زیان انسانی مدیریت الگوریتمی: وقتی ماشین ها مدیریت می کنند

ادغام هوش مصنوعی در دفتر بحث‌های علمی و عمومی قابل توجهی را برانگیخته است. بیشتر بحث ها بر این موضوع متمرکز شده است تاثیر هوش مصنوعی بر اشتغال. در این میان، پیامدهای آن بر روانشناسی و رفتار کارگران تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

\ یک مطالعه جدید با عنواناستقرار الگوریتم ها در وظایف مدیریتی انگیزه اجتماعی را کاهش می دهد” توسط آرمین گرانولو، سارا کاپریولی، کریستف فوکس، و استفانو پانتونی، به این بعد کمتر کاوش شده می پردازد. این تحقیق بررسی می‌کند که چگونه استفاده از الگوریتم‌ها در «وظایف مدیریتی» (به عنوان مثال، ارزیابی عملکرد کارگران) بر انگیزه اجتماعی کارکنان (میل به محافظت و ارتقای رفاه دیگران)، یک جنبه کلیدی از بهره‌وری محیط کار و تعاملات اجتماعی تأثیر می‌گذارد. .

یافته‌ها یک الگوی ثابت را نشان می‌دهند: استفاده از الگوریتم‌ها برای وظایف مدیریت، در مقابل مدیران انسانی، منجر به کاهش قابل توجه انگیزه اجتماعی کارکنان می‌شود. این تأثیر به افزایش عینیت بخشیدن به همکاران نسبت داده می شود، جایی که آنها بیشتر به عنوان ابزار درک می شوند تا انسان هایی با احساسات و فردیت. این مقاله نشان می‌دهد که این اثر منفی حتی زمانی رخ می‌دهد که الگوریتم‌ها و مدیران انسانی با هم کار می‌کنند و بسته به نوع وظیفه مدیریتی که توسط سازمان انجام می‌شود، متفاوت است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور