چگونه دستور اجرایی هوش مصنوعی بایدن بر ابزارهای بازاریابی تأثیر بگذارد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی مهمی را امضا کرده است که استانداردهای جدیدی در زمینه توسعه و استفاده از هوش مصنوعی (AI) ایجاد می کند.

این سفارش در حالی که هدف آن مدیریت ریسک در بخش‌ها است، می‌تواند به طور بالقوه بر استفاده بازاریابان دیجیتال از ابزارهای هوش مصنوعی تأثیر بگذارد.

این دستور الزامات آزمایش و گزارش ایمنی گسترده را برای سیستم های هوش مصنوعی الزامی می کند.

از آنجایی که مصرف کنندگان نسبت به خطرات حریم خصوصی داده ها محتاط هستند، تمرکز حریم خصوصی سفارش می تواند بر ابزارهای هوش مصنوعی وابسته به داده های شخصی تأثیر بگذارد. آنها ممکن است فشارهایی را برای بهبود شفافیت ببینند.

ابزارهای بازاریابی که از هوش مصنوعی برای عملکردهایی مانند هدف‌گیری تبلیغات، تولید محتوا و تجزیه و تحلیل مصرف‌کننده استفاده می‌کنند، ممکن است تحت نظارت دقیق‌تری قرار بگیرند.

«بسیاری از اینها [sections] سناتور مارک وارنر در مورد این دستور اظهار داشت که ممکن است مقررات بیشتری برای هوش مصنوعی وضع شود.

تمرکز حفاظت از حریم خصوصی

این دستور بر حفاظت از حریم خصوصی با رشد قابلیت‌های هوش مصنوعی تأکید می‌کند. شرکت‌هایی که برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی به داده‌های مصرف‌کننده متکی هستند، ممکن است نیاز به ارزیابی مجدد شیوه‌ها در پرتو قوانین قوی‌تر حفظ حریم خصوصی داشته باشند.

بایدن در حالی که از نوآوری هوش مصنوعی حمایت می کند، به وضوح گفت که استفاده های غیراخلاقی قابل تحمل نخواهد بود.

بازاریابان باید انتظار نظارت بیشتر بر ابزارهای غیرشفاف هوش مصنوعی را داشته باشند که می تواند تبعیض یا فریب را ایجاد کند.

آماده شدن برای ممیزی و نظارت دقیق تر

برای کسب‌وکارها و بازاریابان، این محیط نظارتی جدید احتمالاً مستلزم تمرکز رویه‌های هوش مصنوعی بر روی اخلاق و منافع مصرف‌کننده است. همچنین ممکن است شفافیت و احتیاط بیشتر در مورد جمع آوری داده ها ضروری باشد.

هدف کاخ سفید ایجاد تعادل بین پیشرفت سریع هوش مصنوعی با توسعه مسئولانه است. به طور خاص، این دستور به FTC دستور می دهد تا از مقامات خود برای ترویج رقابت عادلانه در توسعه و استفاده از هوش مصنوعی استفاده کند.

این راه را برای اقدامات ضد انحصار بالقوه علیه شرکت های فناوری بازاریابی که از موقعیت خود سوء استفاده می کنند یا استارتاپ های کوچکتر هوش مصنوعی را خریداری می کنند باز می کند.

همچنین تمرکز بر کاهش تعصب در سیستم‌های هوش مصنوعی وجود دارد که می‌تواند منجر به ممیزی ابزارهای بازاریابی برای تبعیض در زمینه‌هایی مانند تحویل آگهی و قیمت‌گذاری پویا شود. اتخاذ تکنیک های کاهش تعصب و الگوریتم های حسابرسی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

ترویج روش‌های حفظ حریم خصوصی مانند یادگیری فدرال نشان می‌دهد که بازاریابان ممکن است برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی نیاز کمتری به دسترسی مستقیم به داده‌های حساس مصرف‌کننده داشته باشند.

هوش مصنوعی اخلاقی به عنوان یک مزیت رقابتی؟

فشار برای اخلاق و شفافیت می تواند به بازاریابانی که هوش مصنوعی مسئولانه را می پذیرند، مزیت رقابتی بدهد زیرا مصرف کنندگان خواهان رفتار منصفانه هستند. با این حال، فقدان ارتباط در مورد استفاده از هوش مصنوعی می تواند به عنوان فریبنده تلقی شود.

همانطور که دولت استخدام استعدادهای هوش مصنوعی را افزایش می دهد، نظارت و حسابرسی بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی احتمالاً تحت استانداردهای جدید قوی تر می شود.

با نگاه به آینده

در حالی که کاخ سفید از نوآوری هوش مصنوعی حمایت می‌کند، دستور بایدن نشان می‌دهد که استفاده‌های غیرشفاف، جانبدارانه یا مضر هوش مصنوعی با یک محیط نظارتی جدید مواجه است.

با پیشرفت قابلیت‌ها، بازاریابان باید الگوریتم‌ها را به طور فعال بررسی کنند، جمع‌آوری داده‌های مصرف‌کننده را به حداقل برسانند و به طور شفاف در مورد موارد استفاده از هوش مصنوعی برای حفظ اعتماد ارتباط برقرار کنند.

اگرچه جزئیات مشخصی باقی مانده است، اما این فرمان اجرایی دریچه ای روشن به اولویت های دولت بایدن برای توسعه مسئول هوش مصنوعی ارائه می دهد.


تصویر ویژه: lev radin/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور