کابلهای Subsea فیس بوک و Google Fund برای اتصال سنگاپور به ایالات متحده

ولاد ساووف (بلومبرگ) – شرکت فیس بوک بودجه دو کابل زیر دریایی شفاف جدید را متصل می کند که سنگاپور را به سواحل غربی ایالات متحده متصل می کند ، گوگل شرکت Alphabet Inc نیز در یکی از پروژه های شرکت به منظور بهبود زیرساخت های اینترنت در منطقه آسیا و اقیانوسیه شرکت می کند.

با اتصال سنگاپور به اندونزی و آمریکای شمالی ، این پروژه ها با همکاری شرکای محلی از جمله XL Axiata Tbk PT و Keppel Corp مستقر در سنگاپور انجام می شود. به دنبال پروژه مشابهی که در اوت ماه پس از مخالفت های دولت ترامپ ، هنگ کنگ به ایالات متحده را لغو کرد.

گوگل با توقف در اندونزی و گوام در مسیر Eureka ، کالیفرنیا ، از کابل زیر دریا Echo پشتیبانی می کند ، که به گفته او اولین کسی است که سنگاپور را مستقیماً به ایالات متحده متصل می کند. انتظار می رود که این لینک الیافی در سال 2023 عملیاتی شود. علاوه بر همکاری در اکو ، اتصال دیگر فیس بوک Bifrost نامیده می شود ، که دولت شهری-جنوب شرقی آسیا را به سواحل غربی ایالات متحده در 15000 کیلومتر (9300 مایل) متصل می کند. پیش بینی می شود که در سال 2024 تکمیل شود.

غول شبکه های اجتماعی مستقر در منلو پارک ، کالیفرنیا ، یک پروژه مرکز داده 1 میلیارد دلاری در سنگاپور دارد که یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های خود در منطقه آسیا است و می گوید: “اکو و بیفراست ظرفیت مهم و متنوعی در زیر دریا را فراهم می کنند تا رشد دیجیتالی سنگاپور و اتصال آن را تأمین کند. هاب