غیر معمول ترین و منحصر به فرد ترین مراکز داده جهان | دانش مرکز داده

وقتی صحبت از مراکز داده به میان می‌آید، ویژگی‌هایی که در اولویت قرار دارند مواردی مانند امنیت و عملکرد کلی هستند. به ندرت وقت می گذاریم تا ظاهر یا مکان آنها را در نظر بگیریم. با این حال، مجموعه‌ای از مراکز داده منحصربه‌فرد در سرتاسر جهان وجود دارد که از طریق طراحی معماری یا مکان‌های غیر متعارف خود، از امر دنیوی سرپیچی می‌کنند و استانداردهای جدیدی را برای اینکه مراکز داده می‌توانند باشند، تعیین می‌کنند.

در اینجا هشت مرکز داده شگفت انگیز با طرح ها یا مکان هایی که به خصوص منحصر به فرد هستند، آورده شده است.

کوه سبز، SVG1-Rennesøy، نروژ

تصویر با حسن نیت از کوه سبزمرکز داده غیرمعمول کوه سبز در نروژ.jpg

مرکز داده Green Mountain SVG1-Rennesøy در نروژ

مرکز داده SVG1 کوه سبز که قبلا با نام DC1-Stavanger شناخته می شد، در رنسوی، نروژ واقع شده است. این مرکز داده غیرمعمول دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است. Svein Atle Hagaseth مدیر عامل Green Mountain گفت: «بی نظیرترین ویژگی این است که مرکز داده در داخل یک کوه ساخته شده است. دانش مرکز داده. ما یک مرکز ذخیره سازی مهمات ناتو با امنیت بالا را به یک مرکز داده 22.6 متری تبدیل کرده ایم. این مرکز شامل 6 سالن کوهستانی است که هر کدام دارای یک ساختمان بتنی دو طبقه است. این مرکز داده بسیار امن می تواند در برابر بمب هسته ای مقاومت کند. بلایای طبیعی.”

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این تاسیسات کوه سبز پایداری آن است. Atle Hagaseth می‌گوید: «وقتی صحبت از پایداری به میان می‌آید، مرکز داده واقعاً همه جعبه‌ها را مشخص می‌کند. انرژی آن 100% از انرژی آبی تجدیدپذیر تامین می شود، از آبدره مجاور به عنوان منبع خنک کننده استفاده می کند و گرمای اتلاف تولید شده از مزرعه خرچنگ زمینی که در حال حاضر در حال ساخت است، پشتیبانی می کند.

مایکروسافت، پروژه ناتیک، اسکاتلند

Microsoft-Project-Nantick-Unique-Data-Center-1.jpg

در حالی که ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی Bahnhof تصمیم گرفت مرکز داده غیرمتعارف خود را در زیر سنگ دفن کند، مایکروسافت از یک رسانه متفاوت استفاده کرد. پروژه Natick مایکروسافت که در بهار 2018 در عمق 117 فوتی در آب در سواحل جزایر اورکنی اسکاتلند غرق شد، برای آزمایش امکان‌سنجی مراکز داده زیر آب توسعه یافت.

این سرمایه‌گذاری بلندپروازانه با هدف نشان دادن قابلیت اقتصادی تولید مراکز داده زیردریایی در مقیاس کامل با انرژی 100 درصدی منابع انرژی تجدیدپذیر محلی تولید می‌شود. موفقیت پروژه Natick تا کنون نشان دهنده آینده امیدوار کننده ای برای زیرساخت داده های زیر آب پایدار، ایمن و کارآمد است. سخنگوی مایکروسافت گفت دانش مرکز داده: “در حالی که ما در حال حاضر مراکز داده در آب نداریم، ما همچنان از Project Natick به عنوان یک پلت فرم تحقیقاتی برای کشف، آزمایش و اعتبار سنجی مفاهیم جدید در مورد قابلیت اطمینان و پایداری مرکز داده استفاده خواهیم کرد.”

کوه سفید پایونن، سوئد

دامنه عمومیمرکز داده Pionen White Mountain در سال 2006 قبل از اینکه به یک مرکز داده تبدیل شود

Pionen White Mountain در سال 2006، قبل از اینکه به یک مرکز داده تبدیل شود

تعداد کمی از مردمی که در امتداد خیابان های سنگفرش عجیب استکهلم قدم می زنند متوجه می شوند که زیر پای آنها یکی از امن ترین و منحصر به فرد ترین مراکز داده در جهان قرار دارد. این فضای زیرزمینی که در ابتدا به عنوان یک تأسیسات دفاع غیرنظامی ساخته شده بود، در سال 2008 توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت سوئدی Bahnhof به یک مرکز داده تبدیل شد.

این تاسیسات 12916 فوت مربعی در عمق 100 فوتی زیر زمین زیر گرانیت جامد مدفون شده است و به گفته معماران، طراحی آینده نگرانه آن از فیلم های علمی تخیلی و باند الهام گرفته شده است. گفته می شود که این امکانات می توانند در برابر حمله بمب هیدروژنی مقاومت کنند، امکاناتی مانند فواره، گلخانه، نور روز شبیه سازی شده و حتی مخزن ماهی آب شور نیز وجود دارد.

Nautilus Data Technologies Data Centers

در حالی که علاقه به خنک کننده مایع برای مراکز داده طی چند سال گذشته به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است، Nautilus Data Technologies در لبه برش طراحی های خنک کننده آب توسط مراکز داده پیشگام در آب قرار داشت. این استراتژی منحصربه‌فرد شامل قرار دادن مراکز داده‌ای استراتژیک بر روی بدنه‌های آبی، مانند بارج‌ها یا کشتی‌ها است، که به آن‌ها اجازه می‌دهد از خواص خنک‌کننده ذاتی آب برای افزایش کارایی انرژی بهره‌مند شوند.

روش پیشگامانه آنها سیستم خنک کننده آب صفر ثبت شده است که از آب به عنوان وسیله ای برای جذب گرمای تولید شده توسط تجهیزات مرکز داده استفاده می کند و خنک سازی کارآمد را بدون مصرف آب تسهیل می کند.

مرکز داده Google Hamina، فنلاند

تصویر از گوگلمرکز داده غیرمعمول Hamina گوگل در فنلاند

تصویری خارجی از مرکز داده هامینا گوگل در فنلاند، در حالی که یخ خلیج فارس از بین می رود

با توجه به اینکه چاپ به طور مداوم جای خود را به رسانه های دیجیتال داده است، به نظر می رسد که گوگل یک کارخانه کاغذ بی مصرف را برای خانه یکی از مراکز داده خود تصاحب کند. مرکز داده Hamina گوگل که در خلیج فنلاند در میان آبدره‌ها قرار دارد، احتمالاً جایزه زیباترین مرکز داده را از آن خود می‌کند – اما دوستدار محیط زیست نیز هست.

یکی از جذابیت‌های اصلی تأسیسات 172000 فوت مربعی برای Google، پایداری آن بود. یکی از سخنگویان گوگل توضیح می دهد: “موقعیت منحصر به فرد سایت مرکز داده در Hamina در کنار خلیج فنلاند به ما این امکان را می دهد که از آب دریا برای خنک کردن سایت استفاده کنیم و آب را مستقیماً به خلیج برگردانیم، که به طور قابل توجهی مصرف آب محلی ما را به حداقل می رساند.” گوگل یک رویکرد آگاهانه از آب و هوا را برای تصمیم گیری های خنک کننده برای مراکز داده در سراسر جهان اتخاذ می کند، که شامل ارزیابی محیط محلی برای تعیین بهترین راه حل خنک کننده برای به حداقل رساندن تأثیر خالص آب و هوا است.

مرکز داده WPA-1 کوه آهن، پنسیلوانیا

برخی از مراکز داده به دنبال امنیت زیرزمینی هستند، در حالی که برخی دیگر بر روی قدرت خنک‌کننده پایدار تمرکز می‌کنند، اما اگر بتوانید هر دو را داشته باشید، چه؟ مرکز داده غیرمعمول WPA-1 کوه آهن در پنسیلوانیا در عمق 220 فوتی زیر زمین در یک معدن سنگ آهک سابق در نزدیکی پیتسبورگ قرار دارد. این تاسیسات 330000 فوت مربعی نه تنها دارای امنیت بالا و انعطاف پذیری در برابر بلایا است، بلکه به قدرت خنک کنندگی یک دریاچه زیرزمینی نیز دسترسی دارد.

Iron Mountain تعهد خود به پایداری را با این که اولین شرکتی است که یک مرکز داده با گواهی طراحی BREEAM (روش ارزیابی محیطی تأسیسات تحقیقاتی ساختمان) در آمریکای شمالی ایجاد کرد، برجسته می‌کند. BREEAM یک روش بسیار معتبر برای ارزیابی و تایید پایداری ساختمان ها است.

مرکز ابر رایانه بارسلونا، اسپانیا

تصویر از مرکز ابرکامپیوتر بارسلونمرکز سوپرکامپیوتر بارسلون در نمازخانه Torre Girona واقع شده است

مرکز ابر رایانه بارسلونا در کلیسای تاریخی Torre Girona واقع شده است

فناوری و معنویت به طور هماهنگ در مرکز ابررایانه بارسلونا، که در کلیسای تاریخی Torre Girona در بارسلون، اسپانیا قرار دارد، وجود دارند. این کلیسای کوچک در ابتدا در قرن نوزدهم ساخته شد و برای قرار دادن BSC تغییر کاربری داد و ترکیبی منحصر به فرد از معماری سنتی و فناوری پیشرفته را به نمایش گذاشت.

سرجی جیرونا، مدیر عملیات BSC، گفت: «در سال 2004، ماتئو والرو، مدیر BSC، پیشنهادی از دولت اسپانیا برای مدیریت و نصب اولین ابررایانه MareNostrum در محوطه دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (UPC) دریافت کرد. دانش مرکز داده. “ما یک نقص بزرگ داشتیم: آنها فقط به ما چهار ماه فرصت دادند تا آن را راه اندازی کنیم و ما حتی نمی دانستیم آن را کجا بگذاریم. ما به فضایی به مساحت 160 مترمربع نیاز داشتیم، بدون ستون برای رسیدن به راه، بلند و در دسترس. ما فقط نمازخانه داشتیم.” بدیهی است که مسابقه ای آسمانی بود.

شما می توانید یک تور حضوری از این مرکز داده شگفت انگیز رزرو کنید یا آن را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

Equinix MI1، میامی

تصویر از Equinixطراحی منحصر به فرد مرکز داده Equinix MI1 Miami

مرکز داده Equinix MI1 در میامی برای مقاومت در برابر بادهای طوفانی طراحی شده است

چیزی که Equinix MI1 در میامی را به مرکز داده شگفت انگیز تبدیل می کند، انعطاف پذیری قابل توجه آن در برابر شرایط آب و هوایی شدید است. به ویژه برای مقاومت در برابر طوفان رده 5 ساخته شده است. طراحی قوی Equinix MI1 شامل تقویت‌کننده‌های ساختاری پیشرفته، مواد مقاوم در برابر طوفان و سیستم‌های قدرت اضافی است که آن را به یک قلعه قابل اعتماد برای داده‌های حیاتی در میان طوفان‌های شدید تبدیل می‌کند.

بنابراین Equinix چگونه برنامه‌ریزی می‌کند تا تقاضای رو به رشد برای برق، فضا و اتصال را برآورده کند؟ رئوف عبدالله می‌گوید: «برای همگام شدن با رشد مورد انتظار آینده، ما همچنان به اولویت نوآوری در طراحی‌ها و بهره‌وری در عملیات خود از طریق همکاری‌های مرکز تعالی بهره‌وری انرژی (EE COE) و تسهیلات نوآوری مشترک (CIF) ادامه می‌دهیم. معاون اجرایی، عملیات جهانی

هموار کردن راه برای مراکز داده منحصر به فرد بیشتر

با توجه به افزایش تقاضا برای امنیت و پایداری، این احتمال وجود دارد که نوآوری در زمینه مراکز داده به رشد خود ادامه دهد. چه از طریق تغییر کاربری ساختارهای موجود، کاوش در محیط‌های جدید، یا ارائه راه‌حل‌های خنک‌کننده خلاقانه، صنعت مرکز داده برای تکامل مداوم آماده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور