نحوه ایجاد مواد سه بعدی با برنامه Shader با استفاده از FireMonkey

عکس پروفایل Erik van Bilsen Hacker Noon

@neslibاریک ون بیلسن

عاشق توسعه نرم افزارهای چند پلتفرمی با کارایی بالا ، GPU و برنامه نویسی SIMD است.

Shaders به ​​برنامه های شما این امکان را می دهد که از GPU برای جلوه های گرافیکی و موارد دیگر نهایت استفاده را ببرند. برخی موارد استفاده متداول ، ایجاد موادی است که روی اشیا 3D سه بعدی اعمال می شود و سایر فیلترها یا افکت های عمومی است. ویژگی های برنامه نویسی سایه بان فقط مربوط به چارچوب برنامه نویسی برنامه ای نیست که از آن استفاده می کنید. در حالی که این پست بیشتر به ایجاد مواد به صورت سه بعدی با چارچوب Delphi FireMonkey متمرکز خواهد بود ، شما می توانید به راحتی از آنچه یاد می گیرید در زبان برنامه نویسی و چارچوب انتخابی خود استفاده کنید. ما از Delphi FireMonkey برای بدست آوردن هر شش نمونه کار بر روی ویندوز ، macOS ، iOS ، Android و Linux استفاده می کنیم.

3D برای 2D

ممکن است تصور کنید که فرم ها و برنامه های سه بعدی فقط برای موارد استفاده خاص که نیاز به کار با مدل های سه بعدی یا انواع دیگر محتوای سه بعدی دارید ، مفید هستند. با این حال ، با استفاده از اشیا plane هواپیما مانند بدون دوربین ، می توان از فرم های سه بعدی برای ایجاد یک رابط کاربری کاملا 2 بعدی استفاده کرد ، بنابراین مانند مستطیل های 2 بعدی منظم به نظر می رسند. دلیلی که ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید این است که می توانید از سایه بان های GPU برای ارائه آن مستطیل ها استفاده کنید. به عنوان مثال ، محصول Lumicademy ما مانند یک برنامه 2D به نظر می رسد ، اما شکل اصلی آن در واقع یک فرم سه بعدی است که با FireMonkey ساخته شده است. این ما را قادر می سازد تا …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور