نیروی هوایی ایالات متحده تحقیقات کوانتومی را پیش می برد | دانش مرکز داده

شرکت سخت‌افزار و نرم‌افزار محاسبات کوانتومی IonQ قراردادی به ارزش 13.4 میلیون دلار برای تأمین دسترسی آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی ایالات متحده (AFRL) به سیستم‌های محاسباتی کوانتومی یونی به دام افتاده خود منعقد کرده است. این قرارداد به AFRL اجازه می دهد تا تحقیقات سخت افزاری محاسبات کوانتومی را انجام دهد و توسعه الگوریتم ها و برنامه های کاربردی کوانتومی را پیش ببرد. هدف این تحقیق تقویت توانایی نیروی هوایی ایالات متحده برای محافظت از زیرساخت های عمومی و خصوصی کشور با استفاده از محاسبات کوانتومی است.

مایکل هایدوک معاون اداره اطلاعات AFRL گفت: «سیستم‌های یونی به دام افتاده و عملکرد آن‌ها که توسط کیوبیت‌های الگوریتمی بالا (AQ) نشان داده شده‌اند، دارای ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی هستند که آنها را به یکی از فناوری‌های پیشرو در توسعه محاسبات کوانتومی و قابلیت‌های شبکه تبدیل می‌کند.» “این قرارداد تمرکز استراتژیک بلندمدت AFRL را در علم اطلاعات کوانتومی تقویت می کند. این مشارکت پروژه های حیاتی علم و فناوری کوانتومی را تسریع می بخشد و به نفع نیروی هوایی است زیرا ما به دنبال حفظ مزیت رقابتی خود و پیشبرد منافع امنیت ملی خود هستیم.”

پیتر چاپمن، مدیر عامل IonQ گفت: «محاسبات کوانتومی کلیدی است که ما معتقدیم بازده و قدرت پیش‌بینی نشده را در توسعه و استقرار فناوری‌های دفاعی ایالات متحده باز می‌کند. این حوزه تحقیقاتی نویدهای فوق‌العاده هیجان‌انگیزی دارد و ما مفتخریم که جزو اولین کسانی هستیم که با AFRL برای پیشبرد رهبری آمریکا در این فضای مهم همکاری می‌کنیم.»

توافقنامه ARFL نشان دهنده حمایت بیشتر از سرمایه گذاری دولت ایالات متحده در محاسبات کوانتومی است. این حمایت خود را در فهرست رو به رشدی از دستورالعمل‌های قوه مجریه، مشاوره‌ها و قوانین پیشنهادی امنیت سایبری مرتبط با محاسبات کوانتومی نشان می‌دهد.

قرارداد جدید به دنبال مجموعه ای از توافق نامه های تجاری برجسته ای است که توسط IonQ طی سال گذشته با ایرباس، جنرال الکتریک، گلدمن ساکس، هیوندای و دیگران منعقد شده است.

اخیراً، این شرکت به محققان، توسعه‌دهندگان و رهبران صنعت دسترسی ابری به سیستم Aria خود در Microsoft Azure Quantum ارائه کرده است.

این داستان در ابتدا در نشریه خواهر ما، Enter Quantum منتشر شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور