلسه درصد جلساتی است که در آن یک رویداد کلیدی راه اندازی می شود. این قبلا به عنوان نرخ تبدیل نامیده می شد.
  • کجا آن را پیدا کنیم: نرخ رویدادهای کلیدی به طور خودکار در GA4 قابل مشاهده نیستند، اما می توانند به صورت دستی تنظیم کنید.
  • چرا مهم است: ردیابی نرخ رویدادهای کلیدی نشان می‌دهد که وب‌سایت شما چقدر در ترغیب کاربران به انجام اقدامات دلخواه مؤثر است. همچنین می تواند مفید باشد که ببینید کدام بخش از وب سایت شما باید بر اساس رفتار کاربر بهبود یابد.

داده های تجارت الکترونیک

گزارشی که داده های تجارت الکترونیک را نشان می دهدگزارشی که داده های تجارت الکترونیک را نشان می دهد

  • آنچه هست: برای کسب و کارهایی که محصولات را در وب سایت خود می فروشند، ردیابی تجارت الکترونیک در وب سایت شما برای درک نحوه خرید بازدیدکنندگان بسیار مهم است. برخی از اندازه گیری های تجارت الکترونیک عبارتند از:
    • افزودن به سبد خرید – تعداد دفعاتی که رویداد افزودن به سبد خرید فعال می شود
    • اقلام خریداری شده – تعداد کالاها در مجموع و برای هر محصول خریداری شده است
    • درآمد – درآمد حاصل از اقلام خریداری شده (مالیات و حمل و نقل شامل نمی شود)
  • کجا آن را پیدا کنیم: تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک در بخش گزارشات گوگل آنالیتیکس در بخش «کسب درآمد» موجود است. داده‌های تجارت الکترونیک شامل چندین معیار برای مشاهده درآمد، اقلام خریداری شده و موارد مشاهده شده است. همچنین اطلاعاتی در مورد سفرهای کاربر در سرتاسر سایت شما ارائه می دهد و بینشی را در مورد تعداد افرادی که یک محصول را مشاهده کرده اند، آن را به سبد خرید خود اضافه کرده اند، اقدام به بررسی و غیره می کند.
  • چرا مهم است: استفاده از داده‌های تجارت الکترونیک به شما کمک می‌کند تا محصولات و وب‌سایت خود را مطابق با نیازهای مشتریان خود با درک اینکه کدام کانال‌ها باعث خرید می‌شوند، چگونه کاربران در سایت شما حرکت می‌کنند، کدام تلاش‌های بازاریابی موثر است و چه چیزی باید بهبود یابد، بهینه کنید.

منبع ترافیک

یک گزارش GA4 که داده‌های منبع ترافیک را نشان می‌دهدیک گزارش GA4 که داده‌های منبع ترافیک را نشان می‌دهد

  • چیست: منبع ترافیک نشان می دهد که چگونه کاربران از طریق مختلف به سایت شما می آیند کانال های پیش فرض. این نشان می دهد که کاربران چگونه وب سایت شما را کشف کردند، مانند ایمیل، تبلیغات، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر.
  • کجا آن را پیدا کنیم: اطلاعات منبع ترافیک با کلیک بر روی «اکتساب» و «اکتساب ترافیک» در گزارش‌ها در دسترس است.
  • چرا مهم است: نظارت بر منابع ترافیک به شما کمک می کند تا بفهمید کاربران چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند. این به شما امکان می دهد تشخیص دهید کدام کانال های بازاریابی ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می کنند و کاربران چگونه با محتوای شما درگیر می شوند. این می تواند به شما در تصمیم گیری های بازاریابی کمک کند، مانند اینکه آیا پول و زمان بیشتری باید صرف تبلیغات گوگل شود تا تبلیغات رسانه های اجتماعی.

صفحات فرود

گزارش GA4 که صفحات فرود را با رنگ آبی نشان می دهدگزارش GA4 که صفحات فرود را با رنگ آبی نشان می دهد

  • چیست: صفحه فرود صفحه ای است که کاربران هنگام بازدید از وب سایت شما ابتدا از آن بازدید می کنند. نمونه هایی از این می تواند صفحه اصلی سایت شما، یک صفحه تبلیغاتی یا یک پست وبلاگ باشد.
  • کجا آن را پیدا کنیم: اطلاعات صفحه فرود با کلیک بر روی “Engagement” و “Landing page” در گزارشات موجود است.
  • چرا مهم است: شناسایی صفحات فرود کلیدی به شما کمک می کند بفهمید که کاربران برای اولین بار محتوای شما را کجا می بینند و به شما این فرصت را می دهد که بلافاصله پس از ورود به سایت خود با آنها درگیر شوید. همچنین می تواند به شما در ارزیابی اثربخشی کمپین های بازاریابی یا تبلیغات کمک کند تا ببینید کدام صفحات سایت شما بیشترین توجه را به خود جلب می کند.

ویژگی های فنی

گزارش GA4 که ویژگی های فنی را نشان می دهدگزارش GA4 که ویژگی های فنی را نشان می دهد

  • آنچه هست: ویژگی‌های فنی بینش‌هایی درباره نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت شما در دستگاه‌ها، مرورگرها و پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌دهند.
  • کجا آن را پیدا کنیم: اطلاعات فنی در گزارش ها با کلیک کردن بر روی “Tech” و “Overview” در دسترس است.
  • چرا مهم است: نحوه نمایش وب سایت شما می تواند بر اساس مرورگر و نوع دستگاهی که از آن مشاهده می شود متفاوت باشد. درک اینکه بیشتر مردم چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند به شما امکان می دهد سایت خود را بر این اساس بهینه کنید، مانند اولویت بندی طراحی وب سایت خود در دستگاه های تلفن همراه.

نتیجه

با معیارهای بی‌شماری موجود برای ردیابی در GA4، انتخاب معیارهایی برای ردیابی می‌تواند بسیار دشوار باشد. درک مهم ترین معیارها برای ردیابی و معنای آنها برای وب سایت شما می تواند به شما و تیم شما کمک کند تا استراتژی تجزیه و تحلیل خود را بهینه کنید و تجزیه و تحلیل خود را مطابق با نیازهای کسب و کار خود سفارشی کنید.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری